Anonym bruker Skrevet 25. mai 2006 #1 Skrevet 25. mai 2006 Er student i USA, og misten har akkurat fylt ett aar, bare lurte paa om man kan faa kontant stoette i USA? Vi faar allerede barnetrygd, saa det hjelper jo!
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 17. juni 2006 #2 Skrevet 17. juni 2006 Lurer på det jeg og, om jeg får rett til det om jeg drar til utlandet. Så inne på trygdeetatens sider og der sto det at det gjelder spesielle regler, kontakt ditt TK. Har hørt noe om at om man er i utlandet mer enn 6mndr så mister man den, men er ikke sikker. Får man barnetrygd uansett hvor lenge man er i utlandet?
Eliin Skrevet 21. juni 2006 #3 Skrevet 21. juni 2006 Si meg ,hvordan har du lyktes å få norsk barnetrygd i USA. Det er jo kun i EU at man EVT. kan få barnetrygd og kontantstøtte (vel og merke KUN dersom man skatter til Norge) Jeg har flyttet til Karibien fra Nederland. I Nederland fikk vi barnetrygd og ville også fått kontantstøtte, men her får vi ingenting. Det stoppet med en gang vi flyttet, og det til tross for at jeg skatter til Norge. Vil gjerne vite hvordan du har fått barnetrygd....
E & A mamman :-) Skrevet 26. juni 2006 #4 Skrevet 26. juni 2006 Får också barnetrygd.. bor i Usa. Du måste søka om det spec.. genom FFU.. Har søkt om kontanstøtte nu.. de sa att jag skulle søka genom FFU dær med.. Lycka till
Northernlights Skrevet 30. juni 2006 #5 Skrevet 30. juni 2006 Barnetrygd får man i USA fra Norge kun hvis man oppholder seg her i 1 år, eller jobber for den norske staten lengre, hvis jeg fikk med meg reglene riktig. Men dette gjelder KUN dersom man har planlagt å reise tilbake til Norge igjen innen en viss tid. Det høres rart ut om du får kontantstøtte om du bor i USA, og ikke skatter til Norge. Si fra om du finner ut av reglene..
E & A mamman :-) Skrevet 1. juli 2006 #6 Skrevet 1. juli 2006 Skatter till Norge.. så det e væl det som e grejen da. Skall bara bo hær ett år då mannen studerar. Så vænder vi tillbaka o fortsætter men våra jobb i Oslo. Klem,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå