Gå til innhold

"Sen" dåp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde barnevelsignelse for vår sønn da han var tre mnd gammel. Nå, ett år senere angrer vi litt. Barnevelsignelsen var flott den, men vi føler vel mer og mer for at han skulle vært døpt. Noen som vet hvordan det fungerer med litt større barn? Skjer det sammen med spedbarna? Hva med klær, noen spesiell kleskode? Kan en få dåp utenom en vanlig gudstjeneste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

søskenbarnet mitt ble døpt da hun var 1 år....skjer på samme måte som med babyer.....Hun hadde en nydelig hvit kjole på seg......

vet ikke om du kan få det utenom vanlig gudstjeneste....

Skrevet

Tror vel dere muligens kan få utenom selve gudstjenesten da er det vanlig at man tar det når selve gudstjenesten er over og menigheten at forlatt kirkerommet.

men hør med kirken der dere bor hvordan de gjør det.

Skrevet

Det skjer sammen med de andre barna ja..... men kan jo håpe dere er de ENESTE nettopp den ene gangen da.

Ang. klær så er BUNAD vanlig å døpe unger over året på i. Bunad kan leies viss dere ikke har. Koster bare 300 kr. vil jeg tippe. Men det er verdt det. Ellers er det mange som har bunad til de små, så kanskje du kan låne av noen dere kjenner.....

Døp ungen nå dere, så angrer der ikke. Ring prestekontoret på mandag og hør, eller kikk innom internettsidene til kirken-de aller fleste ligger inne på nettet, der står det programmet også. Når det er dåp osv.

Finn dato som passer dere og ring!

Skrevet

Kleskode??!! Du døper da barna i det du ønsker.

Første vår ble døpt i bunad og det blir lillegutt også. Jeg er ikke så begeistret for disse dåpskjolene jeg.

Skrevet

Ser det re en over her som skriver at det skjer sammen med de andre barna.

I vår menighet har det vært dåp etter at gudstjenesten er ferdig.

Det er mulig det er forskjellige tradisjoner ide forskjellige menigheten, men ring og snakk med de. prøv gjerne kirken i nabomenigheten deres også hvis de er vriene i den menigheten dere bor.

Og ja, jeg snakker om statskirken hvis noen lurer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...