Gå til innhold

Nå tror jeg det går vegen jeg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt med nytt "legge-rituale" i h.h.t. sleep sense programmet.

Dvs. at vi legger ham tidligere og lar ham skrike til han sovner. Første kvelden gråt han i nesten 30 minutter (det var helt forferdelig), men kveld 2,3 og 4 har han ikke grått noe særlig i det hele tatt!!! Og gutten har sovnet og øktene har blitt lengre for hver natt.

Jeg har ikke gjort noe forsøk på nettene ennå, men han har redusert fra ca. 10 amminger til 4 mellom kl. 20 og 08- og det hjelper jo !

Er litt usikker på om han fortsatt trenger mat om natten. Han er nå 4,5 måneder, og får litt grøt og litt mme (ca. 80-100ml), ellers bare pupp.

Er det noen som vet ?

Er spent på hvordan dette fortsetter, og kommer tilbake med oppdateringer etter hvert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes 4 amminger er kjempebra jeg. De skal nok ammes om natten så lenge de stort sett bara lever på pupp. Morsmelk er mer lettfordøylig. De er først når de begynner å spise mat, som de oftest kan sove om natten uten pupp.

Jeg ammer veldig mye om kvelden og kanskje en par ganger på natten( det gjør jeg i halvsøvne, så jeg regestrerer det nesten ikke). Har ikke telt antal amminger.

Det er visst veldig normalt og amme mye om kvelden, så lenge de bare får morsmelk, da den er lettere og fordrøye. (De skal legge seg opp et lager infor natten).

Merker at noen ganger så har hun økedager, da ammer jeg kjempeofte og noen ganger så ammer jeg nesten ikke hverken på dagen, kvelden eller natten.

Men jenta mi har ofte mye luft i magen om kvelden, og vill da gjerne suge mye pupp. De hjelper på smertene hennes. Smokken har vi lagt vekk, den var aldrig særlig populær. Men det hadde vært deilig om hun hadde likt den.

Lykke til

Kom gjerne med oppdataering, kanskje vi kan lære noen lure triks. Det er jo kjempedeilig når ungene sover om natten:-)

Skrevet

Hei MAJA-67

Jasså - har du litt "melke-ku" følelse ? :-))

Er slitsomt med så mange amminger på kvelds- og nattestid, flott at det er redusert da blir alle mer opplagte! Han trenger nok fortsatt mat om natten, hvis han våkner er han nok sulten. En til to ganger pr. natt er jo overkommelig.

Vi har vært heldige, Elise får som regel mat 18.30, 22.00, 04.00 og 07.00. Har en lang soveperiode mellom 22.00-04.00 og igjen mellom 10.30 og 16.00. Men hun er jo ikke mer enn 2,5 mnd. så mye kan jo endre seg, og jeg regner med at hun får mer våkne perioder nå fremover.

I natt har hun sovet dårlig, og var våken i 1,5 time etter mat kl. 04.00 - det er da jeg skjønner at jeg er bortskjemt med rolige barn! Phu - er helt skutt i dag. Det hjelper jo ikke at storebror på 3,5 hoster hele natta og er lys våken kl. 06.30 - så idag blir det bare sofaen på oss :-))

Ses i morra,

Klemz

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...