Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg? Lurer på så mangt...


lovemo

Anbefalte innlegg

Jeg har bekkenløsning med smerter i symfysen(midt foran). Har sett her inne at noen har nevnt at det vil hjelpe på smertene å ha det glatt i sengen. Er det et spesielt laken det er snakk om da eller?? Har veldig store problemer med å snu meg i sengen, og håper at dette kan hjelpe på det. Håper noen kan svare meg på dette!

 

Er i uke 34, og føler det er i seneste laget med å begynne med bassengtrening eller annet forebyggende/lindrende tiltak. Noen som har noen forslag til hva jeg burde gjøre? Noen erfaringer med akupunktur?

 

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Hadde selv bekkenløsning i siste sv.skap og har noen råd å komme med.

 

For det første:

Få deg en rekv.og kom deg til beh.hos fysio eller manuell-terapeut!

Selv om du er kommet et stykke på vei så vil behandling kunne gi deg en litt bedre hverdag.

Når man går med smerter over litt tid så vil man automatisk begynne å "avlaste" bekkenet og gå på en annen måte.

Dette vil medføre at man vil få muskulære smerter i tillegg til selve bekkenløsningen.

 

Behandling (og bassengtrening) vil kunne hjelpe deg med noen av disse smertene og kanskje gi deg noen bedre dager.

Selve bekkenløsningen vil naturligvis ikke forsvinne før etter fødselen.

 

Jeg gikk forøvrig og fikk akupunktur men dette gav ingen effekt på meg.

 

Når det gjelder å ha det glatt i sengen:

Sjekk med hjelpemiddelsentralen der du bor.

Noen steder får man låne "sklilaken" til å legge i sengen.

Disse vil kunne gjøre det noe enklere å snu seg.

Ellers så vil jeg anbefale silkepysj..:-)

Fungerer også bra.

 

Bare noen tips fra ei som hadde bekkenløsning..:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Veldig enig med anonym over. Er i uke 32. Bassengtrening vil kansje hjelpe deg å få en times pause fra all verkinga. Jeg kan jo ikke vite om jeg har blitt bedre av det, men når jeg er i bassenget er jeg vektløs og kjenner ikke så mye til verkinga. I begynnelsen tøyde jeg som en gal for da ble jeg jo endelig litt "myk". Ikke lurt å ta i for mye for man har ikke helt kontroll. For meg nå er det nok og bare bevege meg litt rundt i bassenget, og veldig viktig og hjem og slappe av etterpå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...