Gå til innhold

Nå har jeg gjort noe dumt...... (litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 3 år sluttet med bleie for et over et halvt år siden. Hun sluttet med nattbleier for snart 2 mnd. siden... Vi fikk en baby 2 mnd etter at hun hadde sluttet med dagbleien....

Jenta mi på 3, har brukt smokk frem til nå og har elsket den! Det siste året har hun bare brukt smokk når hun skulle sove.... For snart to uker siden snakket hun om at hun ikke trengte smokken mer. Jeg foreslo da at vi kunne legge smokkene i en postkasse (sende dem til babyer....). Det ville hun. (Vi har snakket om å slutte med smokk i flere måneder, så det kom ikke brått på henne eller meg)

Men hun bruker laaaang tid på å sovne om kvelden, selv om jeg stryker henne over håret og hun får høre på rolig musikk.... I tillegg tisser hun seg ut nesten hver natt.... Det har hun ikke gjort på flere måneder...

Hva gjør jeg nå? Har dårlig samvittighet for at hun savner smokk og så blir hun så lei seg når hun tisser seg ut. Hun vil ikke ha bleie på....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det med smokk vet jeg ikke, vi har ikke sluttet med det om natten ennå (jente akkurat fylt 3 år). Hvis hun tisser i sengen nesten hver natt, ville jeg tatt på henne bleie igjen, selv om hun ikke vil. Hun må skjønne at det får konsekvenser å tisse i sengen hver natt! Vår jente var bleiefri om natten noen mnd, men så fikk hun et lite "tilbakefall". Da tok vi på henne bleie igjen om natten. Etter en ukes tid var hun helt tørr igjen - hun skjønte at hun måtte tisse på do om natten for å bli kvitt bleien... :) Hvis hun våkner om natten tar vi henne med på do enten hun sier at hun skal eller ikke. Ellers har vi en fast regel om at hun MÅ, enten hun vil eller ikke, prøve å tisse på do rett før hun skal legge seg. Begrense drikke rett før leggetid kan også være noe?

Lykke til.

Skrevet

Jenta mi på tre år var tørr i mange mnd, så kom minsten og hun begynte å tisse i senga. Vi la tisselaken under laknet. Passet på at det siste hun gjorde var å tisse og fikk ikke drikke rett før hun skulle legge seg. tisset ett par ganger etter det også var hun færdig me d.

Er nok er reaksjon på at hun er blidt storesøster. Kanskje dere kan gå sammen og kjøpe ett kosedyr som hun kan ha istede for smukk.

Husk å rose henne masse for at hun er flink å slutte med smukken.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...