Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg, har glemt.....


termin i juli fikk jente 3.7

Anbefalte innlegg

jeg har glemt ut så mye av forrige fødsel (5 år siden). Og nå er jeg litt nysjerrig på hvor lang tid jeg brukte på åpningsriene, osv osv.

 

Noen som vet om sykehuset har dette en eller annen plass, og om det er noe jeg kan få tak i????

Hvem kontakter jeg??

Fødte i stavanger....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring sykehuset og spør....vet at da jeg hadde samtale med jordmor på sykehuset etter forrige fødsel, så gikk hun igjennom fødselen med tidsanmerkninger....siden du tenkte på hva som tok hvor lang tid...dette var riktig nok i Trondheim, men det har de sikkert i Stavanger og og oppbevarer det sikkert i din journal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykehuset har alle papirer, og den jordmoren eller legen du gikk til kontroll hsr papirene dine, så det er bare å ringe dit. De lagrer det i ti år synes jeg jordmora sa til meg. Jeg fikk alle mine papirer fra sist fra sykehuset, bare ringte dit, da har de journalen lagret:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spurte jordmoren min om det samme, da jeg husker lite og ingenting fra sist!! hun hadde ikke papirene på selve fødselsen, så da måtte jeg kontakte sykehuset jeg fødte på! var inne til en kontroll fordi jeg har fått svangerskaps-diabetes, og der i journalen min stod alt om meg og bebis! blei litt skuffa når jeg såg hvor lite som stod, men fikk vite at jeg ikke brukte smertestillende, at jeg brukte under 10 minutter på å presse han ut, at alt fra start til slutt tok i underkant av 3 timer (eneste jeg husket) jeg blei klippet og sydd, men stod ingenting om antall sting! det stod og at babyen ikke hadde det så bra de siste minuttene, så bra at jeg greide presse han ut så kjapt som jeg gjorde! og den sprøyten jeg fikk i låret som jeg trodde var en form for smertelindring, var det stoffet som jeg fikk for å få morkaken ut.....!! men nå vet jeg alt det jeg trenger å vite! så jordmoren jeg snakket med på sykehuset sa at rundt nete fødsel hadde jeg å komme bare jeg trodde jeg kanskje kom til å føde...fordi jeg har 1 times kjøring til sykehuset, og det er stor sjanse for at neste fødsel blir kjappere enn forddige som var under 3 timer lang....!!! Men kontakt sykehuset du, be om å få en jordmor til å se på journalen din i lag med deg, så du kan få forklart de tinga de fører opp!! veldig kjekt å vite!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

da jeg fødte min første kunne vi få kjøpe fødselspapirene våre i et hefte. glemte helt av det og angret etter att jeg fødte sist gang.

sendte så et brev til det sykehuset jeg fødte førstegangen. der jeg bare skrev avnet mitt og fødselsdato og at jeg fikk en gutt den datoen.

tilbake fikk jeg den tykke kovolutten, med kopi av alle papirene på meg. helsekort, fødselsforeløp, allenotatene de hadde gjort seg om meg og barnet mitt under oppholdet på sykehuset..

det var utrolligt artig å lese, hadde glemt en hel masse.

alt sto på disse arkene, når jeg ammet, byttetbleie, hvilken avføring barnet hadde ol..

slik skrev de ikke på det sykehuset jeg hører til nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min siste fødsel var over på 1 time etter at jeg kom til sykehuset, vi har litt over 1 time kjøring dit. så nestegang måtte jeg komme tidligere sa jordmora..jeg kjente ingen smerte under riene,derfør hadde jeg ikke reist så tidlig, det var min mann som slepte meg med til sykehuset, hadde sikkert ikke reist enda hadde det ikke vært for han, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...