Anonym bruker Skrevet 24. mai 2006 #1 Skrevet 24. mai 2006 Var på kontroll til jordmor i dag, som mente at grunnet til at magemålet er over snittet er at jeg har mye fostervann. Er i uke 36. Hun trodde ikke jeg hadde en stor baby. Leste litt på nettet etterpå om årsakene til mye fostervann og hva det kan føre til, og ble litt engstelig................... Noen som har hatt mer fostervann enn vanlig, og opplevd noe spesielt m det?? Evt som har opplevd noe spesielt i forbindelse med fødselen?? Setter pris på alle svar!
Lykke*m2* Skrevet 24. mai 2006 #2 Skrevet 24. mai 2006 Hei på deg. Vi er nesten like langt på vei. Er 35+4... Jeg har masse fostervann og ligger langt over kurven. Har gjort det siden de begynte med måling. Går jevnlig til kontroll på sykehus. Kan berolige deg med at det ikke er noen fare med å ha mye fostervann, men det kan bli veldig ubehagelig for deg. Da kan de evt. gå inn å tappe. Regner med at de har tatt ultralyd av deg og sjekket barnet at det svelger fostervann som normalt, hvis ikke bør du be dem gjøre det for sikkerhets skyld. Lykke til med fødselen og husk ikke å bekymre deg. Klem fra meg...
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2006 #3 Skrevet 24. mai 2006 Mener ikke å skremme dere, men har man for mye fostervann kan babyen snurre navlestrengen for mye og tette for næringen. Pass på å kontakt lege kjapt om du ikke kjenner liv.
Lykke*m2* Skrevet 24. mai 2006 #4 Skrevet 24. mai 2006 Det ble for dumt, da har du nok misforstått... Det har ingenting med for mye fostervann å gjøre. Det kan jo da også skje med en som har god plass uten at det er for mye fostervann. Hvorfor nevne og hvorfor er du anonym???????? Husk at du skremmer faktisk noen....
Ildfluå Skrevet 24. mai 2006 #5 Skrevet 24. mai 2006 Jeg har også mye fostervann, eller -godt- med fostervann som legen sa. Jeg har også lest om virkelig for mye fostervann, men du skal ikke bekymre deg. Det er klare mål for hva som regnes for innenfor normalen. Ved mistanke om unormalt stor mengde blir du henvist til utredning. Du ligger nok innenfor normalen du også, og at du har rikelig er nok bare et godt tegn. Jeg hadde mye forrige sv.sk også, og det var alt iorden. Lykke til!
KevinsMams venter nr2,110109 Skrevet 24. mai 2006 #6 Skrevet 24. mai 2006 moren min hadde ALT for mye fostervann med meg.. hun var helt enorm tror aldri jeg har sett noe liknende. de var litt redd for komplikasjoner. da jeg ble født var jeg blå pga navlestrengen rundt halsen. fosteret har mere plass å bevege seg på med mye vann.. og tukler seg lettere inn. men det gikk veldig fint med meg,. og de overvåker dette med navlestengen og hjertelyd godt under fødselen.!! tror ikke du har noe å bekymre deg for.!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2006 #7 Skrevet 25. mai 2006 Jeg hadde megamye fostervann med alle 3, og det gikk helt ukomplisert for seg:-) eneste var at jordmor ble litt ekstra våt hehe:-)
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2006 #8 Skrevet 26. mai 2006 Tusen takk for alle svar! Jeg skal få henvisning til poliklinikken for å ta ultralyd for sikkerhets skyld >(mest for å berolige meg selv) Ha en fin helg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå