Gå til innhold

Endelig en jente!!


Gjest

Anbefalte innlegg

Nå har jeg seks sønner fra alderen 1 til 6 år. Den 21. mai fikk jeg en nydelig og tøff jente. Hu var 3672 g og 52 cm lang. Jeg er glad i litt tøffe og norrøne navn. Fra før av har jeg Birk, Trym, Einar, ask, Jostein og Sverre. Det hadde vært kjempesnilt av der å rangere min liste å si hva dere synes om navnene og kansje dere har noen navneråd?

Heter Ragnhilda, etternavnet begynner på R, har 4 stavelser og slutter på vatn.

 

Gyda

Frøya

Inga

Live

Oda

Solveig

Svanhild

Tora

 

 

Hva synes dere??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Gratulerer med jenta!!:)

 

Jeg synes Inga, Frøya, Gyda og Tora er tøffe navn som passer fint sammen med brødrene sine navn. Mens Live, Svanhild og Solveig er mer "fine" navn slik jeg føler det. Men de passer de også.

man må kanskje se hva som passer på den lille jenta og hennes personlighet.

 

Lykke til med valget!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jenta! Hvordan du har tid til å sitte på nettet, er meg et under, men enkelte rår med mer enn andre............... (jeg har kun ett barn!) :-)

Gyda og Tora synes jeg er sterke navn - og jenta de MÅ jo bare bli den "tøffeste i gata"! Jeg ser liksom for meg hvordan hun diltrer etter 6 storebrødre om et par år!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei som skal hamle opp med 6 storebrødre, må bli sterk! Og da må hun ha et sterkt navn også. Frøya eller Tora, synes jeg. Frøya er sterkt, samtidig som jeg oppfatter det veldig feminint, Tora er i alle fall veldig sterkt, og du skubber deg ikke på ei jente som heter Tora, nei!

 

Tøft da gitt, 7 unger... Kjenner ei dame som har det, og der i huset er det struktur... Det trengs vel, med så mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke navnet på jenta behøver å være så tungt. (Jeg synes Birk, Trym og Ask er tyngre navn og mer "norrøne" enn Einar, Jostein og Sverre). Til Einar, Jostein og Sverrre synes jeg Solveig passer godt. Et annet forslag er Synne som passer godt til alle navnene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gode navneråd!! Og torgni, alle seks guttene dro med besteforledrene til hytta for langhelgen, så dete r bare meg mannen mi og lillejenta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gode navneråd!! Og torgni, alle seks guttene dro med besteforeldrene til hytta hele langehelga, så det er bare meg, amnnen min og lillejenta hjemme!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Idunn. Det navnet har jeg vært veldig fornøyd med. Det er et gammelt norrønsk navn.Hun var forøvrig gift med Brage og var foryngelsesgudinnen som delte ut epler som ga foryngelse. Ellers synes jeg frøya er nydelig....

 

Lykke til

Hilsen Idunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heidi er et fint navn. Men tror kanskje Ylva, Tora eller kanskje Tyra/ Thyra som er et dansk/norsk dronningnavn.

 

Ellers så liker jeg Tilde, Tilda, Alice men de passer vel kanskje ikke sammen med gutta.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heidi er kjempefint! Tenker selv på det om det blir ei jente neste gang. Heidi eller Nina : )

 

Min rangering:

1) Inga

2) Tora

3) Solveig

4) Frøya - Freya er litt mer feminint synes jeg

5) Gyda

6) Live

7) Svanhild - dårlige assosiasjoner, men egentlig et fint navn

8) Oda - litt for kjedelig ift de andre

 

Andre forslag: Rigmor, Rannveig, Runa, Ragni/Ragne/Ragna (litt gøy ha samme bokstav som mamma når man er eneste jente - så langt ihvertfall). Evt Eivor, Elvira, Vera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Oda ville jeg nok ha ungått, siden litt vel mange heter det. Svanhild var et vakkert navn, som jeg har glemt. Ellers er Tora en av min favoritter, og det er jo i tiden med korte navn som ender på a. Solveig er tidløst. Gyda liker jeg ikke pga. Hårek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...