Gå til innhold

Kontantstøtte!


Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på hvordan familier greier å overleve på kontantstøtten? Jeg og samboern min har lyst til å ha dattern våres hjemme litt lenger og ikke bli nøtt til å jage henne avgårde til barnehagen knapt et år gammel. Men, hvordan overleve økonomisk? Noen i denne situasjonen som kan spre sin visdom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, som mange sier:kontantstøtte er kun for de rike!!!

Ikke mange "vanlige" somr råd til kontantstøtten nei..... Med husutgifter, strøm osv er vi avhengige av begges inntekt, så må nok hive meg i jobb etter at permisjonen er ferdig... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få en til og gå i permisjon.. :)

Strengt tatt kan du ha barnet ditt hos dagmamma og fortsatt få kontantstøtte. eller i privat barnehage..

Og da får man jo kanskje råd til å ikke jobbe fullt?

Mannen og jeg går kun i halv stilling hver. Vi har ikke mye penger tilovers, men vi klarer oss akkurat, og får være hjemme med barna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontantstøtten er bare en smule i havet mot lønn dersom du er i jobb. Jeg regnet meg frem til at dersom jeg sparte egen utgift til barnehage som er ferdig skattete penger pluss det som jeg fikk i kontantstøtte ble dette omtrent halv lønn.

For å ikke tape så mye økonomisk kan det være en ide å ta til seg en dagmammaunge om du klarer. Da kan du få noen tusen ekstra, og en lekekompis for ungen din.

Jeg mener også at det er verdt noen "lapper" å få være hjemme litt ekstra med den lille. Det er en tid som ikke kommer igjen.

Vi senker kravene litt og får det nok til på et vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja som anonym over nevner så kan det tilsvare mer siden man sparer på utgiftene til barnehage, tar man seg en liten helgejobb ellle noe kan jo dette gå rundt for flere

 

her i huset har jeg jobbet fullt i de siste årene mens mannen har vært lærling dvs ikke full lønn, han ble ferdig nå og har derfor fått ett lønnshopp i tillegg til fremforhandlet lønnstillegg. det betyr at vi får bedre råd nå . Vi er vant med litt mindre og burde kunne klare oss en periode med han i full jobb, kontantstøtte og litt ekstrajobbing på meg.

 

vi kan j og prøve å spare litt dette året som jeg har fødselspermpenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...