Gå til innhold

Lurer på utregning av de 6 beste månedene av de 10 siste...


Chiquita Bananas

Anbefalte innlegg

Jeg er i et vikariat som hele tiden blir forlenget. Nå har jeg fått oppdrag ut juni, men er nå snakk om til en ledig stilling blir besatt - som de tror blir i august/september og da ønsket dem meg her frem til da.

Men jeg skal ikke ut i permisjon før midten av november.

Hva skjer med oppholdet mitt frem til permisjonen min, hvis jeg ikke får meg en ny jobb ? Mister jeg retten på fødselspenger ?

 

Beregner dem fra permisjonstiden og 10 måneder tilbake i tid ?

Jeg har jobbet så og si et helt år i forskjellige oppdrag og fast arbeid og hadde et opphold på 3 uker før jeg fikk meg jobb i det vikariatet jeg er i nå.

Er jeg da trygg, om jeg skulle være uheldig å ikke få jobb og må ha dagpenger fra juni eller august/september til permisjonen begynner ?

 

Har prøvd å lese inne på trygdekontoret, men fant ikke det jeg ville.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror nok alt vil gå i orden for deg. Dersom du jobber til august/sept har du allerede sikret at du har jobbet 6 av de 10 siste mnd før du har termin. Permisjonen din starter jo også 3 uker før du har termin. Dersom du ikke har jobb lengre kan du melde deg arbeidsledig og etter hva jeg har skjønt gir det deg rett på fødselspermisjon med lønn. Har også hørt at trygdekontoret kan bruke skjønn og ta snittet av de tre siste årene dersom dette vil gi deg bedre grunnlag og din siste lønn avvek med mer enn 25%. Håper det ordner seg for deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagpenger gir opptjening til fødselspenger og da er det en fast regel å bruke de seks beste av de ti siste mnd før permisjonsstart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...