Anonym bruker Skrevet 24. mai 2006 #1 Skrevet 24. mai 2006 ..når ungene deres skriker seg etter viljen sin, legger seg på bakken eller rett og slett ville ikke høre på dere? Dett er min tredje gutt og har aldri hatt slike problemer me de to eldste:-(Men minstemann?! Utrolig protesterende, skriker uansett om han vil få noe eller ikke.D verst er synes jeg feks når vi er ute og han bruker gåbilen sin og vil gå bare nedover bakken.På et viss punkt vil jeg at vi snur for å ikke gå spå langt hjemmefra men han vil selvfø. fortesette nedover fordi det er jo det som er gøy. Da har jeg prøvd følgende: lar ham skrike ei stund og tar ham opp til slutt og bærer opp(vanskelig å la vær siden det er farlig og det kommer biler til denne veien) Prøver å snakke rolig(eller ikke rolig) til ham Avlder ham ved å si at vi skal gjøre "det og det"(noen som jeg vet han er glad i), tar ham opp bærer ei stund og deretter går han (eller sykler igjen) men nå oppover bakken:_) Hva gjør dere?
dama Skrevet 24. mai 2006 #2 Skrevet 24. mai 2006 jeg lar de skrike seg ferdig... ingen av mine tre har fått lov til å skrike seg til ting... så de får skrike til de kaster opp om de må.... men, det er alltid jeg som vinner ;-)
Gjest Skrevet 24. mai 2006 #3 Skrevet 24. mai 2006 Samme gjør jeg. Da eldstemann ble over 2 år og skjønte litt mer kompliserte beskjeder, har jeg også sagt at jeg forstår at han er sint og har lov til å være det, men at jeg ikke vil snakke med ham/være med ham når han holder på å hyle og skrike slik. Når han ikke får oppmerksomhet for oppførselen sin gir han seg fort. Minsten er nå 20 mnd og har også voldsomme trassperioder innimellom. Jeg forsøker å snakke til ham og evt ta ham opp om han vil, men er han helt vrang, så holder jeg meg bare i nærheten og ignorerer ham litt. Ingen av ungene min har eller skal noengang få grine seg til ting. Eldstemann som nå er 3,5 år prøvde seg mye i f.eks butikken, ville ha og slengte seg ned på gulvet og hylgren når han ikke fikk. Til gjengjeld maser han aldri om å få noe nå, og ber han fint og vi likevel sier nei, så maser han ikke. Han vet at det ikke nytter, nei er nei. Innimellom får han noe så klart, men da fordi jeg/vi vil gi ham noe og ikke fordi han suterer seg til det. Tror man bare må være tålmodig jeg, og vise at hyling og skriking ikke fører frem til å få viljen sin.
Gjest Skrevet 25. mai 2006 #4 Skrevet 25. mai 2006 Høres jo greit ut det du gjør. Konkret i gåbil-situasjonen: Om han er (eller blir) for tung til at du kan bære ham opp igjen, ville jeg tatt med vogn i tillegg til gåbilen. Eller (om gåbilen er for stor til at den er grei å bære mens du triller vogna (du snakker tross alt om at han sykler??), så vill jeg hatt med et tau som du kan feste på gåbilen for å gi ham dra-hjelp oppover. Og først og fremst: Blås i at "noen" ser på dere mens han hyler, eller mens du overtaler ham til å snu. Det er lett å føle at den som ser på må være kritisk, men vedkommende kan vel så gjerne være interessert/ ha lyst til å se hvordan det går synes han er søt, selv om han er sint synes du er flink
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå