Anonym bruker Skrevet 24. mai 2006 #1 Skrevet 24. mai 2006 Han har utslett på ene siden av ryggen, på overarmene, og det har begynt å bli litt i knehassene. Det er rødt og litt skorpelignende, men det virker ikke som om det klør så mye. Han er 8 mnd. Nå vet ikke jeg helt hvordan jeg skal forholde meg til dette. Hva skal jeg smøre på, hva skal han spise, og hva skal han ikke spise. Er det vits å ta kontakt m lege om dette når det ikke virker som om han plages? Jeg ammer ikke, og gutten min spiser grøt, brød, middag, frukt og mme. Takker for hjelp!
Frysh Skrevet 24. mai 2006 #2 Skrevet 24. mai 2006 Hei. Sønnen min har atopisk eksem(en mild variant) som heller ikke klør. Han hadde mye tørr hud som var rød og skorpete,men jeg fikk beskjed hos legen om å "slå tilbake" det verste utslettet med mildison(mild hydrokortison).. Smørte på mildison(tynt lag),ventet 5min. og så smørte jeg på blå apobase. Nå er all den verste tørrheten borte og jeg smører med apobasen om morgenen..Huden hans ble som ny etter vi begynte å smøre.. Jeg har også hørt A-creme er bra på atopisk eksem. Lykke til.
winneboo Skrevet 24. mai 2006 #3 Skrevet 24. mai 2006 Jeg hadde også mistanke om det angående jenta mi på 7mnd. På helsestasjonen sa barnelegen at jeg sikkert kunne smøre på litt kortison men helst ikke så mye i å med det ikke er bra for huden deres. Følte meg ikke konfertabel med det svaret så jeg gikk til en homeopat som hjalp meg å bli frisk på 1 uke mens legene ikke kunne gjøre noe. Naturmedisiner funker faktisk! Så jenta mi fikk noen bittesmå "piller" som jeg la på tungen hennes som hun sugde på(de smaker søtt) å nå en uke etterpå er hun blitt mye bedre i eksemen. Har ikke smørt på noen ting. Han sa at hun hadde atopisk eksem. I tillegg har hun noen røde utslett som barnelegen aldri hadde sett før?? homeopaten sa at dette var sopp. Han viste meg noen bilder av andre barn med det å de utsletta var prikk like det jenta mi har. Hadde barnelegen bare giddi å slått opp i boka si når jeg var der så hadde jenta mi kanskje fått hjelp litt før. Homeopaten sa til meg at det er ikke alle babyer som plages med denne eksemen men de kan begynne å plages med det senere.
Gjest Skrevet 24. mai 2006 #4 Skrevet 24. mai 2006 min gutt har også helt likt eksem som din og på samme steder,men er bare 5mnd da fikk det tidelig. jeg har smurt med a-derma krem fra apoteket (egen serie for atopisk eksem) og den har funka helt fantastisk her.de har også egen badekrem til vannet. ellers blir han værre av fisk,og når han blir for varm.
Luca Skrevet 24. mai 2006 #5 Skrevet 24. mai 2006 Har ikkr vært hos homeøpat mye til meg selv, men til ungene mine kommer jeg til å prøve det først. Nå har ingen av de vært hos lege omtrent, men er veldig klar for å prøve det først. Så fint at du har god erfaring med det Charlie20, har flere venner som også har veldig god erfaring med dette til barn.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2006 #6 Skrevet 24. mai 2006 du bør prøve å styre unna kortisonsalver så godt du kan .. det er ikke bra i det hele tatt .. det hjelper sikkert litt men du bør absolutt finne salver som ikke inneholder det .. jeg vill sankket med en lege og ikke tatt som en selvfølge at du finner en grei salve selv.. atopisk eksem er noe dritt (har barn som har vært plaget i mange år) og som du må prøve "å holde i ro" .. da må du passe på at huden ikke er tørr og skorpete ..
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2006 #7 Skrevet 24. mai 2006 I noen tilfeller er det helt nødvendig med kortisonsalve. Dersom barnet er veldig rammet vil ikke en vanlig fuktighetskrem ta knekken på eksemet og da er det mer farlig å ikke smøre med kortison. Kortvarig bruk av kortison er ikke farlig for barnet. Min sønn på 3 mnd hadde kraftig eksem på hele kroppen. Han var så ulykkelig og trist og sov dårlig om natten. Vi har nå smurt med den sterkeste kortisonsalven som finnes på markedet. Etter noen få dager er eksemet helt borte og nå kan vi kutte ut kortisonen holde huden hans i sjakk med gode fuktighetskremer.
Cat.68 Skrevet 24. mai 2006 #8 Skrevet 24. mai 2006 Jeg vil anbefale deg å prøve "Zona" ekstra skin repair. Det er den absolutt beste salven jeg vært borti ag atopisk eksem, og jeg har prøvd mye. Du får kjøpt den på helsekost. Det finnes også en "Zona" skin lotion. Men den er for å holde huden myk og fin. Mens den andre er for den akutte fasen. Lykke til. Ellers er dette med atopisk eksem veldig individuelt. Det som fungerer suuupert til en kan være dårlig for en annen. Bare prøv og prøv til du finner det som fungerer best for barnet ditt.
Gjest Skrevet 24. mai 2006 #9 Skrevet 24. mai 2006 min på 4 mnd har og dette.. jeg smører med mini derm, og dette holder det fint i sjakk =) anbefaler den kremen virkelig
-Petrine- Skrevet 24. mai 2006 #10 Skrevet 24. mai 2006 Ser du har fått mange svar her, og her kommer et fra meg også. Har en datter og en mann med atopisk eksem. I tillegg er jeg hudsykepleier, jobber med blandt annet eksem daglig. Gir deg en link der du kan lære mer om atopisk eksem, den er utarbeidet på min jobb. www.eksemskolen.no Jeg synes absolutt du skal gå til legen med gutten din. Det er viktig å starte behandling tidlig, det kan være med på å holde eksemet mer i sjakk. Dumt å vente til det blir riktig ikke (om det skulle bli verre). Når det gjelder kortison er det veldig mange som frykter det. Jeg er heller veldig takknemlig for at det finnes og at det gir en så god effekt i behandlingen av eksem. Det kan være greit å vite at ulike homeopatmidler kan gi sterke allergiske reaksjoner hos noen få pasienter. Har sett noen ille tilfeller, så ha det i bakhodet når dere velger homeopatmedisin til barn. Sier ikke at det ikke fungerer, men vær obs på evt reaksjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå