Gå til innhold

Overgangen fra 1 til 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er den veldig stor? Da tenker jeg ikke bare på stress faktor, men økonomi også. Jeg har så lyst på en liten til, men økonomien er ikke så altfor god nå. Samtidig vil jeg ikke "la være" å få barn pga økonomi. De fleste klarer seg på en måte alikevel.

Håper på mange svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det merkes ikke så mye økonomisk i form av utgifter til å begynne med.. Greit nok bleier og sånt..men ellers så har man jo alt av utstyr etter nr 1 som regel..i hvertfall hvis man har tenkt smart ;)

Vi har tenkt å prøve på nr 3..langt i mellom nr 1 og nr 2 som gjør at vi vil ha to tette nå..men vesla er bare knappe 8 mnd og jeg ammer jo fortsatt så det vil nok sikkert ta litt tid før det blir en spire her :-S

En ting er sikkert..2 barn betyr mer jobb i hvertfall..og 3..ja..skal nok får kjørt meg når den tid kommer :-DDDD

Lykke til i hvertfall..

Skrevet

Økonomisk tror jeg barn nr. 2 koster relativt lite - dersom det er så pass med avstand at nr. 2 kan bruke seng, vogn, bilstol osv. etter nr. 1. Klær er jo litt avhengig av om kjønnet er det samme :-) Vi har en jente på 2,5 år og venter nr. mot slutten av året. Regner derfor med å kunne bruke det meste av utstyr fra nr. 1.

Mht. stress - tja, så blir det nok værre! Merker allerede nå at det er ganske tungt å være gravid med en 2 åring i huset - kan liksom ikke bare legge meg nedpå når jeg er sliten etc. Er i full jobb og en mann som jobber litt for mye. jeg tenker svært mye på tiden etter permisjon - hvordan skal det gå med 2 barn i barnehage etc om morgenen osv. Synes det er vanskelig nok å følge opp den ene jeg har. Jeg tenker derfor seriøst på å slutte å jobbe noen år - og da kan økonomien bli en mye mer vesentlig faktor.

Uansett, som du skriver - så går det jo altid på et viss; det er mest et spørsmål om prioriteringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...