Anonym bruker Skrevet 24. mai 2006 #1 Skrevet 24. mai 2006 Jeg synes det er vanskelig å kle på jenten min på 1 år. Strømpebukse eller ikke strømpebukse? Det er gjerne 5 grader ute når hun går i bhg, men stiger kanskje til 10-12 grader i løpet av dagen! Synes ikke det er noe varmt jeg. En ting er når hun er inne, men når hun skal ut er det værre. Bare bukse under regnbukse synes jeg er lite. Har en tynn ulldress i bhg som jeg sier de kan ta på henne i hvis det er kaldt ute. Det blir lett litt klumpete m ulldress utenpå buksen. Løsningen er at hun stort sett har strømpebukse og kjole på seg i bhg. Så tar de ulldressen på når de skal ut. Hva gjør dere andre?
Yvonnemor Skrevet 24. mai 2006 #2 Skrevet 24. mai 2006 Jeg har en tynn strømpebukse under buksene, så tar de regndress eller tynn parkdress over. Satser på at de tar av buksa eller strømpebuksa hvis det blir for varmt. Min datter kan ikke gå enda, så jeg synes det er viktig at hun er varm på bena/rompa i og med at hun stort sett bare sitter i sandkassa.
Gjest Skrevet 24. mai 2006 #3 Skrevet 24. mai 2006 bruker tynn ullstilongs her. Han er ute i fem timer, og blir fuktig. Men er usikker. De i parken sier det er passelig.
Gjest Skrevet 24. mai 2006 #4 Skrevet 24. mai 2006 Bruker strømpebukse når det er 10 grader både på ettåringen og 4 åringen.
Gjest Skrevet 24. mai 2006 #5 Skrevet 24. mai 2006 Har etterhvert begynt å skjønne at det nok er jeg som er sær, men jeg bruker ikke strømpebukse på ungene mine (3,5 år og 20 mnd) så lenge det er over -5 grader jeg, sånn ca. Kommer an på vær og vind så klart. Synes det blir altfor varmt for dem inne med både strømpebukse og bukse, og skal vi ut har de jo kjeledress opp til ca 10 grader og oljebukse om det er over og fuktig/regner. Tar selvsagt ikke på de tynneste buksene på kjølige dager. Har ikke opplevd at de er kald eller fryser, og ikke er de mer syk enn andre heller, snarere tvert i mot har de minst sykefravær i barnehagen...
M&T mamma Skrevet 24. mai 2006 #6 Skrevet 24. mai 2006 Jeg er nok nesten like sær som deg Alva. Mine har nok strømpebukse litt lenger enn -5, men det er kun fordi de er så glad i å ha den på. Mine har heller ikke vært kalde til tross for at de kun har bukse på. Man bør huske at de ofte surrer litt rundt og er det sol så varmer den også. Min eldste har også fraværsrekord i barnehagen sin, men kun i den betydning av lavt fravær;-) Har opplevd å levere ham til en avdeling der alle de andre barna var syke...
~sjiraff~ Skrevet 24. mai 2006 #7 Skrevet 24. mai 2006 Vi har slutta med strømpebukser nå. Barnehagen kler på ekstra klær da de skal ut om det er nødvendig. Men uansett så er det umulig å sammenligne barn. Da Alva skirver at hun slutter med strømper da det er -5 grader så betyr ikke det at det passer for alle barn. Noen er varme andre er frossne. Jeg har et tantebarn som er super varm. På vinterstid da vi andre omtrent fryser ihjel så kan hun gå med t-skjorte under en vinterjakke.. og bli varm! Noen barn kan ikke bruke voksipose midtvinters fordi det blir for varmt..! Så det går ikke ann å sammenligne. Du må finne ut hva som passer dine barn best )
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 24. mai 2006 #8 Skrevet 24. mai 2006 jeg har kjøpt meg vårdress (som i seg selv ikke er spes varm, men er vind- og vanntett) og innendørs har hun på seg body, strømpebukse, bukse og genser (og sklisokker siden hun nylig lærte å gå). så lenge hun ikke er trøtt/overtrøtt så kjennes hun normaltemperert ut. har hatt henne uten strømpebukse i år, men da var det nærmere 20 grader og strålende sol ute. nå ligger tempen på 8-15 grader, varierende vindstyrke og jeg syns hun kjennes passelig varm ut når vi da har på (vår)utedressen når hun leker. ulldress har jeg droppa og kler heller på henne "vanlig mengde tøy" innendørs og så får hun heller dress når hun går ut (vi har det ikke akkurat hett i stua på dagtid). tror også du må prøve deg frem ifht hva som kjennes riktig for jenta di )
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2006 #9 Skrevet 25. mai 2006 Sønnen min bruker strømpebuksen som bukse store deler av året, sokker drar han av seg og det blir glipe mellom buksebeinet og sokkene. Når vi skal ut (dersom det ikke er veldig varmt) kler jeg selvfølgelig på han bukse og yttertøy dersom det er nødvendig
Nilla :-) jenter 05/07 Skrevet 25. mai 2006 #10 Skrevet 25. mai 2006 Jepp. Måtte finne den frem igjen :-((
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå