Gå til innhold

Noen med peiling på trening her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

så tilfelle lurer jeg på ett par ting.

 

Jeg er temmelig diger, 170 cm, og gikk på vekta i dag, fikk sjokk; 106 kilo.

 

Aiaiai.

 

Jeg er alene med en 6 mnd gammel baby, og har ingen barnevakter.

Må derfor trimme hjemme.

 

Men er feks å gå en rask trilletur på 40 minutter bra?

Eller forbrenner man da så lite kalorier at det ikke er effektivt?

-Har ei rute op 40 minutter.

 

Og så kan jeg gjøre litt øvelser hjemme, på trimmatta mi. Men jeg tenker at det har ikke noen hensikt å trene ,uskelne når det er fettet som skal bort...

 

Under svangerskapet er det lår og rumpe, spesielt innsiden av låra som fikk det. Greier nesten ikke krysse dem....hvordan få raskest mulig mindre lår, er en sånn daglig gåtur,og sunn kost nokk, eller vil "lårøvelser" hjelpe på?

 

Og hoftene...herregud der ligger det mye fettt.

 

Håper noen kan svare, kan jeg gå ned i vekt ved sundt kosthold, ikke snop, og er en 40 minutt rask trilletur pr dag nok?

Pluss litt øvelser på matta.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :o)

 

40 min rask gåtur en bedre enn ingenting, men da må du sørge for å bli sliten å svett! Få forbrenningen opp :o)

På de felset store treningsenter er det barnepass :o) Så jeg hadde sjekket dette ut om jeg var deg. Selv går jeg på sportsklubb. Jeg trener hver dag og trives med det :o) Veier nå 88 kg, men veide 92 for 2 uker siden :o) Vekta går raskt ned om du forbrenner mye fett og spiser sunt! Jeg tar som regel tredemølla rask gåing i oppoverbakke i ca 30 min som oppvarming, det er ca 200 kalorier....så tra jeg styrke på enten underkropp eller overkropp, siden jeg trener hver dag så må jeg bytte på over og underkropp for musklene skal hvile i dag etter trening, da får du beste effekt ;o) Så tar jeg 30 min til på tredemølla før jeg drar å henter ungene. Så hvis vi sier 500-600 kalorier pr dag så er nok det riktig :o)

 

Tips:

Les i et blad mens du går på tredemølla, da går tiden raskere og du glemmer hvor sliten du er, hehe :o)

Om du trener styrke så skal det være så tungt at du ikke klarer mer enn 15 repetisjoner i 3-6 sett, trener selv 6 sett :o)

Ikke bry dere om de andre slnke og veltrente menneskene der, greit de ser bra ut men du er jo der fordi du og vil se bra ut evt føle deg bedre å få mer energi, DU gjør allefall noe med situasjonen din :o)

 

Jeg skjønner godt menneseker som hater å trene....men jeg må helt ærlig innrømme at jeg elsker det heheeheheh... kjedeli med kondisjon/forbrennings trening, men det er det som må til for å gå ned i vekt, derfor HUSK les et blad :o)

Etter jeg har begynnt å trene har jeg blitt i myyyyyye bedre humør og føler meg super :o)))))

 

 

LYKKE TIL ALLA SAMMEN DER UTE!!! :o))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

 

Det jeg har gjort er og kjøpe meg skritt teller som vises hvor mangen kallorier jeg har forbrent med den gå turen jeg har vært ute på..

 

Siste turen min gikk jeg 2409 skritt, 1,6 km og forbrente 249 kallorier...

 

Betalte rett over 100 lappen for denne skritt telleren på chlas olson....

Er også hjemme med en baby så har ikke tid til trenings studio..

Så kjøpte meg et sett med pilates dvder som jeg trener på hjemme når jeg har tid..

 

Og det er kansje greit og legge om kostholdet (om du ikke alt har gjort det) og er lurt og spise ofte men sundt..

 

Spis hver3 time eller noe tror jeg det er, da hjelper du til med og få opp forbrenninga, kutt ut brød mat, gå heller over til knekkebrød..

 

jeg har 13 kilo igjen fra svangerskapet jeg da som jeg vil ha bort, så har faktisk byttet ut noen av måltidene med nutrilett for å få enda større fortgang i det..

Du kan jo prøve og gå den 40 min turen din 2 gager i løpet av dagen om du har tid og gå i et slikt tempo at du blir sliten, kjenner pulsen slå og at du blir svett da forbrenner du flest kallorier, men anbefaler en skritt teller med kalorivisning....

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør absolutt også trene muskler, da større muskler også bidrar til bedre forbrenning :-)

Dessuten vil du føle deg bedre når kroppen blir strammere.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...