Gå til innhold

Jeg vil brodere STOR juleduk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt i flere år å brodere en stor juleduk, og skal jeg bli ferdig en gang er det kanskje på tid å begynne snart....

Men så er det det å finne den "perfekte" da..... Noen som har brodert noen de synes er kjempefine, som vil gi meg kopi av mønsteret om dere har det enda?...

Har jo kikket litt på noen sider på nettet, men det er som oftest ferdige pakker, og det er mulig jeg vil forandre litt på målene.

Noen som vet om nettsteder der de selger (eller enda bedre, gratis...) kun mønsteret?

Skal være i korsting helst, og gjerne i lin, eller i alle fall ikke for grovt stoff (fin aida går, men er litt lei de grovest der). Gjerne kirke, slede, vinterlandskap, julestjerner, dompaper, eller hvis det er nisser så helst "norske" nisser hvis dere skjønner...... Mønster i midten og på hjørnene, gjerne "bord" rundt hele. Og mye detaljer gjør ikke noe. Vet jeg kommer til å bruke lang tid, men er jo noe jeg gjerne vil bruke i MANGE år. (kanskje med gjennomsiktig plastduk disse første årene mens ungene griser som verst...)

Hvem har den "perfekte"?....

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer litt sent svar her, men det kan jo tenkes at du leser det. Mulig du har funnet den perfekte duken?? Jeg har brodert en stor juleduk som jeg synes er nydelig! Det er korssting på aida - hvit. Motivet er en hest som drar en slede med julenissen i. To store bjeller under motivet og en liten kirke og snødekte trær over hesten og nissen. Duken er 130x225cm. Var å få kjøpt hos www.margaretha.no tidligere. Design no 58-0225, permin of copenhagen. Jeg har mønsteret.

• 2 uker senere...
Skrevet

du har ikke bilde av den?

Selv om det nok er billigst å kjøpe ferdig sett lurer jeg på om jeg skal kjøpe hver for seg, så dumt om jeg finner den "perfekte", men så er den for kort, feil farge på stoffet eller noe slikt....

Har ikke kommet noe lenger i leitinga, for det har vært altfor varmt til å tenke på jul.... hehehe, så jeg blir uansett ikke ferdig til denne julen....

Skrevet

Ja, der er den :-) Heter slede i landskap. Er kjempefornøyd med den jeg!

Skrevet

har sett litt mer på den hjemmesiden nå. De selger bare mønsteret også - for 65kr (heter da nisse med hest - kjært barn har mange navn)

Skrevet

Har ingen oppskrifter å komme med, men hva med å ta en tur på biblioteket? Der har de sikkert mange bøker med broderi-oppskrifter, på både små og store duker. Ta kopi, så har du ett helt gratis mønster :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...