Gøril (210406) Skrevet 23. mai 2006 #1 Skrevet 23. mai 2006 Hei! Jeg lurte på om vi kan velge 6 faddere og ha gudmor i tillegg som bærer jenta vår? Noen som vet, så setter jeg pris på svar
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2006 #2 Skrevet 27. mai 2006 Mener at det er seks tilsammen - inkl gudmor. Gudmor/far er ikke en egen rolle, men et navn man ofte setter på den av fadderne som bærer barnet.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2006 #3 Skrevet 27. mai 2006 Hmmm... Nå ser jeg at flere skriver at den som bærer kommer i tillegg ofte. Har ikke peiling jeg da.
Gjest Skrevet 27. mai 2006 #4 Skrevet 27. mai 2006 Alt du trenger å vite om dette, står på www.kirken.no, under "Livets gang". Klikk deg videre derfra og så finner du fakta om faddere. Du kan ha 6 faddere og gudmor i tillegg, ja.
~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 28. mai 2006 #5 Skrevet 28. mai 2006 Tror det enkleste rett og slett er å ringe til menighetskontoret som tilhører kirken der barnet skal døpes..Og spørre..=) Jeg og leste litt her og der men står jo forskjellig fra sted til sted så da ringte jeg ned og forhørte meg...Ikke noe problem, var svaret jeg fikk ihvertfall..=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå