Gå til innhold

2 jobber?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en jobb i 80 %, men har tenkt og ta en liten "bijobb" i tillegg før permisjon... noen som veit kor lenge eg må ha den jobben eller er ikkje det noko "krav" der sidan eg allerede har en jobb...

Takker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I mitt tilfelle så fikk jeg beskjed om at en eventuell ekstrajobb måtte tilsvare inntekt på minst 1/2 gang grunnbeløpet. Jeg ble sykemeldt fra denne jobben, men får ikke sykepenger utover arbeidsgiverperioden da jeg tjente litt under 1/2 G.

 

Ellers så har jeg forstått det som det er ulik praksis ang. utregning av permisjon ... Om det regnes et gjennomsnitt over en periode (6 md) eller siste 10 uker eller ser på siste lønnsslipp ... Kanskje andre vet det !?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte Tk om noe lignende de sa da at jeg måtte har den ekstra jobben jevnt frem til permisjonen (ikke slutte noen måneder før eller bare jobbe måneden før) Fødselspenger skal gjenspeile en normal situasjon som arbeidstaker man skal ikke tape på å være gravid men heller ikke vinne på det.De sa også at det det ville bli gjort en sjønnsmessig vurdering i forhold til fødselspenger og ekstravakten

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI! Er det sant? Pokker heller. Har halv stilling fast, og hatt halv stilling oppå der som ikke er kontraktfestet, men jobber i en ræva bedrift, så familiemedlemmer av de som har ansvar går foran hele tiden,så nå må jeg si i fra meg mange timer til fordel for slekt til sjefen. Tatt på meg ekstra jobb med å levere aviser, men det er bare et vikariat på 3 mnd. Håpet liksom at dette skulle gjøre opp for pengene jeg mistet, men nå har jeg visst driti meg ut. Åååh, hvorfor skal det være så vanskelig!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis det dekker opp det du vanligvis har tjent så er jo det din normale inntekt og da vil nok TK godkjenne dette også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det tenkte jeg ikke på.. kan jo håpe at de er litt villige..du verden så mange regler det er å forholde seg til, skulle tro denne biten var litt enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...