Gå til innhold

Kan bæring av barn forverre bekkenløsning?


lilli

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 20, vært litt plaget de siste to ukene med smerter i overgang korsrygg/rumpe og venstre hofte. Har en sønn på 2 1/2 år ( ca 12 kg ). Nå har han vært hos besteforeldrene noen dager, og jeg er helt symptomfri selv om jeg jobber 100 %. Det var da det slo meg at kanskje det er bæring av han som utløser det hele? Bærer han ikke mye, men det blir litt løfting i løpet av dagen. Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det kan det. Det mest belastende er hvis du bærer han opp ei trapp. Du bør også prøve å unngå å stå bøyd over han mens du kler han (han står mens du tar på skoa hans f.eks), heller sett deg ned på en stol eller lignenede. Du kan også oppmuntre han til å klatre opp på stellebord o.l.selv ved hjelp av en stol f.eks., men du kan da risikere at han blir veldig stolt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er ikke i tvil om at jeg blir verre av å bære/ løfte datteren min. Nå er hun blitt tre år, så det er ikke så mye bæring som er nødvendig lenger - men litt blir det alltids. Jeg merker at jeg blir bedre de gangene hun har vært borte en stund, og at jeg blir verre de dagene jeg ordner mye med henne. Det trenger ikke være bæring heller, påkledning på fanget er nesten like ille. Så etterhvert har jeg da lært meg noen knep for å unngå å få vondt.

Og jeg er ikke gravid heller, men har hatt bekkenløsning siden svangerskapet med henne.

Så jeg vil anbefale deg å løfte minst mulig. Få andre i nærheten til å gjøre så mye som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg jobber i barnehage, og ble sykemeldt med bekkenløsning nå. Finnes ikke tvil om at bæring av barn gjør det verre for meg i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonen min er ni kilo, og han er for tung for meg å bere på. Men han er berre ti månader, så det blir mykje bering likevel. Har derfor kjøpt ei trille som han sit i mellom badet, soverommet, stua og kjøkkenet. I tillegg er han flink til å krabbe sjølv når eg ropar på han. Må likevel kjøre han rundt når han er sliten og lei. Eg sit på stol når eg skifter på han og kler på han, men det blir uansett mange løft i løpet av ein dag. Har derfor fått dagmamma til han tre dager i veka. Dagane er lange nok, han kjem heim i halv fem-tida, og legg seg ikkje før ca. 21.30. Dei dagane han er heime heile dagen, er vonde for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...