Gå til innhold

Noen som har perm snart og har ferie tilgode?


Martebo

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har termin 25. juni og skal sende papirene til trygdekontoret i morgen. Jeg har ikke satt opp ferie der. Noen som fortalte meg at jeg bør sette opp ferie der i den måneden som det er flest røde dager. Noen som kjenner til dette?

Jeg har 25 feriedager igjen som jeg kommer til å forlenge permisjonen min med, men en luring fortalte meg at jeg bør sette opp for eksempel ferie i desember for da er det flere røde dager og da får jeg mer utbetalt fra trygdekontoret.

 

Noen som kjenner til slike mystifystiske regler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner ikke til noen mystifystiske regler jeg, men jeg satte opp min ferie i desember, Har 80% lønn og fant ut siden det er halv skatt i desember og jeg i den mnd vil få min vanlige grunnlønn, ville jeg KANSKJE tjene noen kroner ekstra i desember på det:) Er usikker på om jeg har røddager jeg egentlig skulle jobbet på i desember, og om det evt har noen betydning.

Ikke svar i forhold til det du lurte på, men sånn gjorde jeg det:). Har ikke fått invendinger hverken fra trygdekontoret eller arbeidsplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke hørt om noe sånn regel... Hvis du jobber turnusarbeid, skal du jo ha betalt for de antall røde dager du skulle ha jobbet i løpet av de månedene med permisjon. Men jeg kan ikke komme på noen grunn til at du bør sette opp ferie i en måned med mange røde dager. Tror helt ærlig at det ikke betyr veldig mye...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt det. kan det være man for eksempel har fast måndeslønn. hvis man setter opp desember som ferie måned så får man 1 månedslønn men bruker ikke hele ferien fordi det er noen som allerede er fri? Dette må i tilfellet i allefall bli for folk med fast fri på røde dager. Men jeg skjønner ikke helt hvordan det skal kunne bli sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har forstått det, vil permisjonstiden forlenges ekstra hvis du legger ferie til uker med røde dager. F.eks påskeuka hvor det er to røde dager (skjærtorsdag og langfredag), og du vil bruke 3 feriedager på en uke ferie. Du har da to dager ferie tilgode i forhold til om du har permisjon den uka, da regnes fem dager. Det betyr at ferie i den uka gir to dager ekstra fri på slutten når permisjonstiden forlenges med en uke. Ved å spre ferie til "røde uker" vil du får mer tid hjemme. Hvordan dette er for turnusarbeid vet jeg ikke. Forståelig eller ble det bare tull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...