Gå til innhold

Er litt engstelig jeg.... Og forstår ikke helt hvorfor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 15 uker på vei med mitt andre barn. Forrige gang jeg gikk gravid følte jeg at jeg hadde den helt normale engstelsen som gravide har "Går alt bra der inne i magen?". Denne gangen bekymrer jeg meg mer, og tenker tanker som "Kan det virkelig gå bra en gang til?" Satt å leste i siste Gravid og blei skikkelig stressa av å lese om toksoplasmose. Hadde dagen før kastet opp (helt uten grunn), og fikk det for meg at det måtte være dette jeg var smittet av. Kom på at jeg hadde spist jordbær som jeg hadde glemt å vaske, og siden da har tankene spunnet på dette. Syns nesten det er flaut å skrive om dette, og da syns jeg det er enda flauere å snakke med legen om det. Er til vanlig lite engstelig av meg, så blir litt satt ut av alle bekyringene mine for tiden.

Ville bare lufte tankene mine litt.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Er også andregangsfødende og mer engstelig nå. Lurer stadig på om det er noe med barnet, om fødselen går bra osv. For noen uker siden var jeg også sikker på at jeg hadde fått toxoplasmose. Var på tur med mannen min, og ble skikkelig dårlig. vondt i halsen, feber mm og midt på natten fikk jeg det for meg at jeg hadde spist noe som førte til toxo. Var sikker på at nå gikk det gale, og hylgrein i sengen så mannen min voknet og lurte på hva det var. Ble litt oppgitt når han forstod hva jeg var redd for. He... Det roet seg ned når både mannen min, sønnen og mormor fikk de samme symptomene, så tror vi har en tendens til å fyre opp ting. Tror det skal mye til å bli smittet.

Som oftest går det bra, så vi får tenke på det.

Skrevet

Hei!

Jeg har også denne følelsen: Ånei! Spist det og det, og vasket eg dette godt nok og slikt :-)

Men er du bekymret for at du kan være smittet så må du bare ta kontakt med legen din. Det er jo viktig at du får tatt eventuelle prøver for å påvise om du er smittet eller ikke... Og det er absolutt ikke dumt! Eller flaut...

Håper du ikke er smittet og at du føler deg bedre. Det er ikke kjekt å gå å bekymre seg slik .

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...