Gå til innhold

Kan man spise leverpostei??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Så et sted at fiskelever ikke er bra å spise?? Hva med stabburets gode gamle leverpostei? Trodde det skulle være supert å spise??

 

Ellers så lurer jeg på hvorfor man absolutt må lage "skosåler" av alt kjøtt... (dvs gjennomsteke dem...) Jeg har aldri blitt syk av å spise medium stekt biff her i Norge, er det noe større fare for det nå når jeg er gravid? Eller er det at barnet kan bli skadet uten at jeg er syk av det?

 

Er litt forvirret mhp kosthold... Ikke ditt, ikke datt. En annen ting er kaffe... Jeg forstår prinsippet med hvorfor man skal kutte ned på koffein, men kan jeg da drikke koffeinfri kaffe? Er glad i kaffe...

 

Hilsen nybakt førstegangsgravid : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leverpostei er ikke laget av fiskelever, så det kan du spise. Det er mye jern i det, og det er bra! :) Det du bør unngå er svolværpostei, som har fiskelever i seg.

 

Og ja, du må gjennomsteke alt kjøtt, og vaske deg på hendene når du har tatt i rått kjøtt - for å unngå toksoplasmoseparasitten. Den vil du ikke ha i deg nå!

 

Tror nok du trygt kan drikke koffeinfri kaffe, det er jo som du sier, koffeinet man skal kutte ned på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...