Gå til innhold

Hva ville du foretrukket som gjest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi klarer ikke helt å bestemme oss for om vi skal ha bryllupet på fjellet eller i byen. Har mest lyst på fjellet, men er redd at endel ikke tar seg tid/råd til å komme.

På fjellet blir hele følget samlet på en fjellstue fra fredag til søndag og vielsen vil være på tunet foran hovedhuset. Vi spandere mat hele helga, og det meste av drikke unntatt etter maten fredag og lørdag, men folk kommer til å måtte betale litt for overnatting selv, pluss reise. Man kan ta med barn hvis man vil. Hvis vi går for denne varianten kommer vi ikke til å oppgi ønskeliste, men at gaven for oss er at folk kommer.

I byen blir det trad. bryllupsfest med vielse ett sted og fest i et festlokale, uten barn. De fleste bor her eller har slekt/venner de kan sove hos, og trenger ikke reise/overnatting. Det siste er jo billigst og mest lettvint for gjestene, bortsett fra at de med barn må skaffe barnevakt.

Hva mener dere? Hadde dere syns det hade vært spennende å bli invitert til fjells for å feire tre dager til ende, eller haddde dere foretrukket å sette av en lørdag og ferdig med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns fjellet hørtes veldig intr ut(selv om vi skal ha en dag og ferdig med det).

Skrevet

Vi skal ha fjellvarianten. Har leid en fjellstue i Hallingdal i oktober og gleder oss veldig. Alle som har hørt om det om som vil bli bedt, har vært entusiastiske. Dessuten er det det vi har mest lyst til!

Skrevet

Fjellet hørtes jo heeelt nydelig ut da!! :) Så koselig a gitt!!

Skrevet

Vi skal ha på fjellet....og spanderer overnatting på alle, samt lett mat fredag kveld og lørdag morgen.

Fullt Vilt-koldt/varmt bord på lørdag, rester til frokost..

Full weekend med alle fasaliteter, boblebad osv...

Gleder oss sånn!! Beste av alt er at vi overrasker alle.......

Skrevet

fjellet!! definitivt

jeg er fra oslo men vi reiser opp til et sted 1.5 t utenfor molde. det skal nevnes at min mor og min forlovede er fra de traktene. men middagen og festen foregår på en ferge på et vann mitt mellom høye fjell og det blir nydelig!! en dag å huske. de viktigste tar seg tid og penger til å komme, får kanskje billigere gaver men det gjør slettes ingen ting!

Skrevet

Jeg er tydeligvis av en annen oppfatning enn de andre her, nettopp fordi jeg var i en type fjellbryllup i helgen, bare at det var i ytre sogn.

For oss var det stress med lang reise, vi fikk ikke ha med barn og måtte da begynne å planlegge dette i måneder i forveien med tanke på flaske, mme og nattavvenning. I tillegg var dte knotete å komme seg dit. spesielt pga streiken på fergene (ikke at brudeparet kunne hjelpe for dette, men likevel)

Vi bodde på noen hytter som var så som så i standard og vi måtte betale ganske stivt for dette. Tilsammen brukte vi som par over 5000 på dette bryllupet og det var nok den gjengse oppfatning av gjestene at det var tungvint å feire det såpass langt utenfor allfarvei.

For all del, sikkert kjekt for noen, men for min del holder det med en kveld.

Skrevet

Fra Hovedinnlegger:

Fjellstua vi har i sikte ligger ca 5 timers kjøring unna, men langs E6, så det er ikke så kronglete. Det går også tog helt fram, og vi har tenkt å foreslå det, og koordinere fellesavgang så vi får grupperabatt, for de som ikke absolutt vil kjøre selv.

Stedet er med i nettverket "de historiske", så det holder en helt annen standard enn campinghytter, både ifht komfort og mat.

Vi jobber mot at det skal bli max 1000 kr i egenbetaling pr.pers (dvs 500 kr natta), inkl som sagt alle måltider og drikke til middagene. pluss evt reisepenger.

Skrevet

Fjellbryllup hadde jeg satt mest pris på. Skal gifte meg neste sommer, hvis pengene strekker til, og da vil jeg også ha fjellbryllup... Takk for tipset :-)

Skrevet

Vel, ja nei....

Noen vil jo ikke ta med barna, da en føelr at brylupp hører mest de "voksne" til. Fest og lang midag osv. SMå unger kommer garantert ikke til å sitte timesvis under middagen. Dessuten tror ejg folk flest synes EN HEL HELG tar for mye tid. Har en pass til ungene er det ofte gjerne for en dag. Og ta ungene med blir stress for foreldrene da en må fly etter ungene under middagen osv. Under dansen, hvro skal de være da? Jeg hadde ikke slappet av ved at 3 åringen min hadde løpt rundt. Men viss dere vil ha et stille, rolig og koeslig bryllupp er det ok. Jeg vil ha FULL RULLE.

Blir nok sikkert bare gamlingene som blir hele helgen...men koselig nok det da.....

Skrevet

Fra Hovedinnlegger:

Vi har barn selv, og det er utenkelig å ekskludere dem, derfor åpner vi også for at andre kan ha med ungene sine.

Defor blir det heller ikke "full rulle" og puppen i bryllupskaka, men det syns jeg er greit. Vi serverer vin gjennom hele middagen, og kjenner gjengen godt nok til å vite at det kommer til å skåles, skråles, tales og danses selv om man ikke gir full gass etter konjakken... Hvis ungenes nærvær får de som ellers ville drukket seg under bordet til å besinne seg, så syns jeg bare det er en fordel.

Jeg har en fetter som er pedagog på småbarnsavd. i bhg, og en svigerinne som jobber på sfo, og de har påtatt seg å være "barnevakter" i rommet ved siden av der middagen/dansen kommer til å være (og morgenen etter!). Det at ungene kommer tuslende/løpende til og fra under middagen syns jeg bare er hyggelig, og gjør en hele stemningen i en lang middag md taler og sånt mindre formell. tycker jag.

Vi har tenkt å plassere alle barnefamilier i sidefløya, så de er i samme hus og ikke på andre sida av tunet, og oppfordre til baby-call-system. Men for min del kan ungene surre oppe til de slokner i hjørnet for min del. Det er det jeg er vant til hjemmefra og fra søreuropa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...