Gå til innhold

Det lønner seg ikke å ta en utdanning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene med omsorgen for ett barn. Skal betjene 7000 kroner i boutgifer hver måned, pluss studielån på to hundre tusen. Hva er egentlig vitsen med en utdanning da? kommer ikke til å ha mer enn 265 tusen i året likevel.Ser for meg at det blir et slitsomt liv ja!!!!! :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

265000 i året er bra det da.

Må ikke være utakknemlig!!

Skrevet

Er det BRA betaling for en 3 årig utdannelse med tilsvarende studielån???? Jeg er så utakknemlig som jeg bare vill- jeg har faktisk SLITT for en utdanning, gitt avkall på veldig mye pga det.

Skrevet

For din egen skyld vil det alltid lønne seg å ha en utdannelse. Jeg er utdannet diplommarkedsfører ved BI og til høsten begynner jeg på lærerskolen. :)

Skrevet

Hei du.

Jeg bare lurte på hvor du skal gå på skole henn jeg? Jeg skal også begynne på lærerutdanning :-)

Men er jo ørten steder å gå på det i landet da....

Skrevet

Jeg skal gå på Høyskolen i Telemark! Jeg får godkjent fjerde året fra BI og skal "bare" gå 3 år. Hvor skal du studere?

Skrevet

jeg er om 3 uker ferdig med første året på lærerutdanningen.. Tar det nattbasert.. Herlig å tilrettelegge dagene selv :)

HAr OS i 2 år til.. så de siste 3 årene skal jeg ta på 2 år.. (ordner seg sikkert det..kremt?)

Skrevet

Hvordan i all verden kan du si at det ikke lønner seg å ta utdanning?

Greit nok at du har masse studielån og ikke har verdens høyeste lønn, men tror du at du hadde hatt et bedre liv uten utdanning?

Du måtte ha kjempet for å få en jobb for å tjene 265 000 kr uten utdanning, og Trygdekontoret betaler ikke ut penger for deg resten av livet, til slutt måtte du gått på sosialen. Og de blir man ikke rike av akkurat.

Når du har en utdanning, så har du mulighet til å arbeide deg oppover, eller ta kurs videre for å bygge på, og da oppnå en bedre jobb med høyere lønn.

Skrevet

Jeg tror det hadde gått opp i opp. Jeg hadde ikke sittet med MYE studielån.

Skrevet

Nei, men du hadde heller ikke hatt muligheten til å tjene så mye eller mer.

Skrevet

Ikke for å være kjip, men 200 000 i studielån er ikke så altfor galt. Søsteren min feks har mye mer, men så er hun siviløkonom også. Se studielånet som en investering i deg selv!

Gjest marie-s
Skrevet

Men om du synes dette er lav inntekt og det er såpass viktig, hvorfor valgte du den utdanningen? Det er da fult mulig å finne ut hva lønnen er før man starter på en utdanning.

Skrevet

Jeg skal også gå Høyskolen i Telemark....avdeling Notodden. De har vel avdeling både i Drammen og Porsgrunn som ligger under Høyskolen i Telemark.

Men jeg skal gå førskolelærer da..... :-)

Skrevet

Se på studielånet som en investering i trivsel og uavhengighet!

Selv om du mener alt du tjener ekstra i lønn på utdannelsen din går rett ut i å betale ned studielånet ditt, så er ikke det bortkastet.

Om du ikke hadde hatt utdanningen din ville du endt opp i en jobb du ikke ville trives med i lengden. Vil du gå på jobb hver dag i 30-40 år og mistrives, eller ende opp med å være avhengig av noen andre for å klare deg?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...