Gå til innhold

Er det sånn at man BØR bruke fluortabletter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt så mye frem og tilbake, vet ikke hva jeg skal tro. Har ikke brukt det enda vi, gullet mitt har 8 tenner allerede (er jeg ei dårlig mor?)

Trodde ikke man skulel bruke det før de hadde vært til tannpleier i 3-årsalderen og sett om de hadde behovet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri brukt fluor på størstjenta på 4 år, hun har kjempefine tenner, og aldri hatt hull.

Skrevet

Jeg spurte tannlegen min og hun sa at fluortabletter skulle gis fra første tann stikker frem. Er sikkert mange i samme situasjon som meg, hvor det er en kamp å pusse tenner.

Nå er Flisa snart 2 år og pusser villig tennene, så lenge hun får en tablett etterpå.....

Skrevet

Min tannlege sa også fra første tann-frembrudd..

Så vi har brukt fra 7,5 mndr.. hun har alltid elsket fluoren.. men fra til 2,5 år var tannpussen en TUNG kamp på kveldene

Skrevet

Jeg har fått vite at man bør bruke fluor, tannlegen sa at de egentlig skulle si at det ikke var noen vits, men hans og kollegaer sin erfaring var at barn som fikk fluor hadde vesentlig mindre hull enn barn som ikke fikk. Så ungene her får og har fått fra 11-12 mnds alder. Det er uansett velidg viktig å pusse tennene godt først, ellers er fluor bortkastet.

Skrevet

Forhørte meg om dette på helsestasjonen i dag, og der sa de at det ikke var nødvendig så lenge man bruker fluortannkrem. Men er det ikke fluor i all tannkrem, da? Får ikke dette til å henge helt sammen. Jenta vår er 14 mnd nå, og har pusset tenner siden første tann ved 4 mnd alder. Har ikke tenkt over at det var nødvendig med fluortabletter i tillegg, men vi kommer iallefall til å begynne med det nå.

Skrevet

Vi har brukt Zendium "første tand" -tannkrem, helt fra starten. Bruker dere som gir fluortabletter kanskje ikke tannkrem når dere pusser tenner? Ble litt usikker nå.

Skrevet

Joda, vi bruker fluortannkrem. Jeg tror det er best med begge deler, men det er meg da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...