Gå til innhold

Endre kontantstøtten...? (ble litt langt og litt frustrerende!!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

I hele år har jeg kun hatt 1/2 bhg plass, det har vært sinnsykt slitsomt å fått det til å gå i hop med skole, henting og bringing (Skoledagene har jo blitt unormalt lange siden jeg ikke har hatt mulighet til å gå hver dag). Grunnen til at jeg kun har 1/2 plass er at kommunen har gjort en feil de ikke vil innrømme (De trodde ikke jeg var alenemor først, pga DE hadde registrert meg og min ex på samme adr, og det var på mine foreldres adr hvor vi aldri har bodd!!) Men har prøvd å fått de til å endre, sånn at han fikk full plass, men ikke vært mulig. Flere muligheter i løpet av året, men som de har gitt andre barn og så gjemmer de seg bak taushetsplikt og at de andre barna kanskje har spesielle behov osv. Skal sies at min 2-åring ikke har klart å venne seg til bhg enda og gråter hver eneste gang jeg går fra han. Fordi han trenger kontinuitet og ikke noen annenhver dag løsning. For han blir det ingen rutine bare tilfeldig. Og han skjønner ikke hvorfor mamma en dag vil levere han, mens den andre dagen er vi sammen og leker og koser oss.... Og hvordan skal man få seg en sommerjobb?? I det jeg skriver i en søknad at jeg kan jobbe hver tirsd og torsd, annen hver mandag og annen hver fredag, men i motsatte uker og kun innenfor bhg åpningstider, er det ikke mulig! (Jeg bor i tillegg på en liten plass uten for mange muligheter ang jobb) Så nå vurderer jeg å ta han ut av bhg i sommer og være hjemme med han. Er jo ikke noe vits å sende han i bhg og så er jeg bare hjemme og ikke gjør noe, da vil jeg heller være sammen med han.

Og da kommer spm mitt! Kan jeg søke om full kontantstøtte igjen i sommer da? Det vil jo bli i juni/juli og aug. Det er jo rundt 3000 i mnd det er snakk om og dte er mye penger for meg. Mens fra høsten av, når jeg skal begynne å studere og han har fått full plass, så mister jeg den jo allikevel.Er bare så lei! Har veldig lyst til å jobbe i sommer, men når det ikke er mulig, så er jeg jo avhengig av penger for å overleve!

Åhhhh, så frustrerende! Klem :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner frustrasjonen din....

Men, for å oppnå full kontantstøtte må du si opp barnehageplassen din. Dersom du har fått full plass (ny plass) fra høsten av tror jeg det kan la seg gjøre, men da må du være sikker på at det ikke bare er en utvidelse av den plassen han allerede har... For da mister du jo alt tror jeg..

Ring barnehagekontoret først, sier de at du kan si opp dagens plass så er det vel greit.

Men, nå gjelder det også noen frister som jeg ikke husker helt. Tror du må si opp innen en viss dato i mai, for å slippe betale for juni??

så mulig du er like langt.

Hva med å få en barnevakt? Husker jeg benyttet meg av en kjempe flott jente til pass av mine barn da det ikke klaffet med jobben.

Dessuten må vel barnet ditt uansett ha ferie også i bhg......

Ble ikke så lett det her, ville ringt barnehagekontoret først jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...