Gå til innhold

Skal begynne med grøt nå. Hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke grøt er det man bruker morsmelk i?

Lønner det seg å kjøpe ei pumpe?

Hvor lenge blander man morsmelk i grøt/mos?

Tips tas i mot med stoooor takk....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det gjelder Nestle sine grøter er det dem fra 4 mnd man blander morsmelk i. Grøtene som kan gis fra 6 mnd blandes med vann, de inneholder allerede mme.

Jeg valgte å kjøpe en pakke mme til å blande i 4 mnd-grøtene. Jeg har hverken tid eller ork til å begynne med pumping av mm for å blande i grøt. Dette har fungert veldig fint her, men dette er jo et valg du må ta selv ut fra hva som passer for dere...

Lykke til!

Skrevet

Kjøp den grøten som det står på at skal blandes med melk. Hvis det står "blandes med vann" betyr det at det er melk (mme) i allerede.

Begynn med hirse, mais eller risgrøt. Hirse får du kjøpt på helsekost (Holle eller Helios grøt), mais og ris får du på vanlig matbutikk (Nestle eller Hipp). Ris kan gjøre at fordøyelsen blir litt treg.

En pumpe kan være grei å ha hvis du skal bort en gang. Alternativet er å håndmelke. Hvis du synes det går greit å håndmelke, kan det være like bra. Det må du nesten prøve deg frem til.

Jeg ville brukt mm i grøten til babyen var 6-7 måneder. Men her er det sikkert mange ulike oppfatninger. Det kommer selvsagt også an på hvor enkelt det er for deg å få ut morsmelken ;-) For noen er det enkelt, for andre er det vanskelig.

Skrevet

Kjøp 4 mnd grøt som man blander vann i, da slipper du alt det styret med melk. Nestle sin havregrøt skal blandes med vann.

Skrevet

Eg har også pleid å bruke den som ein kun tilsetter vatn til mine to eldste (men nokon er jo veldig imot denne typen graut har eg lese i andre innlegg). Og det gjekk fint med dei.

No har eg mykje melk i frysen, så det kan jo hende eg kjøper graut som kan tilsettes melk denne gongen.

Skrevet

Havregrøten fra nestle (4mnd) blandes med vann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...