Anonym bruker Skrevet 22. mai 2006 #1 Skrevet 22. mai 2006 Besteforeldrene til barna våre koser seg glugg ihel med barnebarna. Det er kjempebra Men jeg lurer på hvorfor de ikke setter de grensene for barnebarna som de gjorde for oss? Jeg fikk aldri nugatti på skiva, sjokolade,potetgull eller brus. Hva har skjedd her da? Er det noe med at besteforeldre kan gjøre ting uten å må ta konsekvensene selv. Jeg mener at de skal få lov til å kose seg med barnebarna, men er dette kos? Putte i dem altmulig.... Kanskje jeg blir slik selv når jeg blir bestemor, hvem vet? Men akkurat nå, synest jeg det er dumt. Foreldrene våre gjør det motsatte av hva de gjorde med meg og mannen min. Vi hadde det så strengt, som besteforeldre ble de helt merkelig.....
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 23. mai 2006 #2 Skrevet 23. mai 2006 Noen besteforeldre mener at de kan bestemme når de er hos dem, noe jeg selv er helt uenig i innenfor rimelige grenser. Jeg er ikke mamma selv, men blir det i september. Men samboern min har en jente på 3år fra tidligere forhold og hun bor hos oss annenhver uke. Bare ser litt på bestefaren hennes(altså min sambos pappa): han mener at rutiner ikke er så viktige, noe samboern min er veldig nøye med. Planer seg litt.. Små eks: Her hjemme så sitter vi til alle er ferdige, mens han mener at hun bare kan gå fra.. Da forventer hun det hjemme her og..Her hjemme så må hun spise opp skorpene før hun får mer mat.. der så kan han spise de. Da blir det igjen krøll her hjemme.. Jeg merker at jeg blir litt irritert, for det er vi som må ta kampene når vi kommer hjem igjen. Synes at samboern min er litt dårlig til å si fra til faren sin. For det hadde jeg sagt klart ifra hvis det hadde vært foreldrene mine som gjorde akkuratt sånn. Så vi får se hvordan det blir når mine foreldre blir besteforeldre for første gang.. hehe.. De gleder seg som bare det og så klart de skal ¨få kose deg glugg ihjel, men må fortsatt følge våre faste rutiner for det..
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2006 #3 Skrevet 4. juni 2006 Har det samme problemet, de innrømmer tom at de var mye strengere da barna deres var små og at da var de DE som måtte si fra til besteforeldrene.... Så hvorfor kan de ikke huske hvordan det var og hvor mye det betyr for foreldrene ??? Jeg var sååååååå nøye på å spise sunt da jeg var gravid og ammet pga barnet mitt, og det betyr såååå mye for meg fortsatt. Derfor gjør det vondt inni meg når de stapper i barnet mitt sukker og salt til alle døgnets tider... Eks potetgull kl 10 om morgenen - DET er så unødvendig! jeg synes det kan være greit når man skal kose seg, feks i helgene) og de vet godt hva jeg mener om dette men de driter i det.
små Skrevet 4. juni 2006 #4 Skrevet 4. juni 2006 Sånn er det hos oss også. Men jeg syns egentlig det er greit jeg. For jeg husker at sånn var det da jeg var hos mine besteforeldre..Det er ikke snakk om lange tiden de er sammen, og foreløpig har det gått bra. Men de er også flink til å følge de "reglene" jeg har. Om jeg sier at noe skal være sånn, så er det sånn. Men jeg må innrømme, jeg er litt snillere når det gjelder hva hun får lov til hos besteforeldrene sine.. Jeg vil hun skal kose seg like mye hos de, som det jeg gjorde hos mine..Og det virker det absolutt som at hun gjør også Men jeg er heldig, for hun skjønner at hjemme går det ikke ann å spise godteri og sånne ting;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå