Sunny1 Skrevet 22. mai 2006 #1 Skrevet 22. mai 2006 Hei alle sammen! Pappaen til mine to barn på 10 mnd og 3 år og jeg flyttet fra hverandre rett etter påske. Vi er enige om at han skal ha barna annen hver helg og en dag i uka. (Og utover det har jeg sagt at han kan ha dem så mye han ønsker så fremst det passer.) Synes dere det er for lenge for treåringen å være hos han fra torsdag etter barnehagen til søndag før barne-TV? Han er jo pappaen hennes og hun har jo bodd sammen med han hele livet sitt fram til nå... (I det samme huset som han fortsatt bor i.) Synes det virker greiere for alle parter at hun skal være der samlet, enn å overnatte fra feks ons-tors og så være en natt hos meg for så å være fre-søn hos han. Og så er det minstejenta på 10 mnd.(Pappaen og jeg bor bare to minutter unna hverandre.) Han henter henne fre ettermiddag og leverer henne før leggetid. Henter henne lør formiddag igjen, og så overnatter hun til søndag hos han. (Hjemme til barne-TV). Jeg ammer enda, men hun tar fint flaske når hun er sammen med han. Er det for tidlig for henne å overnatte hos han? Har fått forskjellige råd, og blir litt forvirret ang hva som er rett for henne. Han har hatt henne på to overnattinger til nå, og det har gått helt fint. Begge jentene er veldig glade i pappaen sin og liker å være sammen med han. Men vi er begge enige om at vi ønsker å ordne samværet etter hva som er best for jentene. (Akkurat nå er pappaen hjemme i fem ukers permisjon med minstemann mens jeg er på jobb.) I juli er barnehagen stengt, og vi tar to uker ferie hver med barna. Vi har ikke fått til å ta en og en uke hver pga hans jobb, så det blir to uker sammenhengende på hver av oss. Hvor lenge kan de være i strekk hos pappaen? (Jeg skal jobbe, og har mulighet å ha de på ettermiddager og netter hvis samværet bør deles opp. Hva tror dere? Føler meg helt forvirra. : )
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2006 #2 Skrevet 22. mai 2006 Skal straks i seng, men ville bare si noen få ord.. Jeg syns dere har funnet en flott løsning )) 3 åringen din takler helt klart det samværet du skisserer, og den på 10 mnd trenger kanskje deg litt mer ennå så lenge du ammer og den er så liten.. Syns dere har funnet en fin løsning, nok en gang ) Det med ferien ble jeg mer usikker på... Skal huske på deg når jeg er her i morra )
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2006 #3 Skrevet 22. mai 2006 Hei, bare et par ord sent på kvelden... Ser ingen problemer med at 3-åringen er hos pappan fra tors-søndag. Vet flere som har det på den måten, og enda en dag. Det vil si fra ons-sønd annenhver uke, og onsdag uka etter. Du sier det selv: det er jo pappan, hun kjenner huset hans og hun vil være i det hjemmet hun kjenner best, dere bor nært.. Det går nok helt fint :-) Synes det virker som en bra løsning med den minste også, men det er selvfølgelig flere hensyn å ta når dere har to små. Hvordan tar 3-åringen det at minstebarnet skal være med mamma, mens hun skal til pappa etc. Men det løser seg vel naturlig, når minstebarnet også er klar for mere tid hos pappan. To uker hos pappa på sommern for 3-åringen ser jeg heller ingen problemer med! Men dersom dere fungerer rimelig greit sammen, er det nok et pluss (for alle, også for deg..) å ha middager sammen en gang i blant. Var litt engstelig selv for hvordan det med samvær skulle gå, men det fungerer heldigvis veldig bra. Lykke til! :-)
mamman&andrea Skrevet 23. mai 2006 #4 Skrevet 23. mai 2006 Synes det høres kjempe flott ut jeg! Min datter er selv bare halvanna år, men har vært med pappan helt siden hun var lita. Slutta å amme når hun kun var 3 mnd, så etter det har hun overnatta hos pappan. Nå er hun hos han anna hver uke fra onsdag til søndag, da vi mener dette er bra for da får hun lengre tid hos han (uten å måtte venne seg til ny plass en dag om gangen) i tillegg til at det blir mindre reising (vi bor et stykke fra hverandre). Hun har fått et kjempe bra forhold til han og det er ingen problem å levere henne.
Sunny1 Skrevet 23. mai 2006 Forfatter #5 Skrevet 23. mai 2006 Tusen takk for fine svar! Når det gjelder hvordan eldstejenta på 3 tar det at minstetulla kommer hjem til mamma mens hun blir igjen hos pappaen så går det heldigvis over all forventning. Var veldig engstelig for at hun skulle bli sår pga det. Men tror vi har funnet ei grei løsning på det. Pappaen har nemlig enda en datter på 12 år, og hun er hos han fra torsdag til søndag. Min eldste synes det er forferdelig stas å være sammen med storesøsteren sin. Jeg pleier å fortelle henne på forhånd at mamma kommer for å hente lillesøster hjem på kvelden fordi hun er så liten at hun må hjem for å få melk av puppen til mamma. Og at det bare er de to store jentene som kan sove hos pappa hele helga. Da blir hun veldig kry, og sier at det skjønner hun jo, fordi lillesøster "er jo så liten". Er enda litt i tvil om hvordan vi bør løse ferien. Tar gjerne imot flere innspill. : )
pace Skrevet 24. mai 2006 #6 Skrevet 24. mai 2006 For treåringen bør dette være en fin løsning, som nok går bra. 2 uker på sommeren er heller ikke noe problem. Min unge bodde annahver uke hos hvær av oss fra han var 3 år, har ikke vært problemer det. Hvar nesten tre uker hos meg ved en anledning uten at det gjorde noe heller. Men den minste er jeg mer usikker på, bør nok ikke være for lenge borte fra deg så lenge du ammer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå