Gjest Skrevet 22. mai 2006 #1 Skrevet 22. mai 2006 Det lønner seg å tenke seg litt om FØR en skriver avtaler. Vi gjorde IKKE det, og det er surt nå. Og ikke bare for oss, men for mor også.... For det første så er 2 ukers ferie ganske lite egentlig. I året altså.... Vi angrer på at vi ikke ba om ei uke ekstra, som vi kunne ta ut NÅR SOM HELST. Ikke for å være slemme, men fordi turer, hytter ol er billigere UTENOM sesonger. For dere alenemødre må det jo også være fint å kunne ha 2 uker i sommerferien, og så i tillegg 1 uke i oktober ol. Da er jo turer billigere. En annen ting vi burde ha hatt med var frister for å endre samvær. Og da mener jeg ikke vanlig, men i ferier ol. Vet det er mange som sliter med at en part ofte prøver å endre på avtaler. Det er fryktelig dumt når billetter, hytter, ol er bestilt og betalt, og så får en greie på 2 uker før ferien at den andre vil bytte ol. Da hadde det vært greit med en tydelig avtale om at endring av slike avtaler gjøres MINSt 1 mnd før gjeldende dato. Da er det fortsatt mulig å avbestille de fleste steder. Det er ennå en ting som vi har merket oss som har skapt litt uro for oss OG mor. Og det er det med ringing. Såklart ønsker far å ringe barna hvber dag. Men det er ikke alltid dette passer. Og når pappa først ringer, så er de andre steder ol. Det å ha med avtalte ringetider, kan være OK for alle parter. Da vet mor NÅR far ringer, og far vet når han skal ringe. Ikke alltid like lett å vite NÅR det er best å ringe. Den siste delen er at det skal være delte reiseutgifter. Det fikk ikke vi med i vår avtale. Det er Lovene som sier dette. Og det hindrer partene å krangle om den biten, eller bli uenige. Dette var bare noen råd. De som vil, kan ta det med seg. Og de som blir irriterte........... ja de kan jeg dessverre ikke gjøre noe med..... Må bare si en ting til. Jeg syns dette med å dele jula så opp er trist for barna. Det å være et sted de og de dagene, og så et annet de og de dagene. Jeg husker fra jeg selv var barn, det jeg gleda meg mest til, var å få TID til å leke med de nye lekene mine..... Hvorfor ikke dele opp i nytår/ jul i stedet?!!! Men det er nå bare ei stemor som sier dette!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå