Anonym bruker Skrevet 22. mai 2006 #1 Skrevet 22. mai 2006 Jeg har akkurat gått fra faren til dattra mi, og fått meg leilighet i dag. Hun skal bo fast hos meg. problemet er at det har gått veldig fort, så jeg har ikke penger til overs til depositum. Det er kun 5000,- men likevell...Må betale husleie på 5000,- nå også går det en del utgifter til flytting og vanlige regninger. Hun jeg leier hos sa at de på trygdekontoret skriver ut en bankgaranti med en gang når man er alene. Stemmer det? Trenger svar rimelig fort, så håper noen vet!
Gjest marie-s Skrevet 22. mai 2006 #2 Skrevet 22. mai 2006 Vet ikke om trygdekontoret gjør det, men ring de og spør. Ellers tror jeg sosialkontoret kan gjøre det, eventuelt kan du søke om et sosialt lån. En annen mulighet er å høre med banken din om du kan få et lån på beløpet om du ikke har hatt noen anmerkninger før er de nok ikke så vansklig på det.
Gjest Skrevet 23. mai 2006 #3 Skrevet 23. mai 2006 Trygdekontoret hjelper ikke til med dep. men sosialen gir kommunal garanti eventuellt så kan du gjøre slik som hun over sier at du kan søke om sosialt lån eventuellt lån i banken..
Gjest Skrevet 23. mai 2006 #4 Skrevet 23. mai 2006 Tror man kan få hjelp i husbanken nå, samme kategori som bostøtteopplegget. Men det går noen steder gjennom sosialkontoret om det ikke finnes et bostøttekontor der du bor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå