Gå til innhold

Råd mot kramper i leggene?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig plaga av kramper i leggene, særlig om natta, da låser de seg helt når jeg rører på meg. Noen som har noen gode råd mot dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig plaget selv! Nesten som om jeg får spasmer.

Har funnet ut at et karbad om kvelden før jeg legger meg hjelper litt. Om du ikke har det finnes det masse gode jogastillinger eller strekkøvelser som hjelper. Jogaskolen i oslo har et spesialopplegg for gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det rådet jeg stadig hører er at jeg må strekke ut området der krampen er i det krampen inntreffer, men lettere sagt enn gjort..! Føler hele leggen blir rivet av da krampen kommer....og ikke lett å gjøre så mye da....annet enn å skrike AAUUUUUU!!..våkner hver natt av kramper i leggene..og ømheten etterpå varer resten av dagen...skal ikke være greit! godt å tenke på at så fort en føder, så forsvinner faktisk krampe-plagene og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. et godt råd mot kramper i leggene er å surre en ulltråd rundt foten, eller å gå med ullsokker..

dette er et råd som går igjen har jeg hørt.

hvorfor det hjelper vet jeg ikke men det går an å prøve.

vet det er flere det har hjulpet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he!

jeg går til manuellterapeut for bekkenløsning og han masserer i tilegg leggene mine.kjempeeffekt. prøver også å lokke samboer til en leggmassage i ny og ne. dette hjelper også dersom du er hoven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er også plaget av dette, men jeg har funnet et lite triks som funker for min del;)

 

Hver gang jeg kjenner antydninger til å få det, særlig når jeg snur meg i senga på kvelden/natta, så tar jeg fotbladene oppover så tærne peker opp mot meg, mens hæla trykkes nedover. Det har funka hver eneste gang for min del. Ikke digg å ha skikkelig krampe så.. Grøss... :/

 

Hehe veit ikke om du skjønte min forklaring men... ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg hadde også endel kramper og verking i leggene, men etter at jeg begynte med støttestrømper hele dagen så har nattesøvnen blitt betraktelig bedre... de får du kjøpt på apoteket og de forebygger også åreknuter. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnesiumtabeletter og støttestømper har gjort at mine kramper er så og si borte.... Leste om disse tipsene ett sted og jordmor sa at det var det beste jeg kunne gjøre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mye kramper selv spessielt om natten. Tok dette opp med legen min og han rådet meg til å ta omega 3 kapsler. jeg kjøpte noen som heter pikasol som de selger på helsekost og etter at jeg begynte med dem har jeg ikke hatt kramper.... helt utrolig... så er det jo kjempe sunt også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...