Gå til innhold

komfyr-induksjon/pyrulyse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp!!!!!

vi skal kjøpe ny komfyr, er det noen som kan komme med innspill på de forskjellige nye greiene?

Vi vurderer både induksjon, pyrulyse( selvrense program)og EPS, stekevogn eller ei....???!!! litt av en jungel. synes det høres greit ut med sånn kontroll som gjør at ting ikke koker over jeg....(induksjon) Hva koster det å kjøpe nye kasseroller? har ei god stekepanne så den er grei. Vi har forelska oss i noen siemens komfyrer, men da er det enten pyrulyse eller induksjon. ikke både og. Men de ovnene er snertne! Hva med stål? blir det irriterende skittent?

håper på mange svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rustfritt stål må du pusse omtrent hver dag hvis du ikke vil se på fingermerker... Aluminiumsfronter er visst det nye nå.

Skrevet

Vi har egen stekeovn i høyskap og stekeplate med induksjon. Veldig fornøyd! Det fulgte med stekepanne og to kjeler med induksjonsplata. Mener det er bauknecht vi har. KJøpte på Expert. Det kan du høre etter, for vi ble gledelig overrasket. Trodde vi måtte kjøpe alt nytt. De to kjelene hadde ikke belegg, så vi ønsket oss en suppekjele med belegg til jul. Ellers klarer vi oss fint med det vi har. Ikea har også en billig induksjonsserie.

Skrevet

Jeg har husquarna platetopp med induksjon. Helt supert!!! Kjemperaskt varmt, enkelt å rengjøre hvis du søler, raskt kaldt når du drar kjelen av plata så ingen små fingre brenner seg! Test kjelene du har fra før med en magnet, fester magneten så ka du bruke de!

Er mange ikke så dyre kjeler å få kjøpt! Pass deg for noen av de billigste, de lager en slags during/støy når du setter de på plata. Er visst ikke farlig men det er fordi det er lagd av billig materialer.

Du må bare kjøpe deg induksjon, det er verdt hver ei krone ekstra!

Aluminiumslistene fremst på platetoppen er kjempegreie å holde reine.

Har også en stekeovn fra husquarna reginett basilikum. Den har ikke pyrolyse, men er selvrensende på noen sider inni. Det klarer seg synes jeg for de er så lette å holde reine uansett, hvis man er flink å tar det før det rekker å "gro fast". Jeg vurderte pyrolyse, men synes ikke det var verdt den ekstra kostnaden, og angrer heller ikke den dag i dag. Denne ovnen har stål front. Syns ikke det blir mere møkkete enn noe annet, og fingeravtrykk som jeg hadde hørt skrekkhistorier om, er overhode kke noe problem!

Lykke til! Husquarna er kjempeprodukter!!

Skrevet

takk for svar!

vet ikke om jeg er mye klokere men..... alltid greit med flere synspunkter og meninger.

bare fortsett og svar!

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi har kjøpt Bosch induksjon med pyrolyse til vårt nye hus, men flytter først om 1 mnd, så har ingen erfaring. Ville bare si at Bosch har begge deler!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...