Gå til innhold

minni`79 og gøril sin skravletråd nr 2 :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo!!

Ja nå er jeg endelig ferdig med tre nattevakter!! Så utrolig godt å være ferdig med det. Jeg er mektig sliten nå. Pleier jo alltid å være skutt etter denne helga, men kjenner at det er spesielt nå siden jeg er sliten fra før. Uff man blir helt rar i hele kroppen når man har jobba på natte. Det føles som om man har vært på en tre dagers fyllefest!! I dag skal jeg på trening og så skal jeg slappe av...

Hovrdan går det med deg i dag vennen? Skjønner at den ventetida må være laaang. Har tenkt mye på det selv. Er du fortsatt i hjemme hos foreldrene dine? Sikkert godt med litt folk rundt seg. Hva er det forresten mannen ddriver med? Jobber eller studerer han? Mulig du har fortalt det før altså?

Hvordan tar mannen din alt dette forresten? Mannen min er en enorm støtte for meg, men han har det også veldig tøft. _Han tenker vedlig mye på at det er han som er " årsaken" til at vi ikke kan få barn. Det der er så sårt for han og han er så redd for at det er nor han har gjort som kan ha forårsaket den lave sædkvalieteten. Skjønner at han tenker sånn, men jeg tenker ikke sånn i det hele tatt... Tenker aldri på at det er han som er " årsaken" og jeg vet jo at det ikke er er noe han har gjort for å ha fått lav sædkalietet. _Han er jo det sunneste og sprekeste mannen jeg kjenner!!

Jeg skal jammen se den filmen som dere så. Sjekka om den haddde kommet hit enda, men det hadde den ikke...

Ta vare på deg selv snuppa!

Klemmer

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heihei.

Det går litt bedre med meg i dag, men i går var det helt forferdelig. Jeg gråt og gråt, og hiksta i hele går. Vet ikke hvorfor, men var sikker på at dette forsøket gikk til helvete.. Og mer jeg tenkte på det, dess mer stress jeg og gråt. Det var virkelig ikke min dag i går.

Har hatt det bedre i dag :) Men har fortsatt ikke sympt. Ikke vet jeg hva jeg skal kjenne etter heller, men jeg føler meg som før..

Vi er fortsatt hjemme hos mamma og pappa. Reiser til oslo på lørdag. Skal bli godt det også. Jeg lengter etter litt privatliv faktisk. Det kan bli litt for mye av det gode her.. Ikke noe galt med mamma og pappa, de er fantastiske.. men det blir litt mye mas av og til.. Om du skjønner. Vet de mener bare godt, men jeg gleder meg til oslo nå :)

Mannen min tar dette ganske tungt. Han var veldig lei seg da han fikk høre at det var dårlig kvalitet. Og litt sint også, for han skjønte ikke hvorfor. Han er også en kjernesunn mann. Men jeg tenker heller ikke at det er "hans" feil at vi må i gjennom prøverør. Jeg ville valgt han uansett. Og det vet han. Så han tenker ikke så mye på det. Jeg tror nok ikke han sier alt han tenker om dette bestandig. Han vil ikke gjøre meg mer lei seg. Jeg skjønner også at han tenker sånn, men jeg lar han ikke få lov til å tenke sånn.. For det er ikke hans feil. Det har bare blitt sånn. Vi får det til vi også, vi trenger bare litt hjelp. Ikke sant :)

kanskje de er like mannfolkene våre også? Virker nesten sånn.. Hihi.

Mannen min er utdannet siviligeniør, og han jobber nå som forsker på radar på fly.. Litt avansert for min del, men det er en fin jobb synes han. Jeg skjønner uansett ikke noe ut av det..

Hva jobber mannen din med??

Ja, du må se den filmen jeg skrev om ja. bra bra bra.

Den beste filmen jeg har sett (den er fæl!!!, men dødsbra) heter Requiem for a dream. Har du sett den?? Den er så bra. Men jeg får alltid like vondt i magen av å se den.. Den er jo ganske ekkel, men jeg synes den er sinnssykt bra!!! Viss du ikke har sett den, så må du låne den en plass. Ok??

Hvilke filmer liker du? noen å anbefale??

Godt at du er ferdig med nattvaktene nå. Håper du får litt energi utover dagen!

Gleder meg til å høre fra deg igjen. Alltid dagens høydepunkt når jeg har sett at du har skrevet til meg :)

STOR KLEM :)

Skrevet

Hallo igjen!

Å lese innlegg fra deg er dagens høydepunkt her også!! Blir liksom like glad hver gang jeg ser at du har skrevet og så er jeg like spent på å høre hvordan det går med deg. Godt å høre at du hadde en bedre dag i går enn forrige dagen. Ikke rart det kan gå opp og ned når man tenker på hvor psykisk tungt dette er. Det er jammen en prøvelse fra start til slutt.

Jeg er akkuart slik jeg også. Den ene dagen kan jeg på en måte ha en skikkelig god følelse på at dette skal ordne seg og likom være nærmest overbevist om at vi skal lykkes, mens neste dag så kan jeg se svart på det hele. Da klarer jeg liksom ikke å se hvor meg stor mage og en baby til slutt. Men jeg vet jo innerst inne at både du og jeg har gode sjanser Gøril. Vi må bare komme oss gjennom dette og når vi står der med hvert vårt nyyyydelig barn så er alt verdt det. Og jeg tror vi kommer til å sette ekstra pris på alt pga det vi har gått gjennom.

Når det gjelder min mann, så jobber han som lærer. Han har begynt som klasseforstander for førsteklasse nå. Litt uvant siden han er vandt med å ha de eldst trinnene på barneskolen, men tror han synes det er fint med noen nye utfordringer. De hadde jo vært sååå søte i går når de hadde troppet opp på første skoledag med nye klær og nye sekker.

Tenk nå er det vel snart bare en uke til du får vite om du er gravid!!!! Du er heldig som er så nære målet. Tenk om bare en uke så kan du være verdens lykkeligste jente!! Ååååå jeg er så spent og jeg håper fra bunnen av mitt hjertet at dere lykkes. Da skal jeg virkelig gråte av glede! Du fortjener sånn en spire i magen. Noen ganger dagdrømmer jeg om at vi to går rundt med de store magene våre og kjøper inn babytøy.... sukk....

Håper du har en bra dag i dag.

Klemmer

Skrevet

nå ble jeg så glad igjen :)

Enda et koselig innlegg fra deg. Jo, denne prosessen er både fysisk krevende og psykisk.. Dagene går opp og ned som en beg og dalbane. I dag er formen bra, men er trøtt.. Tror det kommer av crinonen. Har jobbet en del ute i dag. Og det var godt å få brukt kroppen litt. Løftet litt tunge løft (noen steiner), men håper de ikke var for tunge. Skal jo unngå slike løft nå.. Jeg var nok forsiktig nok tenker jeg.

Tenker også ofte på den dagen vi går rundt å handler babyklær. Jeg kjenner jeg gleder meg så vanvittig til den dagen, og jeg tror den dagen kommer snart. Jeg er mer positiv nå.. Jeg har en følelse på at jeg er gravid. Men den følelsen kan jo like godt snu i morgen. Det er ikke lett. Men har litt ømme bryst, og det hjelper litt. For da tenker jeg at jeg har i allefall noen symt.

Håper du også har en fin dag vennen min!!

Når skal du slutte på pillen?

vet du hvordan opplegget til deg blir fremover nå? Jeg er nysgjerrig og spent. Gleder meg til dere også kommer i gang :)

Nå skal jeg begynne på middagen jeg. Klemmer

Skrevet

En dag til har gått og du er en dag nærmere testdagen. Og jeg er en dag nærmere forsøket. JIPPII!! Jeg er så ekstremt rastløs for tida. Det må liksom skje noe hele tida. Hvis jeg blir sittende i sofaen i et par timer så blir tankene så overveldende og tida går så saaakte. Hva har du gjort i rugeperioden? Noen gode tips for at tida kan gå fortere?

Jeg synes det hjelper å trene. Når jeg trener, kommer tankene lenger bak og jeg får brukt litt energi. Det er delig synes jeg. Det er godt etterpå også. Det som er litt dumt, er at jeg tror ikke jeg tørr å trene i rugeperioden. Det er sikkert ikke noe farlig,men.... Har du trent i denne perioden? Jeg kommer iallefall til å gå lange turer...

Så bar at du har hatt ømme bryst da!! Det er jo et godt tegn. Jeg har god tro på at du er gravid. Kjenner du noe mere i dag? Det er vel ikke så rart hvis du ikke kjenner noe heller, for det er jo fortsatt ganske tidlig.

Jeg slutter på pillen 8. september og da regner Medicus med at jeg får mensen 11. september. Begynner da med gonal-f 14. september... Og så videre med ultralyder på stim.dag 5 og stim.dag 9. Uff...det blir sååå spennende. Skulle ønske jeg kunne begynne i morra. Har Medicus sakt nor om sjansene deres for å lykkes??

Krysser alt jeg har av fingre for dere...

Klem

Skrevet

heihei

Denne rugeperioden har vært bare en laaaaang pinelse. Jeg har ikke gjort noe. Har gått en tur bare, og ellers har jeg vært på besøk hos venner, vært hjemme... Vært trist og lei, glad og spent, nysgjerrig, sint.. Jeg har hatt alle følelsene i verden, jeg har bare ikke fylt dagene med noe innholdsrikt.

Jeg hadde planer om å jobbe en del. Skrive planer og fylle dagene med det, etterfulgt av en lang tur i skogen (vi bor så og si i skogen nå)

Jeg trodde at det kom til å gå som en lek, denne ventetiden. Jeg har da ventet 14 dager mange ganger før, for å teste... Men nei, disse 14 dagene er de leeeengste i mitt liv.

Dessuten sliter jeg litt med den crinonen. Jeg blir så fryktelig trøtt av den. Også skal man jo være i aktivitet etter man tar den, alt jeg makter og gjøre er å stå opp, gå å lage meg mat, også legger jeg meg på sofaen og slumrer noen timer. Medisinen kan da ikke virke da.

Huff, jeg har også mistet de ømme puppene, har ofte mensmurringer og tror ikke dette går veien.

Jeg kjenner INGENTING lengre. Annet enn at jeg et så spent allikevel om jeg er sikker på at dette går et viss sted.

Eier ikke optimisme nå. Skulle ikke ha skrevet innlegg når dagen er så svart som nå.

Satser på å komme tilbake i kveld med et litt bedre innlegg til deg, det fortjener du vennen.

Skrevet

Hallo vennen!!

Hvordan går det med deg nå? Så kjedelig at du hadde det så vondt før i dag. Fikk vondt inni meg når jeg leste det. Du må ikke være redd for å skrive slike triste innlegg. Jeg er her for deg uansett om du har en god eller dårlig dag. Jeg er her for å støtte deg.

Jeg tror alldeles ikke at forsøket deres har gått vasken. Jeg har god tro på at spira sitter. Ikke noe rart hvis du ikke har noe symptomer, for du må huske at det er tidlig enda. Selv om du ikke orker å gjøre så mye etter du har tatt den crinonen, så virker den sikkert for det. Det kan jo ikke være så nøye ellers kunne de ikke tatt i bruk det. Du gjør det helt sikkert på rette måten.

Når jeg leser om følelsene dine, så kjenner jeg meg å godt igjen. (selv om det sikkert er litt ekstra ille i rugeperioden...) Av og til ser jeg så mørkt på ting at jeg blir helt deppa, men så snur det igjen. Jeg er også drit bekymra for alt mulig. Tenker på alt som kan gå galt og som vi kan gjøre galt. Nå er jeg bekymra fordi mannen min er forkjøla og vond hals. Er livredd for at han skal få feber slik at et kan gå ut over sædkvaliteten og forsøket vårt.

Ja, ja Gøril. Det er ikke lett dette her.... Jeg håper at du har det litt bedre nå. Les en god bok, lei en god film eller se friends. Gjør noe som kan lette litt på humøret og vær sammen med personer som får deg til å se lysere på situasjonen. Husk at du har et perfekt egg inni deg og du har GODE sjanser for å bli gravid!!

Gode klemmer

Skrevet

Hallo!! Hvor er du Gøril??? Jeg er så spent på hvordan det går med deg!!! Blir nesten litt bekymret når jeg ikke har hørt fra deg... Er nå bekymra for alt også jeg da... Håper iallefall at alt står bra til!!

Skrevet

heihei.

jeg vet godt hvordan det er å bekymre seg for noe, så jeg måtte forte meg å svare her.

Jeg bekymret meg veldig i går. Mannen min kjøre meg til ei venninne, og jeg sa til han "send meg ei mld når du er hjemme". han sendte jo aldri noe mld, og jeg ble bekymret. Visste jo at han skulle ha vært hjemme for lenge siden, og at mld burde ha tikka inn på tlf min for ei stund siden.

Jeg ringte.. 12 ganger i løpet av en halvtime. han svarte ikke. Jeg trodde at han hadde krasja og var død, og var hlet fra meg. det verste var jo at jeg passet en liten baby akkurat da også, så kunne jo ikke vise at jeg var bekymret ovenfor han.. De ser det lett de!! Og da blir jo han bekymret, så det ville jeg ikke.

Jeg ringte hustelefonen (var hjemme hos mamma og pappa), 4 ganger, ingen tik den heller. og da var det leeeenge siden han skulle vært hjemme, så jeg tenkte at tar han ikke den er han i allefall død- Jeg tenker alltid det verste jeg!!!

Men da jeg ringte for trettende gang så svarte han, og sa at han hadde glemt denne meldingen han skulle sende, og at han hadde vært ute med mobilen på lydløst.. Jeg ble sint. Jeg var jo så redd for at noe hadde skjedd, også hadde han bare glemt det, og vært ute og hjulpet pappa med noe.. Derfor var det jo ingen som tok hustelefonen..

Jeg må innrømme at jeg bekymrer meg alt for mye, og det bekymrer meg også.. Jeg tenker det verste om alt. Alltid forbindere jeg forsinkelse med død eller terror. Aldri det som er mest logisk..Trafikk som står stille, nei det tror jeg ikke på.

Jeg hater å være så bekymret, men jeg er nå allikevel den personen, og jeg får bare prøve å være minst mulig bekymret når jeg kan, og ta det som noe positivt når jeg først klarer det.

Har akkurat kommet i oslo å, Ingen tegn på verken mensen eller baby. Ingen symp, og jeg er nok sikker på at dette egget ikke har festet seg..

Disse rugedagene har vært noe av det verste jeg har vært med på. jeg sjekker om det har kommet blod i trusa til enhver tid. Jeg kjenner at det kommer noe (crinonen som kommer ut), men følelsen av at det kan være mensen er det samme. Litt vondt og meget oppblåst i magen, og så tenker jeg "nei, nå er mensen her", så sjekker jeg, og der er det bare hvitt slimaktige crinonerester, og da blir jeg happy happy happy!!

Har det bra da, men kunne nok ha hatt det bedre om jeg kunne tatt den testen snart. Bedre å få negativt svar enn å være uvitende.. Allikevel om jeg klamrer meg til håpet om at det er en spire i magen min som skal vokse seg stor og fin og bli til verdens vakreste barn...

klemmer

Skrevet

rugedag 11.. Ingen mens i sikte. Mensensmerter da jeg våknet, men etter jeg tok crinone så avtok dette..

Jeg tenkte egentlig å teste i morgen, men nå tror jeg at jeg må prøve å vente til tirs eller ons før jeg drar og tar blodprøve (om ikke den dumme tanta kommer allikevel da. Jeg er ikke så sikker på at hun holder seg unna skjønner du)

I kveld skal jeg og mannen min lage taco, gleder meg til det. Får besøk av et vennepar av oss også, så da går nok dagen litt fortere, og det er bra. I morgen er det tilbake på jobb, har tidligvakt, så begynner 06.45... Det er tidlig det. Håper i allefall at det går greit på jobb,og at jeg ikke tenker bare på det som har skjedd.. Jeg må jo prøve å være proff, men det er neimen ikke lett i disse tider.

Hvordan går det med deg? Det er ikke lenge til sept nå, tenk, neste fredag så er det første sept, og uke 35 starter i morgen, da er det ikke legne til dere begynner. Det blir spennende.

Om det ikke klaffer nå,så blir det fryseforsøk på oss neste gang, og da kommer jeg litt etter deg. Men da klaffer det i allefall, og da skal vi gå gravide sammen.. men håper selvfølgelig at det klaffer nå. mer enn annet. jeg er bare så fryktelig negativ..

Klemmmmm

Skrevet

Hei, hei!!!

Så godt å høre fra deg igjen! Jeg tenker på deg flere ganger om dagen skjønner du og er bare såååå spent! Jeg synes dette virker veldig positivt jeg. Du har jo ikke fått mensen og et bedre tegn enn det, kan du jo ikke få!!! Ikke tenk så mye på de symptomene ( ja for det er veeeldig lett...). Noen merker jo ikke noe til at de gravide før det har godt lang tid. Når jeg var gravid i mine 2 uker så var det eneste symptomet hos meg oppblåst mage og litt ekstra sulten. Det var alt. Ingen ømme bryst, bare når jeg kjente veldig godt etter.... Litt komisk egentlig at man går å tafser på sine egne pupper for å se om de er ømme. Fnis....

Så du skal teste på tirsdag ja. Ååååå... guri meg hvor spennende det kommer til å bli. Jeg kommer knapt til å få sove jeg da.... Du må bare være gravid. Jeg unner deg bare det av hele mitt hjertet. Så bra at dere skal kose dere med taco i kveld og ha besøk. Det hjelper å finne på litt ting og prøve å ha det litt koselig for da går tida fortere.

Jeg vil også bare at dagene skal fly avgårde. Har vært en litt lang og kjedelig helg for mannen min har vært litt syk. Jeg blir bare så superrastløs når jeg blir sittende for lenge stille.... Skulle lært meg å slappe litt mere av. Når det gjelder bekymringer, så er jeg akkurat lik deg. Bekymrer meg for alt mulig og har lett for å tenke det verste. Lurer på hvor mange timer jeg har brukt på å bekymre meg unødig....

Når skal du forresten ta blodprøve? Når sa Medicus at du kunne teste? Du må gi meg beskjed med en gang du har testa. Skal jobbe seinvakt på tirsdag..... Tirsdag skal blir din lykkedag!!!

Klem

Skrevet

Hei, og takk igjen for at du gir meg håp. Det betyr så mye for meg, og det gjør veldig godt å lese dine ord.

Kommer til å teste i morgen tidlig nå. Det har vi blitt enige om jeg og min herlige mann (som er ute å kjøper kake til meg nå, er skikkelig kakelysten i dag.. liker ikke kake engang..). han kom hjem etter jobb med en cb-test. Den aller første vi har kjøpt. Kommer til å bli så sykt sykt spennende..

Har så lyst til å sende mld til deg etter jeg tester i morgen. Uansett utfall. Blir det negativt så trenger jeg DIN støtte. Dine gode ord betyr så mye mer enn du aner.

Og viss det blir positivt, så vil jeg dele det med deg med en gang..

Men jeg har jo ikke nr ditt.. :( men jeg lover i allefall å skrive ett innlegg etter jobb, eller før om jeg rekker det.

Jeg må opp så ofte om natten for å tisse, så kommer nok til å teste midt i natten. Så da kan jeg sikkert skrive ett innlegg før jeg drar på jobb.

Kommer til å bli tøft å dra på jobb om jeg tester negativt. Men det må bare gå. Jeg har senvakt i morgen, så jeg må på jobb også. Kommer nok til å gråte mange tårer når jeg kommer hjem..

KLEMMER TIL EN SOM ER VELDIG GLAD I DEG :)

Skrevet

Jeg har ikke kommet hjem fra jobb før nå så rekker ikke å skrive så mye nå. Ååååååååå.... jeg er spent på hvordan det går i morra!!! *Prøv å rekk å skrive hvordan det gikk før du går på jobb for jeg er helt superspent!! Jeg føler på meg at det blir positivt! Uansett utfall så er jeg her for deg vennen....

Skrevet

jeg fikk mensen i natt. Jeg klarer ikke skrive stort mer. Skrev ett innlegg i stad, så du kan lese der?? Jeg er så lei meg, tårene rinner og jeg føler meg fæl og mislykket.

Skrevet

Min gode Gøril.... Hva skal jeg skrive nå.... Jeg ligger i senga mi med dataen i fanget og tårene mine renner sammen med dine.... Jeg er så utrolig lei meg på dine vegne og jeg bare vet hvor vondt du har det nå. FY FLATE hvor urettferdig livet er noen ganger!!!!!!!!!! Du fortjener så veldig mye bedre enn det der!!! Du fortjener ikke å være lei deg og trist nå....

I dag kommer helt sikkert til å være en jævlig dag, men er det en ting jeg kan love deg så vil det se litt lysere ut etterhvert som dagene går. Når jeg hadde aborten min så var jeg så langt nede de første dagene, og spesielt den første dagen. Da hadde jeg akkurat de tankene som du har nå - om at vi aldri skulle klare det og at jeg aldri skulle få bli mamma. MEN så går dagene og man får snakket ut om ting med folk man er glad i og så klarer man til slutt å bygge seg opp slik at man til slutt får nytt pågangsmot!! Det vil du også helt sikkert klare, men jeg vet det ser mørkt og vanskelig ut nå.....

Jeg vet at du til slutt blir mamma Gøril. Som du sa så var egget perfekt og alt ellers var perfekt så da er jo sjansene veldig gode. Selv om det ikke festet seg denne gangen, så har det jo alle muligheter for at det kan gjøre det neste gang! Oddsene er på din side, men det gikk ikke denne gangen.

Gøril! Vi gir oss aldri!!! Dette er så beintøft så ingen som har opplevd dette, kan forstå hvordan det er. Man må stå på hver dag for å komme seg gjennom dette, men det klarer vi for innerst inne er vi to veldig sterke. Vi kommer til å lykkes til slutt. De fleste gjør jo det!

Bruk dagen i dag på å være lei deg. -Jeg vet at det er lite jeg kan si som får deg til å føle deg bedre i dag og at du ikke klarer å ta inn over deg ord om at " det kommer til å gå bra" i dag. Det er helt greit. Vær lei deg og forbanna i dag!!! Snakk å møt noen du er glad i. Kanskje det hjelper å snakke litt me Kari Mette. Hun er jo alltid så god å prate med.... Har du noen hos deg i dag når mannen din er på jobb?

Jeg tenker på deg hele tiden nå og skulle ønske jeg kunne være hos deg.....

Skrevet

kjære gode vennen min. Takk for et fint innlegg, det var godt å lese. tror du vet akkurat hvordan jeg har det. Eneste forskjellen på oss er vel at dere har klart å bli gravide, men vi har ennå til gode å få en positiv test. Men den kommer. Det må det!! Det er godt å ha deg i en sådan stund. Jeg er så lei meg, og jeg har så vondt. Jeg vet at mannen min har det på samme måte, og jeg har så lyst til å holde han og gråte i armkroken hans. Men jeg vil samtidig holde meg sterk foran han, for han blir så utrolig lei seg når han ser at jeg gråter. Det er nok like fælt for begge to, for vi har jo ønsket oss dette så lenge.

Jeg ligger med dataen i fanget jeg også. Skal prøve å sove, men med en gang jeg lukker øynene så blir jeg varm og kald på samme tid, og blir kvalm, så jeg holder meg våken.. Det er bedre.

Skal ringe Medicus snart nå. Pratet med Kari Mette i går, og hun ba meg ringe etter jeg har tatt testen. Må prøve å ringe mens jeg ikke gråter, for viss ikke skjønner jo ingen hva jeg sier.. Ikke lett å forstå det mellom hikstene.

Jeg skal ringe henne nå. Det hjalp å lese innlegget ditt, og det er helt sant!!! Må bare prøve å se fremover, og fokusere på fryseforsøket som vi skal gjennom neste gang. Jeg skal spørre Kari Mette om datoer og sånn nå, slik at jeg har noe å se frem til..

Skriver mer senere vennen..

takk!

Skrevet

Hallo igjen!

Så bra at du allerede ser ut til å føle deg litt bedre og så bra at du kan begynne med fryseforsøk allerede ved neste mens. Når skal dere inn da? Og hvordan fungerer slike fryseforsøk? Du skal vel ikke inn så lenge etter oss du da....

Du er sterk som har kommet så langt som du har gjort i dag selv om du sikkert fortsatt er ekstremt skuffa. Så søt du er som skal overraske mannen din med en god middag og et koselig kort. Bra at dere har det så godt sammen. Det er alfa omega i en slik sammenheng. Vi har det også utrolig godt sammen og kan snakke om alt og vi flinke til å sette pris på hverandre. Vi har vært heldige der Gøril!! Det er ikke alle som føler det slik om ekteskapet sitt...

Nå skal jeg snart på jobb.....

Ved fryseforsøket ditt SKAL det gå!!!

Skrevet

Hei. har ikke kommet meg ut av huset ennå. Sliter litt med mensensmerter.. forbanna drittttt..

Jeg ser lysere på ting nå, det er helt klart at jeg er skuffet, lei meg og sint, men jeg vet at det er ingen vits å bare tenke på dette. Jeg MÅ se fremover.

Vettu, jeg elsker mannen min høyere enn livet. Han er enestående. og fortjener litt ekstra oppmerksomhet. Virkelig helt fantastisk. Min beste venn.. Vi er nok heldige der ja. Kanskje de er litt heldige som har oss også? :)

vettu, uke 39, den 27 sept så venter jeg mensen. og da skal jeg jo ringe inn, og da er vi i gang nesten samtidlig vi.. Det blir gøy! Da blir det ekstra spennende å følge hverandre, og da kan vi virkelig gå gravide sammen :) Ja, det har jeg troen på. Du lykkes nå, og jeg lykkes på frys. Ikke sant?

jeg er ikke så veldig sterk, men jeg trengte denne dagen for å komme meg litt videre. Faktisk så var bim i dag min psykolig, og jeg tror alt hadde vært vanskeligere hvis jeg ikke hadde hatt dette forumet..

Må komme meg ut å handle inn litt jeg. Vi snakkes snart,

jeg ser lyset i enden av tunnelen nå :)

Skrevet

Hallo!

Hvordan går det med deg vennen? Tenker på på deg og synes det er så utrolig trist at forsøket deres ikke gikk. Det er bare urettferdig!!!! Heldigvis virker det som du har klart å tenke på veien videre og det er jo bra! Selv om det ikke lyktes denne gangen så vil det gjøre det neste gang! Vi vil vil få satt inn egg ganske likt vi da?? Hvis du får mensen i uke 39, skal dere inn i uke 41 da? Må du ta noen medisiner når det er fryseforsøk?

Hadde vært koselig hvis vi hadde blittt gravide nesten akkurat likt!! Det satser vi på. Da kan vi jo virkelig følge hverandre gjennom hele veien. ( ... men det skal vi jo uansett gjøre)

Jeg må bare si atter en gang at jeg er så glad jeg har funnet deg her inne. Jammen har jeg fått ut mye frustrasjon her og fått så mye støtte av deg sånn at jeg har følt meg mye bedre. Dette hadde vært enda vanskeligere uten deg.

Nå har jeg igjen 8 dager med p-piller og 2 uker til jeg begynner med gonal-f. Skal bli godt å få begynne nå for ventetida er så kjedelig, selv om det sikkert blir en tøff prosess vi skal gjennom nå. Jeg vil så gjerne ha et barn!!! To vennepar av oss har kommet denne uka og sagt at de skal bli foreldre. Jeg er jo selvfølgelig så glade på deres vegne for jeg unner jo ingen i verden å gå gjennom det vi gjør, men likevel er det sårt. Det er litt vanskelig å aksepere at folk bare kan ha sex noen ganger og så blir de faktsik gravide, mens vi må gå gjennom alt dette. MEn slik er det jo ingen vits å tenke....

I morra drar jeg på hyttetur så da blir jeg borte fra bim til søndag så du får ha en så god helg som mulig og så snakkes vi sikkert på søndag.

Klemmer

Skrevet

hei min dyrebare skatt

Det går over all forventing for min del, jeg var så sikker på at jeg skulle være det mest deprimerte mennesket på jord, men neida. Jeg har det bra, og ser fremover.Er veldig glad for det. Mannen min er flink å sette ting i perspektiv. Han mistet nemlig sin kjære søster da hun var 13 år. Hun skulle vært 19 i år.. Det er veldig trist og fælt å tenke på. Vi har ikke mista noen vi, allikvel om det ofte kan føles slik. For vi for våre sjanser, det er helt sikkert.. Og han sier at det er som ludo. for hvem er det som får sekser på føste kast? Det er veldig få det. og bare de som ar mest flaks. Men alle får jo sekser til slutt, bare man kaster terningen mange nok ganger. Og det skal vi også gjøre.

Akkurat nå sitter jeg å ser på bildet av søstra til mannen min, hun er helt nydelig. Jeg har dessverre aldri møtt henne, hun døde før jeg kjente han. Og det som er så trist, er at hun døde plutselig. Hjertet hadde bare stoppa på skolen. Hun var aldri syk, og man tenkte jo at det kom aldri til å skje. Og så skjer det verste man kan forestille seg. man mister sitt barn, sin søster, sin venn.. En person man er glad i er forsvunnet. Herregud, jeg gråter masse når jeg skriver dette. For allikvel om jeg aldri ble kjent med henne, eller fikk treffe henne, så føler jeg atjeg kjenner henne, og jeg vet hun er god.

Synes så synd på mannen min som har opplevd dette. og når jeg setter ting litt i perspektiv, så må det være det aller aller verste. Men han sier "det er sårt og trist og miste henne, men jeg vil heller miste henne, enn aldri å få tatt del i livet hennes" Det er fint sagt, allikvel om det er veldig trist. VELDIG!!!!

Huff, nå ble jeg litt deppa igjen. Håper hun har det bra, der hun er. Jeg tror ikke på liv etter døden. men av og til, når jeg har det tungt, så tar jeg meg selv i å be til Gud for hjelp. Og jeg er ikke kristen eller noe, men det føles bedre allikvel. Kanskje er det noe der ute? Vi vet jo ikke, for det er jo ingen som har vært der som vi kan snakke med i ettertid. Døden har jeg ikke noe forhold til, det er det verste jeg vet.Døden.. HUff, jeg grøsser ved tanken..

over til noe annet, noe mer positivt, for vi skal jo lage et barn :)

jeg vet ytterst lite om hva som skjer ved et fryseforsøk, skal få noe i posten om det. Vi tenker kanskje å sette inn to egg, om det øker sjansen for å bli gravid... Må prate med medicus om det først.. Det er ikke en lett avgjørelse. Jeg venter mensen i uke 39, og tror jeg skal sette inn egg 14 dager etter det, eller mindre. Ikke så mye hormoner denne gang heldigvis..

Må hoppe i dusjen, ser klokka har blitt mange, og jeg får snart besøk. vi skal på konsrt i kveld. Gleder meg. The sounds. Et av mine yndligsband. I kveld skal jeg kose meg og ta meg en øl eller to :)

Skrevet

hei.

Hvordan går det?

Jeg er litt deppa og lei meg akkurat nå, og skulle gjerne hatt litt trøst av deg :)

Har selv vært på hyttetur denne helgen, og kosa meg der :) Men jeg har bare tenkt baby, baby hele helgen. det er sårt.

Skrevet

Hei!

Selvfølgelig skal du få trøst kjære vennen min... Ikke rart at du føler deg litt deppa i dag. Du har fått noen dager til å tenke på at dere hadde et misslykka forsøk og det er SØNDAG!! Søndag er ofte ikke den beste dagen, iallefall ikke for meg. Du vet at det går opp og ned og i morra allerede kan du se mere positivt på det.

Alt tilsier at dere skal lykkes til slutt. Den viktigste faktoren når det gjelder prøverør er alderen og der har jo både du og jeg en kjempe fordel. Ellers er jo kvalitetenn på eggene veldig viktig og der vet du jo at det var helt perfekt! Du produserte akkurat perfekt med egg og eggene dine delte seg helt perfekt!! Det eneste som gikk galt, var festingen. Du må huske at for vanlige, fertile par så er det langt fra de fleste befruktede eggene som fester seg da heller. Par flest må jo prøve i flere måneder før de blir gravide selv om de er topp fertile!! Det er bare slik at ikke alle egg vil feste seg. Det betyr absolutt ikke at det ikke vil gjøre det neste gang. Husk at vi har mange forsøk å klare dette på, selv om det er ltt tungt å tenke på at vi må gjennom denne tunge og lange prosessen før vi får gullungen vår.

Jeg har også det litt tungt i dag.... Men mannen min hvisket til meg at vi kommer helt sikkert til å lykkes til slutt. Vi må bare stå på. Vi skal ikke gi oss før vi får barnet vårt. Selvfølgelig skal vi klare dette!!! Det er tøft, det er urettferdig, det er trist og det er kjempe vondt mens det står på men Gøril vi skal lykkes til slutt!!!

Mange trøsteklemmer

Skrevet

hei.

Takk for trøst. Det hjelper alltid med litt trøst fra deg :)

Jeg er i mye bedre humør i dag, men jeg sliter veldig med å holde øynene åpne.. Har begynt på ny avd i barnehagen nå, og der er det masse ting å gjøre. Vi får ikke tatt pauser, og jeg blir max sliten av dette... Masse konflikter på jobb, og nei.. jeg blir så lei..

Håper det vil bedre seg. Vi skal sette oss ned å prate (vi som er ledere), og håper vi vil finne en løsning på dette snart.. Viss ikke så tror jeg hjernen min kobler helt av.

Nå skal jeg prøve å fokusere mer på babyen min, som jeg skal ha om noen mnd. Fryseforsøken blir i uke 41.. så da er jeg klar til dyst. Skal ikke ha hormoner eller noe, hopper på min vanlige syklus. Jeg venter mensen 27 sept. Gleder meg vanvittig til mensen kommer. Det er ikke hver gang man gjør det. Håper den kommer litt før tiden, da kan vi begynne prosessen enda raskere.

Du er snart i gang du nå? Når begynner du stikkinga? og har du fått dato for resten? Har du gyn der du bor nå som skal ha ultralyd på deg? (får vi forresten dekka de utgiftene der, vi betaler jo til en annen gyn, jeg mener Medicus burde betale det, for de utfører jo dette på klinikken..)

Jeg må begynne på middag nå, viss ikke blir nok min kjære skuffa når han kommer hjem fra jobb. jeg lovte han ferdig middag til halv fire :) og det må jeg holde.

Får skrive litt mer når hjernen har begynt å virke igjen. Den er litt treig ennå.

Men du, kan du ikke fortelle meg hva som skjer med dere nå? Jeg er jo sååå spent at du aner det ikke... Jeg unner dere av hele mitt hjerte at det skal lykkes nå :) Fortell meg alt du vet :)

Klemmer til deg

Skrevet

Hei, hei!!

Så bra at humøret har steget. Det går alltid litt opp og ned i denne prosessen. Det er skikkelig klisje å si at det er som en barg og dalebane, men det er virkelig det. Langt opp og veldig langt ned.....

Skjønner at det er slitsomt i ny jobb. Tar vel litt tid før man kommer inn i saker og ting. Håper det roer seg litt ned og at dere får hatt et møte som nøster opp i litt vanskelige konflikter. Jeg har jobba endel i det siste jeg også. Skulle egentlig hatt fri i dag, men så ringte de fra jobb kvart på sju i dag tidlig og lurte på om jeg kunne komme. Da var det bare å dra seg ut av senga....

Så utrolig spennende at du skal sette inn 2 egg!!! Tenk tvillinger da.... Det hadde vært noe!! Blir spennende det der. Det er så fint at dere skal inn bare 2 uker etter meg! Du må fortelle meg hele prosessen.... MAn skal jo ha kommet veldig langt angående fryste egg nå så det har jeg god tro på.

Jeg slutter på p-piller på fredag. ENDELIG!!!! Regner med at jeg får mensen på mandag og så begynner jeg med gonal-f torsdagen etter det. Skal gå til gynekologen min her for han har ultralyd. Ja nå går det slag i slag og det er jeg glad for. For nå er jeg klar for å begynne!!! Kjenner jeg gruer meg veldig til egguttaket. Jeg har litt angst for gynekologsisk undersøkelse før alt dette startet og det har ikke blitt noe bedre etter dette og spesielt ikke etter aborten. Men litt smerte skal jeg jo alltid takle!!

Nå har jeg akkurat vært på kino med ei venninne. Vi var og så "biler". Vi er så glade i walt disney filmer. Den var veldig søt. Vi lo litt da vi satt der med alle barna da....

Ta vare på deg selv så lenge....

Skrevet

Hei og hopp :)

Ja, dette humøret er merkelig. Allikvevel om jeg ikke går på hormoner, så er jeg allikvel litt humørsjuk til tider. Men i dag er jeg heldigvis mest glad og blid, og bekymret.. Men det er en følelse jeg har hver dag.. Mye bekymret jeg..

Jeg har ikke helt begynt på ny jobb. Jobber fortsatt i samme barnehage, men har vært så heldig å få være leder på en uteavd. Jeg synes det er veldig morsomt, og mer givende å være ute på tur og kose meg der :) Tiden går mye fortere, og jeg får være i naturen. Det er digg :) I morgen blir det jobbedag, skal sitte å jobbe fra jeg kommer fra jobb til jeg skal legge meg. Henger litt etter med kontorarb (pga babytanker og gråting), så i morgen MÅ jeg ta meg i skinnet og gjøre jobben min. Men hadde møte med en kollega i dag, og vi har ordnet opp, og er helt enige, og det føles veldig godt. Trenger jeg ikke å tenke mer på det..

Ja, det blir spennende med fryseforsøk, håper bare at eggene overlever tiningen. Ringte Medicus (føler jeg ringer å maser om alt), og de sa at de trodde at de ville få sette inn 2 egg, at ikke de skulle dø.. Jeg håper virkelig at det stemmer. Kommer til å bli helt knust om det skulle skje, at jeg ikke får sette inn noen egg. Men kan ikke tenke slik nå. Det kommer til å gå bra, det skal gå bra!

Nå nærmer det seg med stormskritt for dere. Så utrolig spennende. Jeg har akkurat vært gjennom hele den karusellen, og dere har noen nervepirrende uker fremfor dere. Det er helt sikkert. Det er nervepirrende fra første stikk i magen til utfallet.. Jeg var nervøs for om jeg klarte å produsere noen egg, heldigvis gikk det bra. Da var det neste å se om de fikk ut noen egg, om det var fine egg, og om det i hele tatt fantes egg. Det gikk jo også bra.. Så kom den delen hvor vi skulle se hvor mange som ble befruktet. Jeg var sikker på at ingen ville la seg befrukte, men heldigvis ringte de å sa at det hadde gått bra.. Neste del i bekymringen er å finne ut om det deler seg noen egg, og om det blir innsetting, om det blir noen på frys..

Ja, det er nervepirrende fra start til ende.. Ikke rart man sliter litt med dette (psykisk mener jeg), det er mye dritt man skal i gjennom..

Håper jeg ikke gjorde deg enda mer bekymret med dette innlegget, det er i allefall ikke meningen.

Jeg er også veldig glad i tegnefilmer/animasjon. Det er så koselig. Skal selv se biler en dag, det blir nok koselig :)

Ta vare på deg selv du også vennen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...