Gå til innhold

minni`79 og gøril sin skravletråd nr 2 :)

Anbefalte innlegg

Hei igjen..

Sitter fortsatt på jobben. Vi skulle fått nett nå hjemme, men selvfølgelig er det streik innenfor de som skal fikse dette.. så vi får ikke nett før om 14 dager, så lenge får jeg lese bittelitt på jobb.Har max 10 min til å være her.. Svært hektisk på jobb for tiden, nesten ikke samvittighet til å ta meg en pause..

Godt å høre at du kommer deg :) Skjønner at det må ha vært en svært tung tid for dere begge.. Og jeg håper selv at jeg aldri kommer i den situasjonen.. Har tenkt masse på deg, og håper så inderlig at du har det bra !!

Du har nok rett i at kroppen og sjelen trenger en pause etter alt som har skjedd. Dere gjør nok lurt i la kroppen få litt ro.

Kroppen min er ikke i ro akkurat nå.. Jeg er stressa for morgendagen, da skal jeg jo gifte meg.. Hjeeeelp.. Neida, det går nok veldig bra, men kjenner at nervene er virkelig til stede.. Men det er nok bra i og for seg det også.. Hadde ikke vært noe særlig om jeg ikke hadde nerver heller..

Begynner med nesespray den 7 juli jeg.. Det er det ikke lenge til.. Jeg lurer på om dette går veien. Jeg håper så inderlig det. Kommer til å bli verdens sunneste person i den tiden jeg skal medisinere meg. Slik at ingenting kommer å ødelegger.. Jeg skal hvertfall ha det på det rene, at jeg har spist og drukket det som er bra for meg :)

Nå må jeg nok avslutte, jeg må ut og leke litt med barna som er her. De er skjønne alle sammen, og en dag får vi et like (om ikke mer) skjønt barn. Jeg og du.. Du skal se at spira kommer til å sitte som et skudd neste gang nå. Du kan i hvertfall bli gravid, det har dere bevist også.. Jeg er helt sikker på at kommer til å gå veldig bra når dere kommer i gang i september.

Veldig glad i deg vennen min, og du har en stor plass i hjertet mitt. Tenker masse på deg, og ønsker deg alt godt!!

Klemmer fra en småstressa Gøril

Fortsetter under...

Gratulerer så mye som kone!!! Tenk at nå er du gift!! Hadde dere en fin dag? Jeg tenkte masse på deg på fredag. Føler liksom jeg har fulgt deg helt fra dere bestemte dere for å gifte dere og fram til nå. Nå ligger alt til rette for at dere kan begynne den virkelige reisen fram til det nyyyydelige barnet deres. Jeg skal være med deg på hele reisen... hvis jeg får lov da....

Jeg har gått ut i 4 ukers ferie nå og det er deilig!! Reiser til Tr. Heim på tirsdag og besøker broren min og noen venner. Etterpå skal vi være hos foreldrene til mannen min. Så skal vi være hjemme noen dager før vi drar til Danmark med søsknene mine. Vi har leid feriehus. Mye som skjer i sommer og det er jeg veldig glad for. Jo mer som skjer jo bedre for da blir det ikke så mye tenking på meg. Det går fortsatt opp og ned etter aborten. Det er noen vanskelige stunder der jeg bare får lyst å legge meg ned å hyle, men så er det absolutt gode stunder også. Det går iallefall bedre og bedre og jeg kjenner at jeg får kreftene tilbake.

Veldig glad i deg også vennen og gleder meg til den dagen jeg kan gratulere deg med en fantastisk spire!!!!

Klemmer

Hei.

Takk for gratulasjoner. Hadde et veldig fint bryllup. Jeg har aldri hatt en så fin dag..Det var kjempekoselig og romantisk og jeg tror nesten ikke jeg har vært så lykkelig før. Pappa ble så rørt at han begynte å gråte, og da begynte resten å gråte litt også..

Fikk masse gaver og mye penger (som skal brukes til ønskebarnet),så dette var over all forventning. nesten sånn at jeg ikke trodde det kunne være sant.. Men det er det jo. Jeg elsker tanken på å være gift med min kjære. Han er verdens beste, og tanken på at jeg skal få være sammen med han resten av livet, ja den tanken er mer enn gull verdt.

Selvfølgelig får du lov til å være med meg på reisen til målet.. Tror jeg hadde blitt veldig lei meg om jeg ikke hadde hatt deg da... er veldig glad for at du vil være sammen med meg på den reisen., Jeg trenger deg da..

Du er heldig som har ferie. Jeg har igjen 2 uker før jeg kan rope hurra. Veldig slitsomt på jobb for tiden, så jeg gleder meg voldsomt til ferien starter.. Det kommer til å bli kjempegodt. Godt å høre at fu har mange planer i sommer, så kan du få tankene bort fra det forferdelige som har hent, og heller forkusere på litt på andre ting. Jeg er glad for å høre at det går fremover med deg. Skjønner at det må være tungt og forferdelig til tider,men jeg lover deg at det vil bli bedre. Og det har du sikkert merket også (som du skriver selv også). Snart kommer du til å glede deg over en spire som er helt frisk, og sitter..

Er på jobb, så kan ikke skrive mer dessverre.. Jeg gleder meg til streiken er over, slik at noen kan komme å installere internett hjemme hos oss.. Jeg er lei av å ikke ha nett.. Føler meg litt hjelpesløs til tider, og får ikke vært noe på bim.. Savner bim.

Heldigvis så mister jeg ikke kontakten med deg!!!

Stor klem fra Gøril :)

Så kjempe bra at dere hadde en super bryllupsdag!! Det unner jeg deg virkelig!! Bryllup er bare helt fantastisk og en helt unik opplevelse. Det er faktisk bedre enn man tror. Ja da er du gift og alt ligger til rette for det store som skal skje!!!

Jeg er jo på ferie jeg nå. Har vært i Tr. Heim. Koste oss veldig der. Nå er vi hos svigerforeldrene mine. Håper på knallvær så vi kan sole oss og bade. Det blir vel litt fjellturer også tenker jeg. Jeg kjenner at jeg blir så fort rastløs ( og jeg som er så rastløs til vanlig også.... så du kan tenke deg...) og må finne på noe hele tida ellers kommer de dumme og vanskelige tankene!! Av og til er jeg liksom sikker på at alt dette skal gå bra til slutt, men av og til mister jeg motet også og synes alle blir gravide på ett blunk og går rundt med de struttende magene sine!!! Uff jeg håper så indelig at det løser seg snart for oss to Gøril! Dert synes jeg jammen vi har fortjent!!!

Håper du får tid til å skrive litt på jobb til uka også. Det er et høydepunkt å komme inn på bim å se at du har skrevet til meg.

Ha noen fine sommerdager så lenge og ta vare på deg selv vennen min!!

Klemmer

heihei

Tok meg 5 min pause på jobben for å se om du hadde skrevet til meg her inne, og lykken er alltid stor når jeg ser at du har skrevet noen ord til meg :)

Jeg har ennå en stund til sommerferien min begynner.. 2 uker.. Eller, det er vel litt mindre enn det.. Gleder meg. Håper virkelig på godt vær.

På fredag begynner jeg på nesespray.. Jeg gruver og gleder meg. Gleder meg fordi vi er i gang, men gruver meg også.. Fordi ting kan jo skje.. Ting som ikke jeg vil skal skje.. Jeg er så redd for å gjøre noe feil jeg... Tror jeg må spørre de erfarne jentene her inne hva jeg ikke skal gjøre.. Og så ringer jeg ofte til medicus for å forhøre meg også.. Klarer liksom ikke å slå meg til ro med ting jeg får høre. Må alltid dobbeltsjekke...

Det høres ut som om det går veldig mye bedre med deg :) Det er godt å høre. Jeg har tenkt masse på dere! Det er nok bra du har mange planer i sommer, så kanskje du klarer deg lettere å komme over det fæle som skjedde.

Selv har jeg ingen store planer i sommer. Jeg og min kjære skal ei uke i Haugesund (han kommer derfra) for å besøke familien hans og venner. Det blir koselig. Også uka etter drar vi hjem til trøndelag og koser oss der. Blir ikke så mye ferie da, men jeg vil så gjerne være sammen med de jeg er så glade i, så det er godt nok for meg. Så får vi ta bryllupsreisen en annen gang. Har bare 2 uker ferie også..

Huff.. Nå ble det mye tullball skrevet ned her. Hehe.. Tiden går fort, og jeg må løpe ned på avdelingen min nå.. Masse nytt som skjer på jobben og heldigvis, så viss hele forsøket skulle gå til et viss sted, så har jeg i allefall mye jeg skal gjøre på jobben, som jeg gleder meg til.. Men jeg håper håper håper at alt går akkurat som det skal.

Ha en fortsatt fin ferie vennen.

Mange gode sommerklemmer sendes din vei

Tenkte jeg skulle ønske deg lykke til med spraystarten i morra. Tenk i morra er du igang!!! Dette kommer til å gå bra. Det skal gå bra!! Jeg må litt le når jeg leser at du er så usikker og må ringe Medicus for å dobbeltsjekke for AKKURAT slik er jeg også. Når jeg egentlig skulle begynne ringte jeg masse til Medicus og måtte lese gjennom papirene tusen ganger. Vi er nok litt like vi to.... Du må gi beskjed om hvordan det går med sprayingen. Lurer på hvorfor du skal ha spray og ikke jeg???

Jeg koser meg fortsatt med ferie. Vært på stranda de to siste dagene. Deilig!! Det eneste som er litt trist med å være på stranda er at det er så veldig mange barn der. Får så lyst på en liten selv også når jeg ser det og da blir jeg litt trist og lei og synes livet er urettferdig!! Men neste sommer Gøril da skal vi også ha med oss den lille babyen vår!!

Kos deg i sommersola så lenge....

Mange klemmer...

Annonse

heihei.

Ja, vi er like vi to, det er jeg siker på. Felles skjebe, felles trøst :)

Grunnen til at jeg skal bruke spray er at jeg har en liten grad av PCO. Ikke merkbart på meg, men LH-hormonet må følges med på, derfor må jeg bruke spray.. Kan av og til ha litt høyt LH- hormon.. Og det jo som kjent ikke bra.. Eneste tegnet på PCO jeg har, er cyster.. Så det er ekstremt liten grad.

Nå har vi fått internett :) Jippie. Endelig har jeg litt mer tid til å skrive og følge med på dette. Blir ikke det samme på jobben, der er det alltid mange som er, og jeg har ikke lyst til at mange skal se hva jeg driver med.

Det er mange av mine kollegaer som sier at de ser jeg ønsker meg barn, kaller meg verpesjuk.. Og da blir jeg irritert.. De vet ikke hvor inderlig jeg ønsker meg barn.. Så en dag sprakk det litt inni meg, jeg sa at vi prøver, det er ikke så lett. Du skulle sett hvor stille det ble på pauserommet.. Men de ba om unnskyldning, og lovte å ikke mase sånn. De har vært ordentlige plagsomme.. Maser HELE tiden, og sier sånne ting som "ja, nå som du er gift, så er det vel en liten på gang å da".. Du skjønner? Skikkelig irriterende ting.

Nå er det bare en uke til ferien min, det blir godt. Fint å høre at du koser deg med ferie, og nyter strandlivet. Har ikke vært på stranda ennå i år, men har fått mye farge ved å jobbe mye ute.. Blir veldig fort brun, så nå føler jeg at jeg har vært i syden lenge.. Helt til jeg ser på magen min.. Den har ikke vært så mye i solen.. Soler ikke akkurat mangen på jobb.. Hehe

Neste sommer, da sitter vi på samme strand med to små søte mirakler, som er våre egne!!! Det er jeg helt sikker på.

Skal selvfølgelig fortelle hvordan det går med sprayingen. Håper jeg ikke får bivirkninger...

Mange klemmer fra meg også

Så bra at du har fått internett nå. Det har jo tatt sin tid...

Ja da er du igang med sprayingen. Så spennende... Hvor lenge skal du spraye og når skal du inn til uttak? Ser at du hadde litt ubehag når du spraya i går, men håper det går bedre med deg i dag. Det kan være at det er verst i starten. Vi begynner vel på igjen i september. Kari Mette sa at jeg bare kunne ringe når vi var klare for start og det er deilig og betryggende å vite! Slipper iallefall det pairstyret igjen.

Uff fikk en liten nedtur igjen i går. De er så vondt når man kommer innpå de tankene om at " tenk om det aldri ordner". Blir så redd for at vi skal gå år på år uten at det klaffer, men sånn går det jo bare ikke an å tenke. Men de tankene ligger jo der i bakhodet og det er så vondt! Vi ønsker jo oss så vedlig et lite barn og det få vi da få til slutt. Jeg er sååå med på å dra på starnda sammen med deg og våre nurk neste sommer!! Det skal vi!!!

Du må ha en god helg vennen. Vi skal på trippel tredveårsdag i kveld. det blir gøy! Skal egentlig bli godt med en skikkelig fest nå!!

Klemmer

Heihei.

Ja, det føles godt å endelig få internett..Jeg har blitt litt nerd nå.. hehe

Jeg skal faktisk spraye helt til uttaket jeg, slik jeg forsto det. Spraye samtidig som jeg tar sprøyter.. Jeg skal spraye 3 ganger om dagen til 2/8. Etter det blir den en gang om dagen. men gjett om jeg kommer til å ringe for å dobbeltsjekke dette tusen gang.. hehe..

Den sprayen var verst i starten ja, har ikke gått på den så mange dager, men det føles ikke så kvalmende lengre, allikevel om jeg synes smaken er fæl.. Det er jo for en god sak, så da går alt så mye bedre.

Synd at du fikk en nedtur i går, og jeg skjønner denne nedturen din så godt. Jeg tenker ofte selv "tenk om vi aldri klarer det".. Og den tanken skal jeg gjøre alt for å få fjernet fra hodet mitt. Det er fælt å ha det sånn, å gå å tenke på noe som IKKE stemmer. For selvfølgelig skal vi klare det. Vi er unge og spreke, og det er ikke noe feil på oss. Husk det. Da er det lettere å gjøre det riktige også. Da vet de at det er ICSi vi trenger, og da er jeg sikker på at det ordner seg. Og dere har jo klart det på egen hånd, det er jo helt supert. Det kan jo skje igjen, så det er bare å prøve å stå på under el,. Skulle dere ikke klare det selv, så er jeg sikker på at dere klarer det med litt hjelp. Og det er jeg HELT SIKKER på også!!!!

Jeg har denne følelsen i kroppen at vi ikke kommer til å klare det selv, men med hjelp så skal vi klare det helt fint. Det tenker jeg helt oppriktig, så jeg føler meg nesten litt gravid nå.. Hehe.. Jeg drikker ikke alkohol, og prøver å være litt sunnere enn vanlig.. Uten at jeg har noen grunn til det nå, men jeg skal bli gravid nå!! og det skal du også når dere setter i gang. Vi skal jo gå gjennom dette sammen, og det er noe som jeg tror vi kommer til å gjøre vennen.

Hadde du det gøy på fest i går? jeg håper det! Du fortjener virkelig en fest nå.

Jeg og mannen min(hjelp, det føltes rart å skrive det) var hjemme og kosa oss. Han lagde biff og vi satt lenge å kosa oss med den gode maten. Også drakk vi Munkholm til.. thi-hi.. Så film, og la oss tidlig.

I dag skal jeg på besøk til ei venninne og kollega som har en liten baby, gleder og gruver meg. Men det blir nok fint. Koselig å se henne igjen, og det blir stas å kose med det lille søte nurket hennes.. Allikevel om det kommer til å føles litt vondt, at jeg ikke har mitt lille nurk her ennå.. Men den tid kommer, ikke sant? veldig snart..

stor klem

Hallois!

Nå har jeg kommet meg hjem en tur og det er faktisk litt godt! Har b odd i en bag i to uker og da er det godt å komme hjem å vaske klær og komme litt i orden igjen. Blir ikke lenge hjemme da for på fredag drar vi til Danmark med mine søsken. Vi gleder oss til det. Når drar du på ferie igjen?

Hvordan går det med sprayingen da? Har du noen bivirkninger?

Jeg var inne på msn siden din i går. Det var så rart å plutselig få et fjes på både deg og din mann. Dere var så fine og søte atte... Pent par!! Det er godt å ha et fjes på deg synes jeg... Da kommer vi enda litt nærmere hverandre. Leste det du hadde skrevet om jakten på barnet deres. Det var så rørende og godt skrevet....

Jeg har egentlig hatt en par vonde dager i det siste. Tankene har liksom blitt så veldig overveldende igjen slik at jeg ikke klarer å tenke på noe annet en barnet jeg ønsker meg. Er heldigvis litt bedre i dag. Tror kanskje det har litt sammenheng med at mensen nærmer seg. Begynte å spotte på mandag og jeg kjenner at med en gang jeg ser litt blod så gjennopplever jeg aborten og det er så grusomt. Har fortsatt bare spotting og mensmurring og ingen TR, men håper den dukker opp snart så jeg blir ferdig med det!!

I kveld får jeg besøk av noen venninner. Vi skal spise reker og drikke vin . Det blir koselig. Jeg kjenner liksom at jeg alltid får litt dårlig samvittighet hver gang jeg rikker alkohol for tenk om jeg jeg ødelegger noe eller tenk om jeg er gravid. Jeg vet jo at jeg ikke er det nå, men likevel tenker jeg på det. Rare meg...

stor klem

så klart tenker man det, det gjør jeg også. Hver mnd. Tenk om jeg er gravid nå.. tenkte det før jeg begynte på sprayen også. Tenk om jeg er gravid, da kan jeg ikke begynne med sprayen.. Men det er jeg nok ikke.. Jeg sprayer på som bare det. Og jeg begynner å vende meg til smaken..

jeg har fått noen bivirkninger ja.. Det klør litt overalt. Særlig rundt leddene. Og det klør så sykt kraftig, er vondt. Jeg blir litt hissig, og kjenner ikke igjen Gode snille Gøril som jeg er. Men det hører til sjendelhetene disse dagene da.. Også opplever jeg hetetokter, men vet ikke om det er fordi at det er litt varmt her i oslo også..

jeg fiksa det nettopp slik at du kunne gå inn på spacen. Tok en råsjanse da jeg så et ukjent navn som var på min liste. Det er mye privat, og jeg deler det spacet bare med få venner av meg. Skulle ønske jeg kunne se noen bilder av dere også. Man føler ofte at man blir bedre kjent da, også blir man ofte overrasket. Man ser ikke ut som man hadde forestilt seg i hodet. Hvordan tenkte du at jeg så ut??

Nå har jeg lagt ut noen FÅ bilder (veldig få) av bryllupet vårt, om du vil se.

Håper du hadde en fin ferie, Og at du føler deg bedre. Ikke så lenge til du er klar med nesesprayen (om du trenger) du også nå. September er like rundt hjørnet. Jeg skjønner du er lei deg, men ønskebarnet ditt er nærmere enn du aner.. Jeg ser deg! Og jeg er helt sikker på at du har et velskapt barn neste år. Jeg lover deg vennen min :)

Håper ikke spacen min skremte deg, det var en del rare bilder der.. Men jeg kunne liksom ikke fjerne de, for de er meg, Livet mitt. Før og nå. Det vil alltid vær meg, allikvel om jeg ikke er den samme personen jeg var for noen år tilbake, Ikke for ett år tilbake en gang. Da var jeg mer lykkelig, og tenkte at drømmebarnet bare var 9 mnd unna.. Men slik ble ikke min skjebne, og heller ikke din. Men vi er tøffe, og vi tåler litt motgang, for det skal bare gjøre oss enda tøffere. Og det kan komme godt med, når man blir foreldre, trenger man å være litt tøffe. Og det har vi lært på den ahrde måten vennen min.

Jeg er så uendelig glad i deg, og jeg ønsker deg alt godt.

Kos deg med reker og vin i kveld, det fortjener du:)

Hei, hei....

Først må jeg bare si at du er så god til å skrive og til å få satt ord på ting. Du skriver så mange fine innlegg til meg. Noen ganger må jeg bare lese utsnitt av det du skriver til mannen min fordi det er så fint det du skriver! Noen ganger vet jeg ikke hvordan denne prosessen hadde vært uten deg. En ting er sikkert og det er at den hadde iallefall vært MYE vanskeligere. Så takk for at du er her sammen med meg og støtter meg.

Jeg har ikke slik side på msn som du har med bilder og ting og tang. Er nok ikke så flink i data som du. Men det er jo ett bilde av meg der da... Håper du ikke blir helt skremt... He, he... Du spurte om hvordan jeg trodde du så ut... Du så nesten slik ut som jeg trodde. Du ser snill og søt og det er du jo...

I morra tidlig drar jeg til Liseberg og så videre til Danmark så nå blir jeg borte fra bim i en uke. Du må ha det riktig fint så lenge og så "prates" vi når jeg kommer hjem hvis du ikke har reist på ferie da... Du må ha riktig god ferie også.

Veldig glad i deg....

Mange klemmer

Jeg er også veldig glad for at jeg har funnet deg her!!! Det føles veldig godt og få prate ut med deg her inne.

Reiser også på tur i morgen. Så jeg blir selv borte fra bim i ei hel uke.. Litt trist, men skal virkelig nye ferien min, og jeg gleder meg kjempemasse til å komme meg litt bort fra Oslo nå.

Håper du får en virkelig fantastisk ferie, gleder meg til å høre om den.

Forresten, jeg har ikke sett bilde av deg jeg, og uansett så blir jeg ikke skremt!!! Jeg vet at du er et skjønt menneske. Et menneske som har så mye fint inni seg, utstråler også dette utenpå, uansett om du skulle ha hoggtenner, hår og vorter i hele fjeset.. Men det er jeg ganske sikker på at du ikke har. Hvor finner jeg bilde av deg??

Å lage en slik space er kjempeenkelt, og du trenger ikke å være flink på data for å gjøre det. Jeg er absolutt ikke flink med data. Det står forklart ganske lett hvordan man gjør det! Men du kan jo se på min, kommer nok til å legge ut mange bilder etter ferieturen vår :) Liker å dele det jeg gjør med vennene mine som jeg ikke ser så ofte, da føler jeg litt at de var der..

Kos deg masse masse masse på ferie, Nyt fridagene, slapp av, spis noe godt, denne ferien skal bli fin!!

Vi prates om en uke. Klem

Annonse

• 2 uker senere...

heihei...

Nå er det lenge siden jeg har hørt fra deg. Hvordan går det med deg? Jeg har det ganske bra. Liker ikke alle bivirkninger jeg får av sprayen da.. Akkurat nå har jeg brukt spray i 3 uker (eller i morgen blir det 3 uker) og jeg synes det er lenge.. Huff og huff.. Jeg har fått masse kviser i ansiktet, jeg har humør som en berg og dalbane, kroppen klør, jeg er trøtt og sliter med kraftig hodepine, skikkelige hetetokter, og når jeg først kommer meg til sengs, så vil jeg bare sove.. Til min kjæres frustrasjon.. Det har ikke blitt noe på han på lange stunder nå. Han forstår at jeg ikke har lyst da, jeg mister helt lysten når jeg går på sprayen.. Gleder meg til det hele er over..

Ellers går alt bra med meg, og med oss. vi har det bra, og vi koser oss med ferie.. Jeg skal på festival i kveld, gleder meg. Skal kose meg, nyte stemningen og høre på god musikk. Det er livet :)

Jeg er veldig glad i festivaler og musikk, det er veldig meg. Og dette blir første gangen jeg skal i vei uten å nye en øl eller tre.. Det er ikke noe savn, men det blir nok sikkert noen spørsmål fra venner og slikt..

Jeg håper du har det bra, og at du har hatt en fin ferie. Gleder meg til å høre fra deg vennen.

Hallois vennen!!

Ble så glad når du hadde skrevet til meg nå. Er lenge siden sist nå ja. Godt høre at dere har det bra og at dere nyter ferien. Synd det med bivirkningene da. Det hørtes ikke morsomt ut. Heldigvis er det for noe godt da og det er jo virkelig verdt det hvis det blir en baby ut av det og det SKAL det jo bli!!!

Vi hadde en super ferie i Danmark. Vi hadde knallvær hele uka og strendene der var som de er i syden. Deilig!! Det er så deilig å få ligget på stranda og få badet. Ja det har vært deilig med ferie og vi har stort sett hatt det bra, men jeg må innrømme at vi har noen nedturer innimellom. På Danmarksturen var vi jo sammen med barn hele tiden for både broren og søsteren min har barn og da blir man jo veldig minnet på det man ønsker mest i verden. Selv om jeg koooooser meg masse med tantebarna mine.... Vi har også hatt endel besøk av venner med barn og jeg må innrømme at det til tider kan være tøft. Blir så utrolig redd for at jeg aldri skal oppleve å få mine egne barn. Det er en psykisk påkjenning dette her....

Kos deg på festival i kveld. Hva slags festival skal du på?

P.s: Begynner du snart på sprøyter nå? Dere skal jo snart inn til forsøk dere nå da... Så spennende...

heihei

Nå er vi tilbake til hovedstaten etter en velfortjent ferie (synes jeg)

Lengter litt tilbake til slaraffenlivet, her er det mye som må gjøres ser jeg. Skal vaske gulv og klær og bake brød og være husmor i dag. Litt slitsomt.

I dag henta jeg resten av medisinene. OJoj, d ble dyrt. over ti tusen bare for de. totalt har vi nesten betalt 15.000.. Det er så utrolig mye penger det..

Jeg har blitt veldig sliten i de siste dagene. Kan ikke få sovet nok, og gråter for ingenting. Er så redd dette ikke skal gå veien, og tenker på alt jeg har vært igjennom, og skal igjennom, og det blir ikke bedre av det. Er så redd for at vi ikke skal lykkes, at dette ikke fungerer. Jeg tenker på baby konstant, og så i dag at jeg ikke fungerte helt på jobben som jeg skulle. Var veldig tankefull. Ringte Kari Mette for å høre om blodprøven (nedreguleringen) var fin, og hun sa den var kjempefin. Ble jo litt letta da, at kroppen min har gjort jobbein sin så langt.. Men det er så lang vei å gå, og jeg kjenner jeg gruer meg skikkelig til å begynne med sprøytene.. Huff, må spørre om råd her inne tror jeg. Får vondt i magen bare jeg ser på pakkene.

Jeg skjønner deg veldig godt, det er litt vondt å se alle barna i rundt deg, og ikke vite om du noen sinne kommer til å få.. Huff, i dag er jeg ikke så positiv som jeg vil være.. Jeg trenger litt "trøst" tror jeg..

Håper du har det bra, og at du snart er på vei som sprayer :)

(var forresten på storåsfestivalen, og hadde det innmari morsomt)

Hallo!

Vil først si at jeg blir så glad hver gang jeg ser at du har skrevet til meg. Jeg sa akkurat til mannen min at jeg vet ikke hvordan jeg hadde kommet meg gjennom dette uten din støtte.

Skjønner at du er nervøs for de sprøytene. Det tror jeg alle er. Jeg tror ganske sikkert at du venner deg fort til det. Jeg er jo sykeleier og jeg setter insulinsprøyter og lignende på pasienter hver dag og det er veldig sjelden at noen synes det gjør vondt. Kanskje lit ubehagelig, men ikke vondt. Litt spesielt når man skal stikke seg selv, men kan tenke meg at det er verst føste gangen. Du kommer til å klare det helt fint. Tenk på alt du har klart å komme deg gjennom hittil og da klarer du også noen stikk i magen.

Vi også kjenner at denne prosessen tærer på psyken. Vi tenker baby hele tiden og jeg føler bare at alle har barn utenom oss. Det er bare så vondt... Jeg også blir liksom mere og mere tankefull jo nærmere forsøket vi kommer så jeg skjønner vedlig godt at du er det nå siden det er snart for deres del. Prøv å fokusere på det positive - at dere kan være næremere barnet deres nå enn dere noen gang har vært. Nå har dere kommet langt i prosessen og dere kan være vedlig nære målet.

Jeg så du hadde skrevet et innlegg på denne siden ang gonal-f. Jeg opppbevarer min i kjøleskapet. Håper det er rett. Gi meg beskjed hvis du spørr Medicus om det. Tar mannen din sink forresten?

Håper du ser litt lysere på ting i morra vennen. Tenker på deg....

heihei

Blir også alltid så glad over å se at du har skrevet non ord til meg. Hadde ikke vært d samme uten deg her, takk for at du er her og støtter og gir meg råd :)

Jeg har snakket med medicus om gonal-f, og de sa at jeg kunne oppbevare den i romtemp, men også i kjøleskap viss jeg ville.. Så det hadde ikke noe å si, bare ikke tempen var over 25 grader..

Nei, mannen min tar ikke sink. Han tror ikke det har noe for seg, siden ikke legen hans sa noe om at han måtte ta det.. Jeg vet ikke jeg.. Men viss noen leger eller andre kyndige personer anbefaler han å ta det, så kommer han nok til å gjøre det.. Noen som anbefalte mannen din forresten?? Min tror ikke at slike ting hjelper han, blir litt frustrert over det, men.. Tar du folsyre forresten? jeg har gjort det en liten stund nå, så håper det er rett å ta det.. Er jo ikke akkurat gravid ennå, men håper det ikke gjør noe om jeg tar den før? vet du noe om det??

Det var fine ord du har skrevet til meg, de skal jeg ta vare på. For du har jo rett, vi er nærmere barnet vårt nå, enn noen gang.. (håper jeg)

Sa det til ei på jobben i dag, var litt godt å få sagt det til noen. Hun sa at jeg virket så forandret, så stille i forhold til hva jeg pleier (pleier alltid å være blid og sprudlende), i dag var jeg bare rolig og tankefull. Så sa jeg hva som var i veien, og hun var veldig forståelsesfull.. Godt å få sagt det til noen også..

Er så redd for denne sprøyta jeg. Begynner nesten å gråte. Er så redd for å ta den feil, eller gjøre noe jeg ikke skal..

Er det bare å stikke den i magen??

så bekymret vettu..

hei vennen.

Nå sitter jeg hjemme fra jobb, sliter så sykt med å sove, og har ikke sovet på flere netter.. Bare en time her og der, jeg liter så forferdelig med hetetokter. Våkner og er helt bløt av svette over hele meg, og da ligger vi med vinduet oppe, med vifte på og jeg uten dyne. Det er så fælt disse hetetoktene. gruer meg til jeg kommer i den virkelige overgangsalderen..

Men pratet med Kari Mette nå, og hun sa at det kom til å bli bedre nå som jeg begynte på sprøyter..

Kjenner det er godt å få være hjemme i dag, skal bare sove og sove og sove.. Viss jeg får det til...

Begynte på sprøyter i dag (det viste seg forresten at jeg hadd fått for mange sprøyter ja, så jeg har brukt over 4000 på noe jeg ikke trenger, men får vel sikkert tilbake penger da, siden det er deres feil.. viss ikke jeg blir gravid nå, så kan jeg jo bruke de medisinene senere).. ja, det jeg skulle si var at sprøytene IKKE var noe å bekymre seg over. Jeg som har gruet meg sånn, men det var jo ingenting å tenke på. Dette fikser jeg.. Nå håper jeg bare at dette fører til et barn. Jeg har helt mistet troen på at vi skal klare det, vet ikke om det har med hormoner å gjøre.. Håper at ikke sjansen for å bli gravid er mindre når jeg er så sikker på at dette går galt? Hva tror du?

Nei, skal slappe av litt nå. Vi snakkes senere. Stor klem

Lurt av deg å ta en dag fri fra jobben. Det har vi full rett til å gjøre i den situasjonen vi er i. Slik det er nå skal du være egoistisk og bare tenke på det som er best for deg! Så fælt at du sliter med de hetetoktene. Det høres ikke godt ut, men vi får håpe at det gir seg nå når du begynner med sprøytene! Så bra at det gikk bra med stikkingen....

Du må ikke miste troen på at dette skal gå bra! ( selv om jeg ofte har de tankene selv også..) du har oddsene veldig med deg. Den viktigste faktoren på at dette skal gå bar er at man er ung og der har jo både du og jeg en kjempe fordel. Tror de fleste som går gjennom prøverør er over 35 år. Jeg har stor tro på at dere skal få det til!! Tror ikke dere har mindre sjanser for å bli gravid slev om du er litt negativ i dag.

Prøv å sov masse i dag og få nye krefter....

Nå er jeg tilbake med mye krefter og mer optimisme enn forrige gang jeg skrev. Kanskje fordi at det er helg, og solen skinner, og at i morgen skal jeg ENDELIG legge meg på en strand og sole meg og bade. Har ikke gjort det ennå i sommer... (vært på en strand altså)

Det var veldig godt å få tatt den fridagen. Jeg pratet med sjefen min, og han sa at det var en god ide å være hjemme. Jeg slappa av til klokken var 12, deilig, og etter det fikk jeg masse energi.. Rundvaska leiligheten, skifta sengetrekk, vaska masse klær, baka brød, lagde middag etc.. Jeg følte meg veldig flink etter å få gjort alt dette på en dag, helt alene.. Som regel pleier mannen min (rart å skrive mannen min.. hehe) og jeg og gjøre slikt sammen.. Men han syntes det var veldig koselig å komme hjem til et skinnende rent og pent hus med ferdiglaget middag da, i allefall siden jeg var hjemme for å ta det med ro :)

Stikkingen går det fortsatt bra med. Det gjør absolutt ikke vondt, men jeg sliter veldig med hetetokter ennå. ikke blitt bedre, så det tar vel noen dager til kanskje..

Hvordan går det med deg? Når begynner du i prosessen? Det blir spennende. Jeg har en god følelse på at det kommer til å gå kjempebra :)

Når vi begge har store og fine mager så kanskje vi skulle ha møttes og handlet babyklær, og spist noe god mat? Rart å tenke på at jeg aldri har møtt deg, men allikevel så kjenner du meg så utrolig godt!

Det er jo et lite stykke mellom oss, men vi kunne jo fått det til en gang kanskje? :) Hadde vært kos.

Håper du har det bra, og får en fin helg :)

Ups.... Ble litt feil dette. Skulle jo skrive litt mer enn hei da....

Så bra at du har det litt bedre enn sist du skrev. Det er utrolig hva litt søvn kan gjøre . Er man trøtt og sliten er det lett for at man ser litt mørkt på ting. Du er heldig som er inne i prosessen nå. Blir jammen noen spennende dager framover. Jeg er så spent på deres vegne og jeg krysser alle fingrene jeg har får at dette skal gå bra. Gleder meg til å høre hvordan det går på Medicus og hvordan det er der. Har du tenkt å være mye sykmeldt i forhold til forsøket? Jeg tenker litt på det for jeg har så tung og stressende jobb at jeg tenker kanskje at jeg må være sykmeldt de to ukene etter forsøket. Vil jo helst være på jobb for blir jo lange dager hjemme, men tror kanskje det blir tøft å være på jobb de dagene. Jeg får se.....

Jeg kjenner at jeg gleder meg til vi får begynt nå. Venter mensen om ca 5 dager nå. Ved neste mens begynner vi. Skal ringe Medicus i neste uke og avtale tenkte jeg...

Ååååå... jeg er bare så fyllesjuk i dag.... Var ute med noen venninner i går. Ble nok litt mye alkohol, for ropte på elgen når jeg kom hjem og har jammen vært dårlig i hele dag. Men vi hadde det veldig gøy da... Får litt dårlig samvittighet i dag for at jeg drakk så mye for er så redd for at det skal påvirke forsøket vårt. Men det kan det vel ikke gjøre når det er over en måned til vi skal inn... Blir bekymret for alt...

Jeg vil veldig gjerne møte deg for litt shoppping når vi har blitt gravide. Det jo bare ca 17 mil mellom oss. Ikke så langt det da... Det hadde vært veldig koselig å fått møtt deg og fått snakka ordentlig med deg. Tror vi hadde hatt en god del å prate om og jeg tror vi hadde gått vedlig godt sammen. åååååå gleder meg til den dagen. Da skal vi gå rundt som de to mest lykkelige jentene i hele verden!!!

Klemmer

hei og hopp.

Nå har jeg akkurat kommet meg hjem fra stranden, og kjenner meg litt brent. Skal bli godt å få dusje snart.. Mmmm, iskald dusj :) Det er skikkelig fint og varmt her i oslo.. Solen steker. Så i dag har ejg badet maaaange ganger, kjempedigg..

Hvordan er formen nå? Regner med du ikke er fyllesyk lengre nå? Det er sååå fælt å være fyllesyk synes jeg, særlig når det blir slik at man må rope i det store telefonrøret. Det er heldigvis lenge siden jeg har vært fyllesyk. Men du trenger IKKE bekymre deg for at du drakk. Virkelig ikke. Jeg fikk jo til og med tillatelse på å drikke litt mens jeg spraya. Drakk ikke akkurat mye da, men jeg tillot meg selv og drikke et par øl på storåsfestivalen. Og ellers har jeg drukket munkholm. Nå er det derimot helt stopp, etter jeg begynte på sprøytene.. I dag var sprøyta så sykt vond.. Skjønner ikke, må ha gjort noe feil, for de andre gangene kjente jeg ikke noe..

Skal på ultralyd i morgen. Blir spennende.. Håper alt ser normalt ut der nede :)

Nå er det ikke lenge til dere begynner.. Det blir spennende..

Nå er min kjære ferdig i dusjen, så da skal jeg fa fart i kroppen og komme meg en tur på badet.

Vi prates!

klem

(ang det å være sykmeldt, så kommer jeg til å be om sykmelding de første to ukene, jeg stresser masse i jobben, og bærer tungt.. så det er nok greit. Helsa først)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...