Gå til innhold

minni`79 og gøril sin skravletråd nr 2 :)

Anbefalte innlegg

heihei

tenkte vi kunne ta en ny skravletråd nå, så slipper vi å scrolle så langt nede.. Håper det er ok? :)

Jeg synes bare det er kjempespennende at du forteller om det som skjer med dere. Så ikke tro at jeg kjeder meg.. Det er kjempespennede :) :)

Så fortsett med det er du snill.

Jeg plages også med spotting som du vet.. Ikke noe morsomt. Trodde også at det var noe galt med meg, men alle hormoner er normale, og jeg har eggløsning også.. Så gyn mente at så lenge kroppen min fungerer som den skal, så skal jeg ikke bekymre meg for spottingen.. Hun mente det ikke var noe galt.. Jeg stoler på det. Så ikke bekymre deg kjære venn. Det er helt normalt!! Det er jeg helt sikker på.

Jeg plages med spotting akkurat når jeg har el også.. Ikke hver mnd, men noen ganger begynner jeg og spotte dagen etter el.. Irriterende.. Og alltid 3 dager før mensen kommer (eller mer) så da kan det godt komme litt blod ut viss man har sex ja.. Spottingen starter liksom like etter vi har hatt sex når, mensen nærmer seg med en uke.. Vet ikke hvorfor det skjer. Tror jo alt er bra, også like etter vi har hatt sex ser jeg at jeg har blødd, eller spottet.. Skjønner meg ikke på denne spottingen jeg.. irriterende altså!!!!!

I morgen reiser jeg hjem til mamma og pappa, blir borte i en uke, så kommer ikke til å være på bim da. Men håper allikevel at du oppdaterer meg på alt som skjer, og dine tanker og følelser oppi alt dette. Blir nok mye som må fordøyes, leses og huskes.. Tipper jeg også kommer til å lese den mappa når det er min tur til å motta den.. Kommer nok til å pugge alt alt alt.. Hehe..

Stor stor klem :)

Fortsetter under...

endelig kommet tilbake. Var godt med en liten ferie. Hvordan står det til med deg?? Har ikke sett så mye på bim her ennå, kanskje du har skrevet noe i andre innlegg.. Måtte forte meg å se om du ver her vettu... Tenker på deg :)

Denne har havnet helt på side 3, da er det på tide å dytte den opp...

Hvor er du i prosessen nå???

klem

Åååå... nå er jeg glad du er tilbak på bim. Du har virkelig vært savnet!! Disse sidene er virkelig ikke det samme uten deg. Har du hatt det fint på ferie? Vet dere noe mer om når dere skal gifte dere? Gratulerer forresten med at dere har fått sendt søknad. Det tror jeg ikke at jeg har fått sagt...

Jeg sitter bare og venter på mensen i disse dager for på dag 2 så begynner jeg jo med sprøyter. Men det er jo typsik at når men for en gangs skyld venter på mensen så dukker den ikke opp. Men er vel litt VEL utolmodig for den skal egentlig ikke dukke pp før i dag eller i morgen. Har bare lyst til å komme i gang nå... Er plutselig redd for at jeg ikke skal på mesen denne måneden... at den hopper over denne måneden, men det er jo veldig usannsynlig for den har aldri gjort det før....

Må bare fortelle litt om han gynekologen min igjen. Jeg ringte St.Olav denne uka for å høre om de hadde mottatt søknaden vår, men det hadde de selvfølgelig ikke gjort. Jeg tenkte at dette måtte jeg jo ta opp med gyn. Jeg var der i denne uka for å levere en henvisning om ultralyder som han skal ta av meg etter jeg har starta med sprøytene. Jeg spurte jeg hvorfor ikke St. olav hadde motatt søknaden. Da sa han litt strengt at jeg måtte jio skjønne at han ikke kunne drive å sende så mange søknader. Det tok jo faktisk han en hel 1/2 time ( for det er jo ekstremt laaang tid....) å skrive en slik søknad og det kunne jo være bortkasta arbeid hvis jeg ble gravid gjennom behandlingen på Medicus.

Det jeg skjønner minst av alt er jo at vi fikk beskjed om at det var helt greit at slknaden ble sendt både til Medicus og til St. Olav. Vi fikke jo til og med beskjed om at søknaden var sendt å begge steder. Utrooooolig frustrende!!!!

Ja, ja da er det bare å vente ¨på denne mensen da. Dettte skal jammen bli en spennende måned....

Herregud, den gynekologen din er ikke helt riktig.. Kan ikke bare si en ting, å gjøre noe annet.. Huff, kjenner jeg blir frustrert på dine vegne.. :(

Vet ikke om søknaden har blitt sendt ennå.. Jeg håper jo det, men jeg har ikke ringt å sjekka. Tenkte jeg skulle gjøre det i morgen. Da har de i allefall hatt god tid til å gjøre det.. Og har de ikke sendt den, da skal de få oppleve en meget sint Gøril...

Det blir så spennende å følge deg nå.. Åhh... Det kribler.. Jeg skal jo igjennom AKKURAT det samme som deg.. Må nilese alt du forteller meg, så det jeg får med meg alt.. :) Blir spennende tider fremover ja.

Jeg har kosa meg masse hjemme. Besøkte venner og var mye hjemme sammen med mamma og pappa. Ellers ble det en tur ut på byen i trondheim, og det var veldig gøy. Feira bursdagen til ei venninne :)

Det gikk veeeeldig fort, og plutselig så er det jobb igjen i morgen. Skulle ønske jeg kunne vært hjemme litt lengre..

Håper mensen dukker opp fort fort nå, så du kan begynne jobbingen mot deres drømmebarn :)

Haloo!

Som du kanskje ser ovenfor så er jeg rimelig frustrert i dag over at mensen ikke har dukket opp enda. Helt absurd å gå å vente på noe som har vært din verste fiende i så mange måneder. Det er ikke det at den er så sein enda, men jeg spotter ikke nå engang og det gjør jeg jo alltid. Blødde endel på fredag og trodde mensen kom da, men jeg hadde ingen mensensmerter og jeg blødde bare en halv dag. Helt merkelig....

Kroppen er jammem rar.....

Bra med deg i dag da?

enn hvis du er gravid??? Eller er ikke det mulig? Kroppen er en rar skapning du.. Jeg skjønner meg ikke helt på kroppen jeg..

Håper mensen kommer fort, viss du da ikke er gravid da :) Håper selvfølgelig på det siste.

Jeg har hatt en fin dag jeg. Snakket med medicus ang søknad (de hadde heldigvis fått den, og allerede godkjent den da jeg ringte de). Kari Mette sa at jeg burde begynne på p-piller neste gang mensen dukka opp, så skal jeg regulere mensen selv, og få eggutak i uke 32.. (venter egentlig mensen i uke 32-33). Så da får jeg startet tidligere.. Blir veldig rart å begynne på p-piller når man forsøker å få barn da.. Litt omvent kan man si.. Men jeg gjør jo selvfølgelig det om jeg kan starte en god del tidligere.

Hun sa at det var mange som gjorde det på denne måten, noe jeg synes er rart.. Så dumt at de har stengt i juli.. Hadde passet utrolig bra å få startet da..

Ringte også sykehuset i telemark, og de skulle se på søknaden og sende beskjed om den ble godkjent.. Så nå føler jeg at jeg virkelig er i gang... Venter bare på papirene, så skal jeg lese meg ihjel. Hvilken uke har du egguttak?

Annonse

Så kjempe bra at dere har fått en uke for egguttak!! Nå nærmer det seg for dere også! Det føles liksom litt nærmere når man får noe konkret å forholde seg til. Det synes iallefall jeg...

Jeg må innrømme at jeg er veeeldig langt nede nå. Føler på meg at mensen ikke kommer. Har absolutt ingen symptomer på at den er på veg. Kanskje jeg bare hadde superkort mensen denne gangen og at det var på fredag.... Hvis vi ikke får satt i gang denne måneden nå når vi er så innstilt på det, da er livet jammen meg urettferdig!!! Jeg som alltid har ganske regelmessig mens. Æsj! Nå ser jeg mørkt på dette her.... Men det blir tungt å måtte innstille eg på at det ikkeblir noen behandling denne måneden når alt ligger til rette....

Sorry st jeg er negativ nå, men er sååå lei meg...

Jeg skjønner godt at du er negativ og lei deg. Og det skal du absolutt få lov til!!!. Særlig når du pleier å få regelmessig mens og kjenner kroppen din også, da er det ikke rart at man blir frustrert når den gjør ting vi ikke liker. Jeg hadde det sånn for ei stund tilbake, husker du?? Jeg spotta ikke, og mensen kom tre dager forsinket. noe som aldri før har skjedd.. Da begynner man å lure på hva som skjer..

Har du testa for å sjekke om du er gravid? Det kan jo skje mirakler..

Kanskje du bare hadde eggløsning litt senere denne perioden, og at mensen er snart på vei? Har jo hørt at eggløsning kan komme litt senere om man er stressa eller venter på noe (gleder seg).. Kanskje det er det som har skjedd??

Håper mensen din dukker opp snart. Du skal se at den gjør det. Og du, du kan helt sikkert begynne allikevel.. Kari Mette sa i tlf i dag ( jeg hadde en del spm, og sa hvis ikke mensen dukker opp, hva skjer da?) at man kan begynne å stimulere (ett eller annet) så går det greit allikevel... Kan du ikke ringe i morgen å spørre?? Jeg fikk ikke helt meg meg alt hva hun sa. Ringte på jobb, og der var det som vanlig masse bråk og ståk..

Dette ordner seg. Jeg lover deg!!! Det er din tur nå!!

Gøril!!!!!! Nå skulle jeg virkelig ønske du var inne på bim. Jeg har tatt graviditetstest og den var positiv!!!!!!! Det kan bare ikke stemme!!! Jeg tror virkelig ikke på at det kan være rett....

Det kan virkelig bare ikke stemme. Jeg er heeeelt sjelven og vet ikke hva jeg skal tenke eller tro!!! Må ta en ny test om 4 timer. Hjelpe meg de timene kommer til å gå saaaakte.

Dette er det syyyyykeste jeg har vært med på!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

ojojoj.. Nå gråter jeg en liten skvett jeg..

GRATULERER SÅ MYE!!! Jeg visste at du var gravid, jeg følte det på kroppen..

KOS deg masse!! Dette går bra. Tenk at dere klarte det da. Skikkelig mirakel.. Superbra. Heldig er du. Tipper du er i ekstase. Håper du ikke forlater meg her til tross for at du er med barn??

KLEM :)

synes det er så rart å ikke ringe deg å gratulere deg nå.. Føler jeg kjenner deg godt, og alt jeg vet om deg er nicket ditt. hehe :)

Jeg håper du kommer på bim snaaaart igjen. Jeg er så nysgjerrig på alt.. Vil prate med deg snart snart..

Om du forresten har msn, så er jeg ofte der også.. adressen min er: [email protected]

Jeg er fortsatt helt sjelven jeg!! Jeg fatter bare ikke at dette kan være mulig. Jeg tørr ikke å tro det. Jeg tok en test til i dag og den var positiv den også!!

Jeg må ta test igjen i morra og dagen etter der og dagen etter der for å tro litt mere på det!! Skulle ønske at det gikk an å ta ultralyd nå, men det går ikke an før etter 7 uker. Hva tror du da Gøril? Er jeg gravid? Jeg tenker på at jeg hadde en blødning på fredag og at det kanskje var en abort og kanskje det er derfor testen slår positivt ut? Tenker på alle grunner for at den er positiv!

Hvis dette virkelig er tilfelle, så er det bare et bevis på at vi kan få det til vi også. Og vær helt trygg på at jeg aldri kommer til å forlate deg og jeg kommer alltid til å snakke med deg inne på denne tråden og vi skal gå sammen gravid uansett hvordan det blir:)

Annonse

jeg er sikker på at du er gravid :) Og tror ikke du trenger å bekymre deg for denne blødningen du hadde. Har lest at MANGE har blødninger/brun utflod i de første ukene. Så lenge du ikke hadde smerter eller blødde masse friskt blod, tror jeg nok du ikke trenger å bekymre deg!

Men om du ikke klarer å tenke "viss det var en SA".. så kanskje du kunne ta en blodprøve for å sjekke HCG? om den er sterk eller svak.. Kan dessverre ikke så mye om dette, siden jeg aldri har vært så heldig å være gravid. Men jeg er sikker på at du er det, og at det ligger en fantastisk liten spire og klorer seg fast. Jeg tror dette skal gå bra!! Er sikker på det.

tenk at dere klarte det på egen hånd da? Og det var virkelig i siste øyeblikk. Jeg ble misunnelig når jeg leste det først (men det tror jeg er normalt) men dette unner jeg dere av hele mitt hjerte!! Tenk, du skal bli mamma om 9 mnd :) Er ikke livet fint allikevel?

Så glad for at du ikke forlater meg her inne. Allikevel om du skal bli mamma, så er det godt for min del å vite at jeg har en som forstår min situasjon, min frustrasjon opp i alt dette. Ikke alle som kan forstå hva vi går i gjennom.. Allikevel om du slipper selve prosessen, så har du vært der på en måte. Og jeg synes det er så fint å prate med deg her, om alt :) Har blitt veldig glad i deg :)

gleder meg til å gå gravid sammen med deg kjære venn. Takk for at du finnes, takk for denne siden. Hadde ikke vært greit uten deg dette, og det kan jeg ikke si mange nok ganger.

Lykke til med spiren din. Og kos deg masse. Vi prates snart. Nå er det snart leggetid for min del.

GRATULERER IGJEN :) (for du er gravid )

Nå gråter jeg bare masse.......Du er jammen et av de flotteste og snilleste menneske jeg møtt!! Du har så mange fine ord å komme med. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få sagt dt til deg. Du er den som har støttet meg mest gjennom denne prosessen og du har gjort de tunge dagene lettere å bære.

Skjønner godt at du ble missunnelig. Jeg og min mann snakket akkurat om at vi synes det er dumt at ikke du også er gravid så vi kan glede oss sammen. Men du kommer etter!!! Helt garantert!! Husk hvor ung du er og hvor gode sjanser dere har pga av det.

Har bestemt meg til å gå til lege i morra og ta blodprøve, for jeg og min mann klarer ikke å slippe jubelen løs og vi klarer bare ikke å tro at dette er sant

Har lyst å juble av glede, men tørr det ikke enda....

God natt min gode venn...

var du hos legen i dag?? Jeg er nysgjerrig jeg skjønner du, allikevel om jeg er sikker på at det ligger en liten spire der :)

Håper du har hatt en fin dag så langt. Jeg skal pakke jeg nå. Vi flytter på fredag, og har nesten ikke pakket en eneste ting.. Huff.. Dette tar tid, men det skal bli godt med en ny og fin leilighet :)

Klem

Har vært på jobb i kveld så har ikke fått svart deg før nå. Med meg er det helt utrolig bra. Var hos legen i dag og der tok de en grav.test som skal veldig pålitelig. Den v ar klinkende positiv!!! Jeg er bare så vanvittig glad, samtidig som dette rett og slett ikke går opp for meg. Jeg klarer ikke helt å tenke at jeg er gravid og jeg er livredd for at det skal skje noe, men sånn blir det vel etter alt vi har gått gjennom.

Men når det er sagt så er jeg jo så glad som det går an å bli!!! Det er bare ingen ord som kan beskrive hvor fantastisk jeg har det nå!! Jeg håper av heeeele mitt hjerte at du snart følger etter kjære vennen min....

Lykke til med flyttinga....

jeg har tenkt å flytte etter veldig snart jeg. Bare så du vet det :) :)

UTROLIG GLAD FOR AT DERE KLARTE DET PÅ EGEN HÅND :)

Det kommer ikke til å skje noe annet enn at dere får en vidunderlig fin baby om 8-9 mnd :) Mirakelbabyer er nemelig her for å finnes. så ikke vær redd, du får snart møte din heldige lille :)

Jeg blir kanskje litt fraværende nå i disse dager, pga fltting og at det kanskje ikke er internett der vi skal i starten. men jeg kommer til å være her så raskt jeg bare klarer for å høre fra deg.

har du noen synptomer?? Jeg kom på at jeg ikkke har spurt deg om det??

Nå skal jeg pakke pakke pakke..

KLEM

Du fortsetter bare å være helt fantastisk du... Det er jo egentlig ikke du som skal opmuntre meg nå, men omvendt!! Men likevel så teller det sååå mye det du sier og tuuusen takk for de optimistiske ordene!!

Så kjedelig at du blir borte fra bim noen dager nå. Jeg savner deg sånn når du ikke er her. Spennende med ny leilighet da. Kanskje godt å få noe anna ¨tenke på, selv om jeg vet at tankene er der hele tiden. Forresten Gøril så er ikke jeg i tvil om at dere kommer til å få det til. Det bare vet jeg. Om en liten stund så sitter du der med en positiv test i hånda du også og da kommer jeg til å bli såååå glad.

Lykke til med flyttinga!!

Mange klemmer

hei

Nå sitter jeg på jobb, så jeg får ikke skrivd så masse.. Vi får ikke nett i den nye leigligheta før om ei uke, så frem til det blir jeg ikke så mye her :(

Det er trist, for jeg savner å prate med deg veeeeldig, og det er veldig leit å ikke fått dele mine tanker med den så god venninne som du har blitt..

Litt nytt her er at flyttingen har gått greit, og vi elsker den nye leiligheten vår. Kommer nok til å trives veldig der.

Ellers så skal vi gifte oss 23 juni, og det nærmer seg med storskritt.. Jeg gleder meg, men samtidig så er jeg veldig spent og litt nervøs. Tror nok det kommer til å bli en fin dag :)

Hvordan går det med deg og den lille? Er alt bare bra?? Fortell meg alt :)

Masse sympt?

Må avslutte nå, men vi snakkes snart.

Klem

Her går det dessverre ikke bra i det hele tatt.... Har nesten ikke flere tårer igjen. I dag skjedde det som absolutt ikke skulle skje!! Jeg fikk kraftige magesmerter og begynte å blø. Det er ingen tvil om at jeg hadde en SA. Dro på legevakta, men de kunne ikke ta noe UL før i morgen så skal i vegen da. Men det er ikke noe spennende for jeg vet hva som har skjedd.

Jeg har det så grusomt vondt nå og klarer ikke å finne ord for hva vi gjennomgår nå. Trodde vi hadde fått vår dose.

Tror kanskje jeg må ta en pause fra disse sidene en stund nå for å få alt på avstand. Kanskje jeg kommer innom og prater litt med deg og ny og ne For har savna deg sånn i disse dagene.

Masse lykke til på bryllupet....

hei vennen.

Det var utrolig trist å lese hva som har skjedd. Jeg ble skikkelig lei meg på deres vegne, og kan ikke fatte og begripe hva dere går i gjennom nå. Håper dere tar godt vare på hverandre.

Huff, det var ikke slik det skulle gå. Dette skulle gå bra, og jeg var helt sikker på at det kom til å gå bra også.. Fy flate så urettferdig.

Jeg tenker masse på dere, vit det. Dette var ufattelig trist :(

Skjønner godt at du vil ta en liten pause nå ja. Men håper du ikke gir opp, og at jeg ser deg på denne siden snart igjen. Har ikke fått nett i den nye leiligheten, så jeg benytter sjansen til å være på datamaskina når jeg har pause på jobb. Hadde gledet meg til å se hva du hadde skrivd i dagene jeg har vært borte, og det var helt forferdelig å lese hva som har skjedd.

Kommer dere til å ta kontakt med medicus nå eller? Jeg fikk papirene mine nå nylig, og skal snart begynne med nesespray.. Håper at du blir med på den ferden?

Har ikke tid til å skrive noe mer nå dessverre, jeg skulle ønske jeg kunne ha vært der for deg, og gitt deg en god varm klem..

Jeg ønsker deg en videre god dag, og håper at du føler deg bedre snart.

Mange klemmer fra vennen din. Du er i mine tanker!!!

Så utrolig godt å fa noen gode ord av deg! Dine ord betyr så mye for meg og jeg tar de veldig til meg. Det har som du sikkert skjønner vært en grusom uke!! Jeg har måtte jobbe meg selv hver dag for ikke å miste håpet helt. Det er skikkelig tøft å gå gjennom enda en nedtur for så å skulle bygge seg opp psykisk der vi var før jeg ble gravid.

Det går jo litt bedre og bedre for hver dag som går og heldigvis har jeg en fantastisk famlile og noen fantastiske venner rundt meg. For ikke å glemme det viktigste en helt enestående mann!! jeg har grått bøttevis med tårer og jeg må innrømme at jeg har vært langt nede. Heldigvis går det litt bedre nå. Jeg fatter bare ikke at vi skulle opplve dette også!!

Det som er positivt er jo at jeg faktsik ble gravid på vanlig måte og det må vi ta med oss mener legene. Og det er jo forsåvidt sant. Når det gjelder Medicus så får vi begyne der med en gang vi føler osss klare til det. Vi har bestemt oss for å la alt bero nå i sommer og så begynner vi kanskje i september. Tror kropp og sjel trenger litt ro fram til da....

Jeg er så spent på dere jeg nå. Nå ligger du plutselig litt forran meg i løypa.. Du må fortelle meg alt som skjer... Guri nå er det vel bare 4 dager til dere skal gifte dere. Da kommer jeg til å tenke masse på deg. Du blir sikkert en nyyyydelig brud. Kos deg masse den dagen!!

Vi snakkes snart da vennen min. Skal prøve å legge deg til msn min...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...