Gå til innhold

Ikke alltid at epidural virker


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg hører om alt for mange som forteller at de har fått epidural uten at det har virket. Jeg lurer på hva det kommer av at det er så mange som opplever det at det ikke virker. Er det fordi ryggene på folk er litt forskjellig og at det er lett at anestesilegen ikke greier å stikke det rette stedet? Eller kan det være at folk reagerer forskjellig på medisiner og bedøvelsesmidler og at det er grunnen til at så mange opplever at epidural ikke virker i fødsel? Jeg har selv født to ganger med epidural og det virket absolutt veldig effektivt på meg. Men jeg hører stadig kvinnfolk fortelle at de har født med epidural, men at de ikke har opplevd at epiduralen har gitt dem smertelindring.

 

Jeg lurer veldig på hva dette kommer av, at så pass mange opplever at epidural ikke virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har aldri hørt at epiduralen ikke virker på folk, men jeg har heller ikke så mange i min omgangskrets som har født.

 

Jeg selv syns det fungerte veldig bra, og føltes som en befrielse:) All smerten ble ikke borte, men den avtok bektraktelig.

 

Kanskje det kan være at de får den for seint og at den ikke virker av den grunn, eller at de tror at all smerte skal bli borte også ble den ikke det allikevell? Jeg har hørt at til noen som får epidural, forsvinner smerten helt og de kjenner ingenting...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt epidural i alle tre fødslene mine, og har tenkt å spørre om det denne gangen også. Har tre forskjellige opplevelser med det. Med første virket det supert helt til pressriene kom. Med andre fungerte det helt supert, ingen smerter i det hele tatt. Med tredje fungerte det ikke. Grunnene kan være mange men det er ikke alltid de treffe like godt. Den fødslen var foresten den beste. Brukte bare tre timer fra jeg kjente første rien til barnet var ute, og jeg verken revnet eller klipte.

 

De bruker jo bla. epidural under keisersnitt, og da bør den jo fungere. Tror nok det er unntaket at den ikke virker. Men nå er det jo ofte unntakene vi hører om da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...