Gå til innhold

Skjønner ikke hva som skjer med grøten........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nettopp begynt med grøt, og vi har bare holdt på i 4 dager.

Og i dag var vi oppe i full posjon.........

-Vi har begynt med Nestle risgrøt.

men når jeg blander til, akkurat slik som det står på pakken, så blir konsistensen fin til å begynne med.

Men Utover i måltidet så blir grøten mer og mer flytende.

Og til slutt, etter 20-25 minutt er det bare en tynnflytende suppe igjen.....

Hva i alle dager gjør jeg feil??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du blander med mm så blir grøten veldig suppete.

Skrevet

slik blir den her og!!!og ofte klumpete selv om jeg bruker passe temperatur(lunken)

Skrevet

Har i hvert fall hørt at det er enzymer i mm som gjør grøten tyntflytende, og tror det er det samme i mme

Skrevet

Jaha....

Hva med grøter fra småfolk, eller hipp ( eller var det hopp??)

Eller noen av de der andre grøtene, er de likedan?

Skrevet

Det samme skjedde hos oss, jeg brukte også mme. Og klumpete ble den, selv med rett temperatur, prøvde alle mulige temperaturer til slutt bare for å se om jeg gjorde noe galt!

Men nå har jeg prøvd risgrøten fra Hipp, den med fersken og banan (4mnd grøt), til tulla på 4 1/2 mnd, og den klumper ikke, og er (synes jeg)mye bedre i konsistensen. Den føles lettere å svelge synes jeg selv, og blir ikke bare suppe. Så du kan jo prøve den:)

Skrevet

Tok meg selv i å sitte å røre i grøten mens jeg matet poden, å da ble den tynn. Da jeg sluttet med dette, holder den konsistensen gjennom hele måltidet.

Skrevet

Åh, ja jeg sitter jo der og rører jeg også....

Kanskje jeg skal la det være i morra.

Hmmm

Og kanskje etter hvert prøve den fra hipp, eller var det hopp...ja den andre vaffal.

Skrevet

Da tror jeg nesten jeg garantert kan love deg godt resultat!!!! Lykke til

Skrevet

Hei.

Vi hadde også det problemet. Enzymer i babyens spytt begynner straks å bryte ned grøten. Bruker du skjeen til å tørke opp rundt munnen til barnet og så tar skjeen ned i grøtskålen igjen, begynner fordøyelsesprosessen og grøten blir tynn. Prøv å unngå å fa spytt fra babyen ned i skålen, så skal du se det går bedre! :-)

Skrevet

Ja jeg var inne påp tanken om at det var spytt, men tengte at det var da ikke såååå nye spytt som havna i skåla...hehe.

Tenkte ikke på at det hadde noe med enzymer å gjøre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...