Gjest Skrevet 22. mai 2006 #1 Skrevet 22. mai 2006 Vi har nettopp begynt med grøt, og vi har bare holdt på i 4 dager. Og i dag var vi oppe i full posjon......... -Vi har begynt med Nestle risgrøt. men når jeg blander til, akkurat slik som det står på pakken, så blir konsistensen fin til å begynne med. Men Utover i måltidet så blir grøten mer og mer flytende. Og til slutt, etter 20-25 minutt er det bare en tynnflytende suppe igjen..... Hva i alle dager gjør jeg feil??
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2006 #2 Skrevet 22. mai 2006 Hvis du blander med mm så blir grøten veldig suppete.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2006 #4 Skrevet 22. mai 2006 slik blir den her og!!!og ofte klumpete selv om jeg bruker passe temperatur(lunken)
Line_78 Skrevet 22. mai 2006 #5 Skrevet 22. mai 2006 Har i hvert fall hørt at det er enzymer i mm som gjør grøten tyntflytende, og tror det er det samme i mme
Gjest Skrevet 22. mai 2006 #6 Skrevet 22. mai 2006 Jaha.... Hva med grøter fra småfolk, eller hipp ( eller var det hopp??) Eller noen av de der andre grøtene, er de likedan?
lille_sol Skrevet 22. mai 2006 #7 Skrevet 22. mai 2006 Det samme skjedde hos oss, jeg brukte også mme. Og klumpete ble den, selv med rett temperatur, prøvde alle mulige temperaturer til slutt bare for å se om jeg gjorde noe galt! Men nå har jeg prøvd risgrøten fra Hipp, den med fersken og banan (4mnd grøt), til tulla på 4 1/2 mnd, og den klumper ikke, og er (synes jeg)mye bedre i konsistensen. Den føles lettere å svelge synes jeg selv, og blir ikke bare suppe. Så du kan jo prøve den:)
Hønepøne1 Skrevet 22. mai 2006 #8 Skrevet 22. mai 2006 Tok meg selv i å sitte å røre i grøten mens jeg matet poden, å da ble den tynn. Da jeg sluttet med dette, holder den konsistensen gjennom hele måltidet.
Gjest Skrevet 22. mai 2006 #9 Skrevet 22. mai 2006 Åh, ja jeg sitter jo der og rører jeg også.... Kanskje jeg skal la det være i morra. Hmmm Og kanskje etter hvert prøve den fra hipp, eller var det hopp...ja den andre vaffal.
Hønepøne1 Skrevet 22. mai 2006 #10 Skrevet 22. mai 2006 Da tror jeg nesten jeg garantert kan love deg godt resultat!!!! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2006 #11 Skrevet 22. mai 2006 Hei. Vi hadde også det problemet. Enzymer i babyens spytt begynner straks å bryte ned grøten. Bruker du skjeen til å tørke opp rundt munnen til barnet og så tar skjeen ned i grøtskålen igjen, begynner fordøyelsesprosessen og grøten blir tynn. Prøv å unngå å fa spytt fra babyen ned i skålen, så skal du se det går bedre! :-)
Gjest Skrevet 22. mai 2006 #12 Skrevet 22. mai 2006 Ja jeg var inne påp tanken om at det var spytt, men tengte at det var da ikke såååå nye spytt som havna i skåla...hehe. Tenkte ikke på at det hadde noe med enzymer å gjøre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå