Gå til innhold

Er alle menn så trege?!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble med et uhell gravid p.g.a et one night stand i november...er nå i uke 28. Pappaen til barnet sier han ønsker kontakt....men nå har det gått 6 mnd å han har ennda ikke mannet seg opp til å ta en prat med meg face to face....jeg har ikke lyst at barnet skal ha kontakt med en som for meg er fremmed....hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann.

Er selv utdannet barnevernspedagog, og vet hvor viktig det er å gi pappaen og barnet mulighet til å knytte bånd. Jeg ville gitt dem en sjanse! Nå til dags har pappaen så og si samme rettigheter som mammaen. Det er bedre dere løser dette sammen enn at det ender i retten. Det er trolig du som har mest å tape der.

Alle barn ønsker et bånd til sin far, gi dem muligheten til det.Dersom det stadig ender med at far ikke møter opp, ville jeg beskyttet barnet mitt mot dette.Men gi faren en realsjanse:)

Lykke til, forstår at dette er en vanskelig situasjon.Tro meg!!

Skrevet

Hei

Har jobbet som advokat i familiesaker. Ikke enkel situasjon for deg dette.

Initiativet til å ta kontakt ligger etter mitt syn hos far, siden han vet du er gravid.

Jeg ville ha avventet situasjonen. Ikke plag deg selv med å aktivt søke kontakt med ham under graviditeten eller kort tid etter, dersom du ikke ønsker det selv. Det er opp til ham å ta initiativ. Dersom han tar kontakt etter fødselen og sier at han ønsker å se barnet/ ha samvær

må du nok være åpen for dette. Men husk: en avtale om samvær vil være begrenset den første tiden av hensyn til barnet. Barnet er lite og har tilknytning til deg gjennom amming, behov for trygghet mv. I slike saker er det vanlig å ha samvær noen timer i mors hjem, så får han vise stabilitet over tid, før det blir tale om mer samvær/ samvær utenfor hjemmet alene med far. Hvor lang tid som behøves må vurderes konkret. Far har etter barneloven rett til samvær, men ikke dersom han ikke evner å følge opp stabilt over tid og være en ansvarlig voksenperson for barnet. Det vil alltid være barnets beste som er avgjørende i slike saker.

Dersom han tar kontakt: prøv å være imøtekommende og få til et godt samarbeid av hensyn til dere begge.

Lykke til ;-)

Skrevet

Og et svar fra en som hverken er pedagog eller advokat... Mulig han synes det er litt rart å ha kontakt med deg, men du må forklare for ham (send en enkel sms eller noe) at du synes det er viktig at dere to blir bedre kjent før barnet kommer. Å ha barn sammen er et samarbeidsprosjekt og det kan bli vanskelig om dere knapt kjenner hverandre igjen på gata.

Jeg ville heller ikke latt barnet mitt være alene med en fremmed, men det trenger ikke å bli rettsak eller barnevernssak ut av dette.

Lykke til.:)

• 3 uker senere...
Skrevet

Kommer aldri til å nekte ham å treffe sønnen sin, men føler at han behandler meg som en dritt å gir fullstendig fan...er redd han skal bli sånn mot ungen også..

Skrevet

her er en som ikke er advokat også he he.

Har du vært på ultralyd og fått bilde? Hva med å sende bilde på mms av barnet til faren. kansje det vil forandre saken?

Skrevet

men får å svare på spørsmålet ditt, Nei alle menn er ikke så trege. Men vi er kjent for å være litt trege :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...