Gå til innhold

Noen som har begynt med grøt??


Gjest

Anbefalte innlegg

Gutten min får morsmelk, men ca to flasker mme i tillegg i døgnet....

En venninne av meg sa at hun hadde lest at om barnet fikk mme i tillegg til pupp, så var det bedre å kutte ut mme for så å heller gi grøt....

Men synes det er litt tidlig enda jeg da.......Flere som har hørt dette?

 

Hva gjør dere, og når har dere tenkt å begynne med grøt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har så smått begynt med grøt. Babyen vår som er født i midten av januar får noen skjeer med grøt i 7-tiden og deretter en liten flaske mme (ca 120 ml). Tror nok av vi kommer til å gå over til mer grøt og mindre mme på sikt. Jeg tror på gradvis tilvenning og når hun til slutt blir mett på grøt så er det vel naturlig å slutte med mme!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mi tulle får mme 1-2ggr daglig da jeg ikke klarer å produsere nok. Av den grunn mente helsesøster det var en god ide å begynne med grøt. Så hun får risgrøt + mme hver kveld. Men bare litt.... lille magen må jo venne seg til dette. Men hun synes det er kjempegodt, strekker seg som en gal etter skjeen når vi gir henne og smiler bredt når hun spiser :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal begynne å smake på grøt imorgen! Blir spennende! HUn har kun fått morsmelk hittil og klarer seg utmerket med det, men hun spyr skikkelig mye( sier spyr for det kan knapt kalles gulping for det er så mye) og det er skikkelig sprut, uansett om det er rett etter eller rett før et måltid. Så vi skal prøve med litt grøt for å se om det hjelper. Er spent på om hun liker det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...