Gjest Skrevet 22. mai 2006 #1 Skrevet 22. mai 2006 Hvor lang tid tar det fra man sender de offesielle papirene til man hører noe ifra dem??? Litt nervøs for at jeg i det hele tatt sende dem til riktig sted jeg... og om jeg gjorde det riktig ellers... :S
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 23. mai 2006 #2 Skrevet 23. mai 2006 Jeg fikk beskjed fra kirkekontoret om at alle papirer skulle sendes til folkeregisteret i hjemkommunen og at de videresendte de til kirkekontoret når alt var i orden. Tror jeg sendte inn papirene ca 2 måneder før vi giftet oss. Men du kan jo høre med folkeregisteret om hvor lang tid de trenger, så er du på den sikre siden.
FruMamma med nr 2 Skrevet 23. mai 2006 #3 Skrevet 23. mai 2006 Jeg håper ikke det tar så veldig lang tid. Vi skal gifte oss i august og har ikke sendt de inn enda. Er det folkereg det skal til? Da jeg snakka med menighetskontoret, så sa de at det var best at vi tok med papirene selv og gir de til presten ved samtalen, enn at folkereg(?) sender de.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 24. mai 2006 #4 Skrevet 24. mai 2006 Man kan få de riktige skjemaene på kirkekontoret men det er folkeregisteret som foretar selve prøvingen, dvs om dere kan gifte dere. Skjemaene kan også lastes ned fra www.kirken.no.
CB-BabyBoy Skrevet 24. mai 2006 #6 Skrevet 24. mai 2006 Hei! Det går nok bra og godt at du ikke har sendt inn enda. Papirene er kun gyldig i 4 måneder etter ok fra Folkeregisteret. Vi skal også gifte oss i august og jeg sender de ikke inn før i juni. Dersom ingen av dere har vært gift før og det kun er å sjekke at alt er ok, så tror jeg det går rimelig kjapt! HIlsen
FruMamma med nr 2 Skrevet 24. mai 2006 #7 Skrevet 24. mai 2006 Jeg fikk beskjed fra menighetskontoret om å sende de inn senest i mai(gifter oss i august) pga dette er ikke noe som blir "prioritert".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå