atakama Skrevet 22. mai 2006 #1 Skrevet 22. mai 2006 Gutten min er 3 mnd og som sin mor har han nå blitt glad i å sove lenge om morgenen. Vi kommer oss ikke ut av sengen før i 10-tiden. Nå har jeg lyst å endre på dette, først og fremst fordi jeg vil prøve å legge han tidligere om kvelden. Nå legger vi han for natten i 22-23 tiden. I tillegg så synes jeg faktisk at det hadde vært OK å stå litt tidligere opp sånn at vi får litt mer ut av dagene... trodde aldri at jeg skulle ønske å stå tidlig opp av egen fri vilje:-) Er det noen som har råd om hvordan jeg kan gå frem for å få lagt han tidligere om kvelden. Har forsøkt å begynne kveldsrutinene med amming, pysj, tren og nattasang kl. 20, men da gråt han bare en time - måtte ammes igjen og sovnet til ca. vanlig tid kl. 21.30. Har ikke lyst at han skal gråte så mye så lenge igjen siden han er så liten.
brooklyn Skrevet 22. mai 2006 #2 Skrevet 22. mai 2006 når vi endret kveldsrutine på vår lille da han var 2 mnd, da gikk vi fra kl 23 til klokken 21. Dette gjorde vi i løpet av noen uker, så vidt jeg husker (rart hvor fort man glemmer). Vi hadde en grei rutine med pysj og sang og kos, og vi la han ti minuter tidligere for hver 2 kveld, tror jge det var. Da gikk han ikke plutselig "glipp" av to timer og vi stod tilsvarende litt og litt tidligere opp om morgenen. Jeg slo på lyset på rommet og ryddet litt der inne, mens han fikk ligge i sengen og våkne. Det tok noen minutter, men da var han klar for dagen.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2006 #3 Skrevet 22. mai 2006 Kan du ikke begynne å stå opp tidligere og legge tidligere - ta litt i begge ender. De vil jo som regel ha ca 12 timers søvn uansett så prøv det da vel.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2006 #4 Skrevet 22. mai 2006 oojjj... kanskje vi oxo skal begynde da.... han legger seg i 21.30 tiden å står opp i 9- 10 tida:/
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2006 #6 Skrevet 22. mai 2006 Sånn var det her også, men plutselig når han rundet 4 mnd så begynte han å ville sove tidligere. Gikk fra å legge seg 22-23 til 20.00 i løpet av en uke, så kan hende det går av seg selv etterhvert. Nå våkner han 0700, og sovner 19.30...og alt ar gått av seg selv!
Hønepøne1 Skrevet 22. mai 2006 #7 Skrevet 22. mai 2006 Jeg stressa mye med å innføre rutiner på kvelden, men lillegutt var rett og slett ikke klar for det. Jeg la ham kl åtte, han sov en halv time, våkna, og jeg sprang resten av kvelden med smokken....for opp fikk han ikke komme!!! Innsåg tilslutt at jeg måtte kapitulere, og en kveld var han trett rundt åtte og sov til neste morgen. Da var han rundt 4 mnd, og siden har han lagt seg mellom 1915 og 20 alt etter som. Sover til 7-8 om morgenen. Før denne rutinen sov også vi til 10-11.....nyt det mens du kan! Han er nå 7 1/2 mnd.
atakama Skrevet 24. mai 2006 Forfatter #8 Skrevet 24. mai 2006 Tusen takk for svar, kanskje vi skal roe ned og vente til han er 4 mnd. og se om ting går av seg selv. Det er jo det aller beste. Har stått tidlig opp noen morgener nå pga div. avtaler, han sovner likevel til noenlunde samme tid om kvelden. Evt. vil jeg forsøke å ta litt og litt i begge ender. Det funket ikke så bra å ta 2 timer i en jafs.
*jaja* Skrevet 25. mai 2006 #9 Skrevet 25. mai 2006 Kan også prøve å legge han 15-20 minutt tidligere hver dag. Har også ei som sover lenge, så det blir ikke særlig rutiner på dagen. Hun legger seg allikevel mellom kl 19-20. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå