Gå til innhold

kan dere hjelpe, ang. utbetaling av permisjonspenger


mosse_fikk_sin_prins

Anbefalte innlegg

Har sittet på vent i 20 min nå for å snakke med de på tk, men de tar jo ikke telefonen, hehe. Så da spør jeg dere jenter isteden for her får vi svar på alt.

 

Har sendt inn skjemaet på permisjonspenger (pengene vi får mens vi er i permisjon), fikk brev tilbake om at søknaden var mottat og skulle behandles. Etter dette har jeg ikke hørt noe mer, og det er to- tre mnd siden.

Går ut i permisjon til fredag.

 

Fikk lønnslippen min fra jobben i dag, og der var det ikke mye skal jeg si dere! Sjefen forklarer at det er pga lønnsystemet vårt. Vi får etterbetalt to uker, og forskuddsbetalt de to neste. Så jeg har jo bare fått lønn for det jeg har jobba, pluss forskudd på en uke (den vi er i nå), så jeg mangler 4 tusen kr på en uke jeg ikke har fått betalt for. Men den skal jo Tk betale siden jeg da er i permisjon. Logisk nok.

Men har spurt litt rundt og fått vite at Tk ikke begynner å betale ut penger før etter vi har født! Vil det da si at ejg kan gå i opptil 6 uker til uten lønn? Da sliter vi bigtime her hjemme! Trodde pengene ble utbetalt med en gang jeg..

 

 

Noen som vet? Ble skikkelig fortvila jeg nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke riktig at TK bare betaler etter fødsel. De utbetaler i slutten av hver mnd, inkl. den mnd du går i perm. Du skal ha utbetalt i mai for de dagene i mai du skal ha perm, og i slutten av juni får du for hele juni etc. Ring TK og sjekk at alle papirer er i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje mulig å sende mail isteden ettersom du måtte vente så lenge i telefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...