Gå til innhold

19. januar


Ann_

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Noen flere som har termin 19. januar. Vi er jo nå inne i uke 6, synes tiden går så sakte. Har fortalt til foreldre og søsken men foreløpig ingen venner. Det er nok ikke lenge til vi kommer til å si det. Hva er grunnen til å vente liksom? Hvis noe skulle gå galt så støtter de oss kanskje bedre hvis de vet hva som har skjedd.

 

Ellers har jeg vært hos legen, får bare beskjed om å komme tilbake om 2 uker. Har ikke tatt noen tester eller fått noe informasjon. Er det noen andre som har vært hos lege for å komme inn i systemet? Hva gjør man på den første sjekken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også termin 19 januar...

 

Har vært på første legekontroll..var der ¨på fredag..tok blodprøve (5 glass) GU og pratet litt...var ikke mye info vi fikk..

 

fikk beskjed om å komme tilbake om fire uker..så skal tilbake igjen den 19. juni :)

 

Hvis du vil bli bedre kjent...kan du jo slenge meg på din msn..

 

[email protected]

 

hadde vært koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:-)

 

Jeg har også termin 19.januar. Går bare å venter på hver torsdag når jeg går inn i ny uke!

Fikk ikke time før 14.juni, legen min sa det var ikke vanlig å få time før. Fikk heller ingen informasjon...

 

Er dere førstegangsgravide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er førstegangsgravid...

 

He he ja torsdag har blitt en spes dag :) eller er vel egentlig onsdag man trer over er jo 5+5 i dag...dette er spennende jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det stemmer jo, onsdag er vel mer rett. Så deilig å treffe noen som har kommet akkurat like langt som meg:-)

 

Hvordan er formen? Jeg er så SYKT trett, og veldig ømme pupper...

 

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lagt deg til på msn min.

 

Jeg har fredager som ny uke. Det er forskjellig fra dere men tror nok det skylles hvilken terminliste man går ut i fra.

 

Jeg har vært litt uggen innimellom men veldig lite egentlig. Har ikke fått større pupper. I helgen lurte jeg virkelig på om jeg var gravid. Hadde ikke kjent noe til noe, men det er vel egentlig ganske vanlig. Det er jo ikke alle som kjenner noe så tidlig.

 

I går kjøpte jeg GRAVID bladet. Måtte få litt info om hva jeg ikke kan spise. Synes det kommer lite frem i bøker osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm kan ikke se at du har lagt deg til på lista mi....har det skjedd noe galt tro??

 

Jeg har hatt en forferdelig periode nå...blødd og vært hos legen og greier..ikke morro...

 

Men kom gjerne på msn...spiren klorer seg fortsatt fast.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant, det skjedde noe. Jeg har lagt deg til nå. Jeg er bare på msn på dagen når jeg har tid på jobb. Det er ikke alltid jeg svarer hvis jeg er på møte osv, glemmer statig forandre statusen. Den blir heller ikke satt automatisk på borte siden jeg bruker web msn.

 

Huff det hørtes ikke bra ut at du har vært hos legen. Skal krysse fingrene for deg. Du får passe på deg selv slik at alt går bra.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også termin 19 januar.

Veldig spent, time hos legen 19 juni jeg da, men holder på med avsluttende eksamen på høgskolen så har nok annet å tenke på.

Er trett og ømm, men ellers i super form, har en venninne som er i uke 16, stakkars, hun kaster opp hver kveld. Uff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke termin 19., men 21. januar. Men jeg håper jeg kan få være med på denne tråden:-)

 

Kjenner til det med ømme pupper. Stakkars mannen min får ikke røre meg han;-/ Det værste er når kvelden kommer og må ta av meg BH'en...

 

Ellers er formen min god, enda...

Jeg har en gutt på 3 år fra før, og husker godt hvordan den biten av svangerskapet forløp. Jeg begynte med å være dårlig på kvelden, etter hvert hele døgnet. Det ga seg rundt uke 15-16 tror jeg. Hadde det ikke vært for magen som vokste, hadde jeg ikke visst at jeg var gravid:-)

 

Vi går en spennende tid i møte:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,Hei.

jeg har termin 18 januar.

 

Jeg har ømme bryster og begynner å bli kvalm.

jeg har en jente på 3 1/2 fra før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har termin 19. januar! Er overlykkelig! Har vært hos lege, tok ingen prøver, skal tilbake i slutten av juli! Har avtalt første time hos jordmor i midten av juni!

Er forferdelig kvalm og svimmel, så tar imot gode råd med takk!

 

Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! enda en som melder seg på:

19.januar her også. Er helt enig med deg om at tiden går kjempesakte. Jeg tok gr.testen på legekontoret, der sa de at jeg kunne bestille time til rundt uke 10. Lenge å vente til føler jeg.

Vi har fortalt det til de nærmeste vennene våre, men ikke til foreldrene våre, de vet ikke at vi har vært prøvere i 8 mnd, men mange av vennene våre visste det.

 

Det er hvis blitt noen forandringer siden 4 år siden ang. legetimer. Man skal nå ikke gå så ofte, bare ca 8 ganger i løpet av svangerskapet, hvis man er frisk og rask da. Jeg synes dette høres utrolig lite ut. Jeg tror at man fortsatt skal ha med seg urinprøve hver gang. Regner med at de fortsatt måler blodtrykk, veier deg, måler magestr, prøver å høre etter hjertelyd. + sikkert flere ting....

 

Ellers så er puppene mine begynt å bli litt større, føles ihvertfall som om de fyller BH'en mere. He,he. Gleder meg følt til magen kommer jeg... Er ikke kvalmen ennå, men føler meg litt trett innimellom, og det stikker av og til i magen, det synes jeg er ekkelt, er vondt liksom. Har vært småsnørrete i over en uke m/tett nese.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på dere!

Jeg har nå fått morgenkvalmen. Har egentlig vært fin frem til i går. Etter at jeg hadde dusjet og kledd på meg fikk jeg akutt kvalme. Brakk meg men spydde ikke. Orket nesten ikke spise i går, men fikk til slutt tips av naboen som er i slutten av graviditeten. Spis ritz kjeks, det hjelper. Synes det hjelper litt i alle fall. Orker ikke ha det sånn i mange mnd.

 

Ellers må jeg si at mine pupper ikke har vokst så mye, det er heller ikke ømme men brystvortene er store og stive hele tiden. Når det gjelder magen så føler jeg den er oppblåst. Den har ikke vokst men jeg den er hard (selv om det er litt ekstra fett der) og jeg klarer ikke holde magen inne lenger.

 

Har fortalt til noen venner at vi er gravide, men jeg har noen venner som ikke tror jeg vil klare å holde det hemmelig så lenge. Jeg har derfor som mål å holde det hemlig til vi møtes en stor gjeng i juni. HAHA jeg skal vise dem.

 

Håper ellers det går bra med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

Jeg var hos legen i dag og fikk vite at jeg har termin 19.Januar, jeg oxo:)

Dette er første for meg og jeg svever på en rosa sky om dagen.

 

Er veldig trøtt og sliten for tiden, men har heldigvis sluppet unna kvalmen så langt...får håpe den holder seg unna.

 

Gratulerer alle sammen, dette kommer til å bli fantastisk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

Jeg ble matforgiftet på torsdag. Litt engstelig kan man si, men det er vist ikke noe farlig så lenge det går over etter ett par dager. Men jeg skulle selvfølgelig til legen på fredagen for å ta blodprøver og komme inn på min første kontroll. Jeg kunne ikke ta prøver grunnet min tilstand. Typisk! Har nå bestilt time til ABC-klinikken, håper å få komme inn der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...