Anonym bruker Skrevet 22. mai 2006 #1 Skrevet 22. mai 2006 naar gutten paa 9 aar er blitt spurt av vaare naboer som har en gutt paa samme alder, om han vil vaere med paa hyttetur i vaar helg. vi flyttet hit for 3mnd. siden og de to guttene fant tonen med en gang. vi har snakket med naboen faatt tlf. nr. slik at biomor og kan ringe aa prate med dem, men hun nekter han aa reise... jeg har problemer med aa skjonne at hun kan bestemme dette, siden det faktisk er vaar helg, og vi kan kjore til hytta som ligger 30 min herfra... har saa vondt av gutten, det er ikke saa lett aa faa seg venner, og de to er blitt bestevenner naar han er her, og de snakker sammen paa msn, naar han er hos biomor. naboene er jo ordentlige folk, og gutten deres er en hofflig og snill gutt. jeg skjoenner ikke dette... kan noen hjelpe meg aa forstaa?
Gjest Skrevet 22. mai 2006 #2 Skrevet 22. mai 2006 Nei, altså hun kan ikke det. Det er det jo far som bestemmer. Dere kan jo spørre henne om hun ville hatt innblanding under sitt samvær?!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2006 #3 Skrevet 22. mai 2006 det gaar dessvaerre ikke.. hun vil gjerne bestemme reglene i huset her ogsaa, hun mener vi har for mange regler, og at hennes gutt ikke liker middag, derfor maa han faa broed med nugatti til vaert maaltid.... jeg gir somregel blaffen i henne og skjoerer vaart loep, men det gaar jo ikke naa naar gutten vet at mor sier nei til hyttetur... vil ikke paafoere gutten det dillemmaet.... off jeg kjenner jeg faar vondt inni meg, naar jeg tenker paa dette, stakkars gutt,
Gjest Skrevet 22. mai 2006 #4 Skrevet 22. mai 2006 Huff ja.. Sånn å forstå. Jeg tror godt dere kan sende ham på hyttetur. Forklare gutten at når han er hos dere, så er det dere som bestemmer. Ang mat så hadde jeg også gitt blaffen i dette.. Man spiser det som står på bordet, ellers så blir det ingen middag og så får man det kaldt til kveldsmat. Selv om hun gjerne vil bestemme reglene i deres hus - så kan hun ikke det! Jeg lover deg!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2006 #5 Skrevet 22. mai 2006 jeg skulle hente gutten en fredag og hun ville ha en prat med meg... jeg er hoygravid og ganske saarbar, men det hun kom med var elt forferdelig, hun snakket om at min kjaere ikke var noen god omsorgspes. og at han ikke kunne vaere glad i mer enn en unge om gangen og at hun adde proevd aa snakke han til fornuft, men ikke kom noen vei... jeg knakk helt sammen naar jeg kom hjem, klarte heldigvis for barnas skyld aa olde maska, men jeg er saa utrolig lei meg, jeg gjoer alt jeg kan for barna og jeg og min kjaere har et flott forhold. skjoenner ikke at hun ikke bare kan la oss vaere, jeg blander meg aldri inn i hennes. hun sa tom. at hun snakket med venner om oss... jeg maa si at som nyinnflytter til en by, saa er ikke det mye morsomt aa vite... jeg som hadde det saa fantastisk for ikke lenge siden:(
Gjest Skrevet 22. mai 2006 #6 Skrevet 22. mai 2006 Stakkar det. Sånne ting er IKKE hyggelige. Jeg synes du skal være dønn direkte, jeg. Si at hun ikke har noe med å legge seg opp i dine saker, og spør spesifikt hvilke venner hun har snakket med. Få navn. Be eventuelt samboern din om hjelp - hun skal IKKE få lov til å knekke deg, eller ødelegge gleden ved et nytt barn og forholdet deres. Meget bitter dame, dette tydeligvis. Nei, stå på du. DU vet hva som er best for deg og dine - stol på dine instinkter og ikke la henne få så tvil i deg! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2006 #7 Skrevet 22. mai 2006 tusen takk for svarene:) foeler meg ganske ensom rundt dette... men hadde lovet meg selv aa aldri bli en saann som la all skyld paa biomor. jeg er ikke saa veldig toeff av meg, saa det ender nok med at jeg blir aa unngaa henne ved alle annledninger, henter ikke gutten mer iallefall. syns jo at hvis hun har et probl. ang samvaer saa kan hun ta det opp med far. jeg har jo ikke myndighet til aa si henne imot, foeler jeg...
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2006 #8 Skrevet 22. mai 2006 Hun kan ikke bestemme det, men kan avlyse en helg i ny og ne uten at det får konsekvenser for henne. Synes dere bør spørre nabon om de har plass til at også far kan være med denne første gangen, siden mor er som hun er, og dere ikke har kjent hverandre så lenge. Så klarer du å være alene med eventuelle andre barn og savnet av din kjære mann denne ene helgen. Men ikke si på forhånd til mor at dere vil prøve å få til denne løsningen! Bare si at far også har blitt invittert, dersom det ordner seg slik. Bra for naboen også å se hva far er for en, i tilfelle de vil låne bort sin gutt i neste omgang.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2006 #9 Skrevet 22. mai 2006 hei vi har "laant" deres gutt mange ganger og syns det er veldig hyggelig:) jeg tenkte faktisk paa at vi kunne kjore "vaar" gutt til hytta og ente han igjen paa kvelden, og det samme dagen etterpaa... skal se om vi ikke kan faa ordnet noe iallefall:)
Gjest Skrevet 22. mai 2006 #10 Skrevet 22. mai 2006 biomor kan vel ikke bestemme hva dere gjør når dere har barnet, men tror nok jeg ville vært engstelig som mor hvis jeg visste at barnet mitt var på helgetur med noen mennesker som for meg var helt fremmede, og hvis jeg visste at det var et ferskt bekjentskap for far&stemor også...
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 26. mai 2006 #11 Skrevet 26. mai 2006 Hva er årsaken til at biomor nekter barnet sitt å dra på hyttetur? Dersom det er en god begrunnelse bak, så bør man ikke overprøve henne synes jeg.(Dere skal tross alt samarbeide med henne i mange år til.) Jeg mener at dette i utg.pkt. er en sak mellom biomor og biofar. De bør møtes og diskutere hvem som skal bestemme hva over barnet og når. Det er tross alt dem som er foreldrene til barnet. Men når det er sagt, så virker det (ut fra det som er skrevet her) som at biomor sliter litt etter bruddet. Hun har visst et enormt behov for å si ting som sårer deg og som kan skade dere og deres rykte på plassen. Skjønner hvordan du har det, har vært i noenlunde samme situasjonen selv (har også fått høre at jeg er dum som har satset på x'n hennes). Men prøv å distansere deg fra henne dersom du klarer det. Du blir bare å såre deg/bryte deg selv ned dersom du hele tiden skal tenke konflikt med henne, hele tiden involvere deg i hva hun sier og hva hun gjør. Jeg har hatt det på samme måte og fikk det først ordentlig bra med meg selv når jeg bestemmte meg for at hun ikke skulle få ødelegge for oss, at hun ikke er så viktig at jeg skal bli såret av det hun sier og det hun gjør. Stol på at naboer og folk dere treffer klarer å danne sin egen oppfatning av dere og at de ser at dere er ordentlige folk! De vil raskt nok gjennomskue henne! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2006 #12 Skrevet 27. mai 2006 hei:) takk for svar:) det er ingen grunn til at hun ikke ville at han skulle paa den hytteturen, men tror hun har merket at gutten trives mer og mer hos oss... jeg har som deg tenkt at dette er mellom de to, men det er meg hun vil snakke med... skjoenner ikke det helt jeg da... naa ble det ingen hyttetur for gutten denne helga, men han har overnattingsgjest her, noe som han syns var veldig morro:) jeg maa jo og faa si at jeg har jo endel hormoner naa da, som gjoer meg ekstra saarbar... hehe:) (har temin om en liten mnd...) biomor er gift paa ny og har barn med han og, saa jeg kan ikke helt tenke meg at det er sjalusi... det er ca.7 aar siden bruddet, burde jo vaere over det da... jeg kommer iallefall til aa gjoere saa godt jeg kan for at vi skal ha et greit sammarbeid og en fin familie, det er jo det som er det viktige i alt dette, saa jeg tror nok det skal gaa bra:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå