Gå til innhold

Vet dere hvor store babyene deres er?


Rikken

Anbefalte innlegg

Jeg har vært på kontroll nå, og fikk vite at lillesnupp er rundt 18/1900 gram.. er ikke det ganske stort?

 

I følge jordmor er jeg 30 fullgåtte uker, i følge babyverden 31. Blir aldri helt klok på det der jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 30+5 og var på 3D UL i dag. Min lille(?) jente(!!!) er faktisk så enorm som 2089 gram!!! Men er usikker på menstermin (var litt sløv der gitt...), så kan jo hende at termin egentlig er et par uker før, og at hun er helt "average" i størrelsen. Time will show :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei....

Jeg var på ultralyd på Riksen for akkurat en uke siden. Og var da i uke 30. Uke 31 nå.

Og da veide min lille gutt 1172 gram.

Fikk beskjed om at han er liten, og må ha tettere oppfølging pga dette, og ble sykemeldt 100% slik at han fikk ro og "gode vekst muligheter".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått målt hos jm men i følge min egen side her på BIM er et foster i uke 31 ca 1300 gram, men det er sikkert store variasjoner. Hun kjennes kraftigere ut i hvert fall, både i spark og på de kroppsdelene hennes jeg klarer å kjenne på utenpå magen blir klart større etterhvert som tiden går:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. jeg ser at "din side" her setter 1400 gram i uke 31, mens babyverden setter 1750 gram -men det er vel meningen at babyen skal nå denne vekten i løpet av uka..? Uten at jeg skjønner hvordan, mente jo jordmor at jeg er en uke kortere også. Jeg er ganske liten selv, så jeg vil helst ikke ha en stooooor baby!! Ups! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på 3D og de sa ho veide ca 1700g. og ville bli ca 4000g. Så det blir en skikkelig plugg da!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30+3 bebisen var 1800g helt "normal" som legen sa, men i følge bøker og Bim og div andre kilder, skal snittet ligge på 1300g....så jeg får nok en stor bebis....,legen mente den kom til å ende på 3800g men tiden vil vise, skal på flere målinger i juni.....kanskje det blir andre mål da??hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva den er nå men fek beskjed om at den ville være rundt 3000g ved termin Kanskje mindre. Skulle på e ekstra kontroll om et par uker for å sjekke at den la på seg. Er nå 35 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i min 35 uke nå, men i forrige uke (34) så målte de gutten min til å vie 2500 g. Og det var helt normalt!!!!

 

Tror den på BIM er feil, da gutten min i denne uka skal veie 1900 g..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar!! Ting kan tyde på at det som står på bim er litt i underkant av hva som faktisk gjelder for oss. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...