Gå til innhold

Våkner så alt for tidlig!! Noen med råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på snart 11 mnd har de siste ukene vært klar for å stå opp i 05 tiden, og det synes jeg er i tidligste laget. Hun legger seg 19-1930 og sover helt til ca 05, da er hun sulten. Det har hun gjort i lange tider, men har tidligere sovnet igjen etter jeg har ammet henne. Men nå har hun fått for seg at hun ikke skal sove noe mere. Legger henne ned, og går ut. Hører henne ligge og prate en stund til tålmodigheten tar slutt, og da er det bare å stå opp og starte dagen.

Noen som har erfaring fra det samme, og som kan gi meg noen tips om hvordan jeg kan gjøre det for å få henne til å sove litt lengre om morgenen? Skal være fornøyd bare hun drøyer den til 06. Er jo selv helt skutt når klokka er 8 på kvelden..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortsett og gi henne mat kl. 05, la henne prate og sutre litt. Kl 05 er fortsatt NATT! Huff, lykke til!

Skrevet

Ja, huff kan du si:) Begynner å bli små-lei nå ja. Jeg får prøve å la henne sutre litt lengre da, men regner med at det går over til hyling etterhvert! Hun virker jo så våken å, men 9 timer nattesøvn er vel i minste laget til de små?

Skrevet

Ja, det jo for lite. Jenta mi på 5,5 mnd sover fra 2000 til 0900 (med mating i mellom). Hadde i alle fall ikke godttatt en morgen kl 05, men skjønner det må være vanskelig hvis hun bare gråter..hmmmm.

Skrevet

sliter med noe av det samme...klokken 5-6 er hun lys-våken og i kjempe-form...noe jeg ikk er..hun legger seg riktig nok kl 19..men likevel....

Skrevet

har en sønn på ett år, han sover fra 1900-1930 og til sånn rundt åtte. men han spiser masse grøt og får fortsatt morsmelk før han legger seg. spiser frokost ca halv ni-ni. merker stor forskjell hvis han ikke spiser nok på kvelden!

Skrevet

Når babyer våkner så tidlig trenger de mer mat. Du bør gi større kveldsmat. Min sønn våkner tidlig av brødskiver, og sover lenger om han får sen middag istedenfor.

Skrevet

Vi har også en gutt som sov 10 timer om natta fra han var ca 10-11 mnd. Før det sov han 8 timer så vi synes 10 timer er helt topp.

Vi har tilpasset døgnrytmen hans så den passer til vår. Alternativt kan dere velge å tilpasse de voksnes døgnrytme (det er vel det dere gjør nå når dere må opp i 5-tida

Søvnbehovet minker i løpet av det første året. Noen barn sover mindre enn gjennomsnittet andre sover mer enn gjennomsnittet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...