Gå til innhold

Diabetes: noen som mistet symptomer på følinger?


Leontine

Anbefalte innlegg

Er nå 9 uker på vei med nummer 2, og har den siste uka har blodsukkret bare blitt lavere og lavere. Dette er normalt, men jeg har dessverre mistet alle sympomer på føling, og da spesielt om natta. Måler som en gal, og greier meg fint om dagen, men er nesten oppe hver natt og spiser pga. føling. Har i tillegg ca. 2 i blodsukker når jeg våkner om morgene hvis jeg har vært så heldig og ikke ha føling om natta. Hadde ikke dette i første svangerskap, og føler meg litt rådvill. Har vært på sykehuset, og har i samarbeid med lege redusert mye på insulinen.

 

Lurer bare på om det er noen andre som har lignende erfaringer med dette, og hvor lenge dere holdt på før blodsukkret steg igjen?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Sånn har det vært både i de to forrige svangerskapene, og i dette. Men jeg lurer litt på om du har redusert nok på insulindosene?

Jeg har edusert myyye på insulin i første trimester. Følingsymptomene er nesten borte enda, men jeg klarer heldigvis å unngå å gå for lavt på natta. Følingene på dagtid oppdages ikke før jeg er på 2-tallet, men det går stort sett greit med å få i meg mat.

 

Insulindosene reguleres hele tida. Jeg har heldigvis en bra lege, og erfaring fra to tidligere svangerskap. I tillegg kommer en fantastisk mann, som stiller 100% opp, fikser mat ved føling m.m.

 

Er visst lav nå også, får heller finne meg litt mat enn å sitte her.

 

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke alltid jeg kjente følingene "like godt" når jeg gikk gravid. Men jeg sier som Rudolfine, at du har kanskje ikke redusert nok på insulin dosene?

Hvilke blodsukker har du når du går og legger deg? Jeg gikk aldri å la meg med lavere enn 8 i blodsukker, da fikk jeg det mye bedre hva følinger angikk. Jeg var også oppe hver natt, som regel for å gå på do. Men da var det greitt å måle i samme slengen.

 

Husker jeg hadde en vanskelig periode når jeg var rundt 3 mnd på vei med en del lavt blodsukker. Men i siste trimester var det heldigvis mye bedre.

 

Men jeg lurer på en ting, jeg ser begge dere har barn fra før. Jeg har ett barn på 9 mnd. Men jeg har tenkt at det vil være enklere å håndtere diabetes og svangerskapet dersom jeg blir gravid flere ganger. Men det er kanskje ikke det?

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...