Anonym bruker Skrevet 21. mai 2006 #1 Skrevet 21. mai 2006 at vi ikke tar med særkullsbarn på ferie. Hun lurte på om vi skulle ha utvidet samvær denne sommeren. Hun sa at dersom vi ville ha ungene mer måtte det bli uke 30 og 31, for det var det som passet for henne. Mannen min har sett seg lei av alle sms og stygge kommentarer ungene kommer med (tydelig fra henne), så han sa som det var at de ukene ikke passer for oss og at de dermed ikke blir med oss på ferie. Hun ble sååå gretten, sa det var urettferdig at vi dro på ferie med felles barn og ikke særkullsbarna. Mannen min spurte hvor de skulle hen i sommer, og da ble hun svar skyldig... For hun hadde ikke tekt å prioritere noen tur fordi hun håpet tydelig at vi skulle ta ungene med på ferie. Huff, det er så trist og trasig at det må være sånn. Vi kan aldri avtale noe på forhånd, det virker som hun vil gjøre det vanskeligst mulig. Ikke jobber hun heller, så at hun absolutt må bestemme hvilke to uker vi skal ha det er bare for å provosere. Men men... Får håpe hun blir lykkelig av å holde på sånn. Jeg gleder meg til de ungene blir voksne og det er slutt på disse samværsgreiene... Jeg forstår de som mener at en del menn svikter ungene sine, men jeg forstår jammen meg at noen mannfolk rett og slett får nok også. jamba
-Hengebuksvinet- Skrevet 21. mai 2006 #2 Skrevet 21. mai 2006 eller 33 og 34. Ikke still det som et spørsmål om dere kan få to av disse ukene, men si til henne at hun kan velge hvilke av disse to ukene som passer best for henne. Dermed kommer dere i forskudd av situasjonen, og hun vil vanskeligere kunne avfeie dere med to uker dere ikke vil ha. Og alfa og omega, planlegg tidlig. Ellers vil jeg si at jeg synes det er veldig trist for dere om det ikke kan ordnes i år, vi hadde blitt veldig lei oss om ikke stesønnen min fikk være med oss en sommer.
Gjest Skrevet 21. mai 2006 #3 Skrevet 21. mai 2006 Vi har sagt fra til henne for lenge siden (uka før påske) for da fordelte de ferie på jobben til mannen min. Jeg skal være hjemme i sommer så vi visste allerede da at vi hadde ferie begge to denne perioden. Men mor har tydeligvis bestem at hun ikke skal følge dette, hun vil antagelig at vi skal endre på alt for at hun skal få det som hun vil. Fritidsproblemer!!! Åh, jeg blir så irritert. Jeg klarer ikke slik som mannen min å bare si at, nei da kan de ikke komme. Jeg grubler og funderer osv osv. Det er jo så trist at det blir slik. Men mannen min sa at nå gjør vi det sånn, så hun vet til senere at vi mener alvor med det vi sier. Og han får jo ikke flyttet ferien sin nå uansett...
Gjest Skrevet 21. mai 2006 #4 Skrevet 21. mai 2006 Jeg skal også være hjemme i sommer, vi venter baby i juni så mannen min kommer også til å være en del hjemme. Men det betyr ikke for det at ungene skal komme og gå som de vil, siden vi nettopp får en liten i huset. Det blir vår første felles, og vi ønsker å ha struktur på samværet selv på sommmeren. Det er trist hvis mannen din velger å ikke ha dem, men jeg forstår han også. Kanskje når hun får tenkt seg om så ordner det seg likevel? Slik har det i hvertfall vært med de to guttene mannen min har fra før.
Gjest Skrevet 22. mai 2006 #5 Skrevet 22. mai 2006 Vi har i avtalen vår at de bestemmer først annenhvert år...... Så i år var det mor som bestemte først, og da står vi fritt til å velge av alle de andre ukene.
Gjest Skrevet 22. mai 2006 #6 Skrevet 22. mai 2006 Hvis det er skolebarn det er snakk om så er det vel bare å dele de 8 ukene på to. Tidlig og sen ferie annethvert år. Veldig greit å vite hva man har å forholde seg til mtp jobb og ferieplaner. Kan da med god samvittighet bestille sydentur allerede i november om man vil det Så slipper man det evige maset om å velge og bestemme seg!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2006 #7 Skrevet 23. mai 2006 min mann kunne ikke ha gjort det. han har bosatt seg borte fra sin familie, for å være nærme barna. han kan ikke ta seg fri 4 uker i strekk, for da har han ikke mer fri igjen resten av året. litt feriedager tenger han da til både jul og påske og ikke minst også høs og vinterferier når han ska ha dem. det er ikke alltid bare å gjøre slik. slik kan en gjøre om barna er store nok til å passe på seg selv, mens far er på jobb, en har barnepass, en har mulighet og lyst til å ta hele sin ferie da. det er ikke alltid å bare gjøre sånn. nå er det ike du som er mest på den måten, men det er mange her inne som ikke ser at andre sin situasjon er helt ulik sin egen. det er annerledes å ha barna ekstra når en har stort hus, god økonomi, miniuss etc. enn til hva det er når en ike har så mye plass, ikke så mye penger og ikke så mye tid. at en ikke er like priviligert betyr ikke at en ikke gjør sitt beste utav en vanskelig situasjon. en kan ikke alltid ha delt samvær når en bor på andre kanten av landet etc
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2006 #8 Skrevet 24. mai 2006 Gjør en fast avtale som gjelder for hvert år. Det ene året har dere barna de 2 første ukene i juli, og neste år de to siste i juli. Vanlig samvær ellers om ikke dere/hun har anledning til mere fri. Bruk da 1 eller 2 uker til ferie på dere selv om dere ønsker det. Det trenger ikke være så vansklig....
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2006 #9 Skrevet 25. mai 2006 Det høres ut som vår avtale, bortsett fra at vi har tre uker hver. Skjønner at biomor er sur fordi barna ikke får være med dere på ferie, jeg er også sur på pappaen til sønnen min som aldri tar ham med på ferie. De velger å være hjemme når han er der og reiser på ferie med felles barn og hennes barn. Vi har ham alltid med oss. Familieferie inkluderer ham naturlig for oss!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå