Gå til innhold

Guttenavnet Loa?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner en fyr som kalles Loa (heter egentlig Johan) og han fortalte meg at dette er et vanlig kallenavn i Sverige, men at det også kan stå som selvstendig navn. Jeg synes det er kjempefint. Hva synes dere? Er det for spesiellt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Hmm...jeg jobber sammen med ei jente som heter Loa........ Har ikke hørt det på gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som et kalle navn i pelle og proffen vs olsenbanden stil.

Jeg likte det ikke som navn desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

navle-loa?? nei ikke meningen med mobbing..men kan vel lett bli det som navn? bedre å bruke det som kallenavn, og heller ha et "normalt" navn på papiret!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.scb.se/templates/Standard____31245.asp

 

Svenske statistiska centralbyrån har:

Det finns 59 män som har förnamnet Loa. Av dessa har 34 namnet Loa som tilltalsnamn/förstanamn.

Det finns 32 kvinnor som har förnamnet Loa. Av dessa har 19 namnet Loa som tilltalsnamn/förstanamn.

 

Jeg synes igrunnen Loa var greit som jentenavn - men for feminint for gutt. Tror det vil være en feilkilde for alle offentlige instanser, arbeidsgivere osv.: Hæ? Er du MANN? Med dèt navnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg tenkte automatisk på en jente når jeg hørte Loa, og er litt enig med hun over her at det minner litt om navle-lo... Sorry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner to jenter som heter Loa, så for meg blir det altfor feminint. Det er også et poeng at et så rart navn kan medføre unødvendig belastning i form av mobbing.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...